Skocz do zawartości

problem z e39 523i nierówna praca silnika.


doman.marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników e39 i nie tylko. Mój problem doprowadza mnie do szału, normalnie ręce opadają i nie wiem co dalej. Wymieniłem fajki cewek zapłonowych (BOSCH) na nowe 30 zł za szt., czujnik położenia wałka rozrządu ( SIEMENS) 356 zł, świece zapłonowe ( JAPAN itd) nowe dedykowane 35 zł za szt., rura gumowa do przepustnicy bo myślałem że łapie lewe powietrze i nic nie pomogło. Silnikiem buja jak szatanem, ale nie zawsze. Najgorzej jest na biegu postojowym (p) mam automat albo na biegu gdy zatrzymuje sie na skrzyżowaniu itp. Wtedy to potrafi spaść do 500 obr/min a nawet zgasnąć. pokazuje mi takie błędy : engine roughness : cylinder1 996,00, cylinder5 191.00, cyl3 0.00, cyl6 0.00, cyl2 0.00, cyl4 232.00 , (12) throttle valve potentiometer , (202)i(203) fuel trim limit bank 1 i 2, oraz (65) camshafts-sensor - i tu jestem zdziwiony bo ten czujnik położenia wałka rozrządu został wymiewniony na nowy. Podejrzewam że coś jest nie tak z zapłonem bo prętkośc maksymalna osiąga w mgnieniu oka, ma przyspieszenie, wyprzedzanie nie stanowi nawet najmniejszego problemu, równo pracuje przy obrotach 1000 obr/min i powyżej. Fajki cewek zapłonowych wymieniłem bo w nocy zauważyłem jak iskrzy przy świecach bardzo nisko, lecz po trzech dniach coś mnie tknęło aby tam zajrzeć i oczywiście w ciemności zauważyłem jak cewki iskrzą delikatnie na górze tworzą się niebieskie delikatne świecące ringi , lecz gdzieś wyczytałem że tak ma być, że one delikatnie iskrzą ( wszystkie tak samo w tych samych miejscach ). Posiadam cewki BMW 1748017 BREMI 11860 Made in Germany 23.11.96r ( wszystkie takie same i ten sam rocznik ). Każda pomoc się przyda :cry2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,a może problem tkwi w samych cewkach zapłonowych ewentualnie może silniczek krokowy,który poniekąd odpowiedzialny jest za obroty silnika.Może spróbuj go przeczyścić.Ja z resztą mam podobny problem ale u mnie obroty są ok tylko trzęsie silnikiem.Komp pokazał brak zapłonu cylindra 4i5 więc wymieniłem cewki i kpl.świec i niestety problem pozostał bo na drugi dzień check zapalił się znowu ale podkreślę,że za jakiś czs znika więc też nie mam już za bardzo pomysłu ale właśnie podejrzewam,że będę musiał wymienić resztę cewek i przeczyścić krokowiec.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość objawów jakie opisujesz występowały i u mnie, notoryczne błędy 202 i 203 a przyczyną okazał się wąż podciśnienia zlokalizowany pod pokrywą zaworów. Był tak elegancko pęknięty na odcinku 5 cm, ale od jego spodniej części, że absolutnie nic nie było widać, dopiero test ze sprayem do hamulców pokazał prawdę. a objawy podobne, pełna dynamika auta,przyspieszenie itp w normie, a na wolnych obrotach huśtawka góra dół. Nie wiem czy sprawdzałeś swój motor na szczelność dolotu, ale jeżeli nie to zdejmij pokrywę zaworów i psikaj sprayem wszędzie po wszelkich możliwych przewodach podciśnienia i dolotu, jeśli silnik w jakimkolwiek momencie zmieni obroty na wyższe podczas tej operacji to masz nieszczelność, od tego bym zaczął poszukiwania, gdyż nasze bmw nie znoszą jakichkolwiek nieszczelności, a jeśli takowe posiadają to potrafią pokazać na komputerze niesamowity pakiet błędów zupełnie nie związanych z prawdziwą przyczyną usterki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,a może problem tkwi w samych cewkach zapłonowych ewentualnie może silniczek krokowy,który poniekąd odpowiedzialny jest za obroty silnika.Może spróbuj go przeczyścić.Ja z resztą mam podobny problem ale u mnie obroty są ok tylko trzęsie silnikiem.Komp pokazał brak zapłonu cylindra 4i5 więc wymieniłem cewki i kpl.świec i niestety problem pozostał bo na drugi dzień check zapalił się znowu ale podkreślę,że za jakiś czs znika więc też nie mam już za bardzo pomysłu ale właśnie podejrzewam,że będę musiał wymienić resztę cewek i przeczyścić krokowiec.

Daj znać po wymianie reszty cewek, czy coś pomogło. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość objawów jakie opisujesz występowały i u mnie, notoryczne błędy 202 i 203 a przyczyną okazał się wąż podciśnienia zlokalizowany pod pokrywą zaworów. Był tak elegancko pęknięty na odcinku 5 cm, ale od jego spodniej części, że absolutnie nic nie było widać, dopiero test ze sprayem do hamulców pokazał prawdę. a objawy podobne, pełna dynamika auta,przyspieszenie itp w normie, a na wolnych obrotach huśtawka góra dół. Nie wiem czy sprawdzałeś swój motor na szczelność dolotu, ale jeżeli nie to zdejmij pokrywę zaworów i psikaj sprayem wszędzie po wszelkich możliwych przewodach podciśnienia i dolotu, jeśli silnik w jakimkolwiek momencie zmieni obroty na wyższe podczas tej operacji to masz nieszczelność, od tego bym zaczął poszukiwania, gdyż nasze bmw nie znoszą jakichkolwiek nieszczelności, a jeśli takowe posiadają to potrafią pokazać na komputerze niesamowity pakiet błędów zupełnie nie związanych z prawdziwą przyczyną usterki.

Zrobilem tak jak napisales. JESTES WIELKI !!! Mam nieszczelny uklad dolotowy. Dzis przed wyjazdem popsikalem w okolicach kolektora ssacego i odmy po wezach, od razu praca silnika zmienila sie. Po powrocie z pracy sprawdzam wezyki podcisnieniowe. Wisze tobie Duze Piwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiązany ;) pęknięty dolny wąż łączący Odmę z króćcem który wychodzi z boku rurki metalowej w której mieści się bagnet do pomiaru poziomu oleju w silniku. Na razie skleiłem go taśmą ale jutro jadę do sklepu po wąż. Poprawa pracy silnika nie wiarygodna. Nie wiem jak wrzucić zdjęcie bo porobiłem a bym z chęcią pokazał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie,że znalazłeś przyczynę. Odmę wymień tak czy siak bo zapewne zmęczona już. No i polecałbym wszystkie przewody odmy nowe. Sprawdź jeszcze przy okazji drożność tego fragmentu metalowej rurki, która łączy się z tą główną do pomiaru oleju, czasami tam potrafi być syfu i olej nie ma jak powracać do miski.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie ogłaszam wszem i wobec, że problem został naprawiony. Dzisiaj wymieniłem Odmę z wężami odpowietrzającymi i BMWuszka cyka jak marzenie. Szkoda tylko, że tak wiele drogich rzeczy wymieniłem a wystarczyło wcześniej sprawdzić szczelność układu zasilania powietrzem. Człowiek uczy się na błędach :P Po podłączeniu auta do kompa wyszło mi od cholery błędów. Ależ ta Odma potrafi namieszać. Teraz jest elegancko. Pozdrawiam wszystkich i radzę zaczynać od najdrobniejszych spraw :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.Tak jak wcześniej pisałem mam podobny problem co doman.marcin z tymże obroty są ok.Poza tym drży samochodem,świeci się check,raz moc jest a raz nie i tak naprawdę nie mam już siły co dalej :mad2:

Wymieniłem świece,2 cewki(tak pokazał komp-wypadanie zapłonu 4 i 5cyl.)i nic.

Ale do czego zmierzam...dziś zauważyłem,że mam owinięty izolacją przewód wychodzący z boku z pokrywy zaworów do zaworu regulacji ciśnienia.Przewód pomacałem :D i jest pęknięty jakby nożem przeciął na pół!Owinął ktoś izolacją(poprzedni właściciel :duh: )Czy może to być powód,że samochód drży(może łapie lewe powietrze???) na benzynie i na gazie to samo.

Zapomniałbym o jednej ważnej rzeczy:PODCZAS JAZDY ŚMIERDZI GAZEM :? Myślicie,że ten przewód ma coś z tym wspólnego?Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że może być to przyczyną drżenia i nie palenia na wszystkie cylindry.

Do tego jak masz drżenie to jest coś prawdopodobnie z mieszanką paliwowo powietrzną bo masz tą nieszczelność. Dlatego może być nie dopalony gaz i dlatego śmierdzi.

 

Możesz mieć na gazie nawet strzały w kolokator albo wydech przy ostrzejszym dodani gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj(sobota) podklekotałem trochę ten przewód,zrobiłem złączkę i scisnąłem opaskami.Niestety ale nic to nie dało.Auto drży na benz. i gazie.Zauważyłem,że przewód w środku był brudny(oklejony olejem).Trochę już mi się nudzi ta wymiana ''wszystkiego''metodą prób i błędów bo to trochę kosztuje a efektów brak :mad2:

Jedyne co mi przychodzi do głowy to wymienić odmę,przewód odpowietrzający z pokrywy zaworów i przewód łączocu regulator ciśnienia z bagnetem od oleju.Jak to nie pomoże :duh: jedyne co mi zostanie to wymiana pozostałych cewek.

Zastanawia mnie tylko czemu nie zawsze check się świeci???Raz zapali się na 1 dzień następnie zgaśnie na 2-3 i tak w kółko...Ale drżenie pozostaje.Masakra. :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując swój post chciałem powiedzieć,że po 3 dniach odebrałem auto od mechanika.Była wymieniona odma i wszystkie jej przewody.Jestem niestety wku... :x bo dalej nic się nie zmieniło.Check świeci się dalej,samochód drży a za chwile odcina cylindry i pracuje tak jakby na 4-5 cylindrach.Normalnie masakra.Czy muszę jechać skasować błąd na kompa może coś to pomoże,jak uważacie?Czy po wymianie cewek też kasuje się błędy jeśli w dalszym ciągu świeci się check?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Anetka" a ja bym sprawdził każdą wtyczkę od czujników, może gdzieś jest jakiś kabelek ułamany. Kiedyś podobnie jak ty miałem. Po odłączałem wtyczki, wyjmowałem obudowę filtra powietrza i coś tam jeszcze. Po wymianie części silnika złożyłem wszystko do kupy i zapomniałem włożyć jednej z tych wtyczek. Kontrolka paliła się silnik mi drżał komputer pokazywał miliony błędów a ja myślałem, że wybuchnę z nerwów. Przyjechał kolega i zajrzał chłodnym okiem na silnik bo ja już byłem wkurw... Znalazł taką małą wtyczunie o której zapomniałem. :mad2:

Jeszcze jeden przykład drżenia silnika: objawiało się to tym , że PULSOWAŁY mi wcześniej delikatnie światła zarówno te na zewnątrz jak i te w środku z tą sama częstotliwością. Pulsowanie odpowiadało pracy TZN. DRŻENIU silnika.

Powód: Powoli rozpadający się regulator napięcia w alternatorze. Powodowało to podawanie zmiennego napięcia do pompki paliwa co przyczyniało sie do jej nie równej pracy i nieregularnego podawania paliwa co powodowało drżenie silnika. Po wymianie tego regulatora napięcia wszystko wróciło do normy. Powiem jeszcze, że w trakcie tego uszkodzenia napięcie ładowania akumulatora było dobre, lecz wartości te delikatnie skakały oczywiście w rytmie pulsujących świateł i falowaniu silnika.

Mam nadzieję że to coś pomoże. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając wszystkie te posty musiałbym chyba wymienic pół samochodu :cry2: A nie wiele już mi brakuje :D ,to taka po trochu metoda prób i błędów.

Wiem,że na forum nie naprawie samochodu ale chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną...

Pierw zaczne chyba od próby wykasowania błędów w co wątpie,że to pomoże!Zachciało się BMW to się ma...nie na darmo w końcu nazywa się Będziesz Mnieć Wydatki,wrrrr :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.