Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zwracam się do Was z prośbą o pomoc z układem chłodzenia w mojej e36 cabrio. Zacznę od tego, że kupiłem auto w Holandii we wrześniu tamtego roku. Już wracając pojawił się problem gdyż na 600km na autostradzie wskazówka temperatury wskoczyła na czerwone pole. Auto odholowane do Polski, okazało się że poszła pompa wody. Po wymianie zrobiłem bezproblemowo 5000km, aż do wczoraj. Wracając z wypadu weekendowego na autostradzie w nocy nagle zaczeło dmuchać zimne powietrze do kabiny ( jechałem na ogrzewaniu ). Sprawdziłem od razu wskazówkę temp i okazało się że zaczyna się przechylać. Stanąłem i zobaczyłem, że spod maski lecą kłęby dymu. Auto normalnie odpala. Odholowałem pod dom i dziś schodząc sprawdziłem węże - są wporządku. Po prawej stronie od kolektora zauważyłem że kielich prawy, korek od kostki do podłączenia komputera i osłona bezpieczników są "ochlapane" wpłynem chłodzącym - tak myśle, przeźroczysta lekko śliska maź. Pytanie moje, co może być przyczyną? czy jest to powiązane z poprzednią usterką? czy to uszczelka pod głowicą która po tamtej awarii mogła ulec uszkodzeniu? czy może pękł któryś przewód od ogrzewania kabiny i to on ochlapał prawą stronę komory silnikowej? Będę wdzięczny za każde wskazówki. Co mogę sprawdzić, piszcie. Z góry dziękuję, Kuba

 

Naucz się poprawnie formułować tytuły!

viewtopic.php?f=68&t=120678

Opublikowano
a nie ma przy tym ryzyka że przegrzeje silnik ? jestem laikiem i wolę się do tego przygotować. Jeszcze jedna rzecz o której nie pisałem. Po awarii wczorajszej na pasie rezerwowym na odcinku 100 metrów miałem ciurek wody - tak jakbym odkrecil butelke i wylewal wode, a pod autem po 5 min postoju kałuża. Nie zauważyłem też żeby dmuchało mi parą z wydechu, ewidentnie walilo spod maski, tak jakby któryś wąż się rozszczelnił i puścił wodę na silnik
Opublikowano

jak będziesz zalewał płynem to nie jakimś zwykłym typu jakieś borygo tylko np. G11 temperatura pracy jest wysoka i układ działa na wysokim ciśnieniu jak w kole;)

termostat otwiera się przy 105C i najważniejsze znaleźć miejsce w którym puszcza Twój układ

Powodzenia :)

Opublikowano
a co do uszczelki to mało prawdopodobne musiałbyś go przegrzać i wtedy np. zalać zimną wadą w tym przypadku uszczelka by poszła z pewnością. skoro prawą stronę Ci zalało musisz szukać słabego punktu gdzieś tam
Opublikowano
Witam ponownie. Wyciek o którym pisałem spowodowany był pękniętym krućcem - tym z tyłu bloku pod kolektorem. Kruciec został wymieniony, przy okazji oba węże. Chłodnica zalana i po wycieku ani śladu, jednak po 2km przejażdżce wskazówka znów zaczeła uciekać w prawo... Po zatrzymaniu jeszcze raz sprawdziłem szczelność - zero przecieków. Co mnie zaniepokoiło to chłodnica która była zwyczajnie zimna, nawet nie letnia. Co więcej ustawiłem chłodzenie w aucie i nawet przy 16C i klimie do środka biło ciepłem. Dziś pod odpaleniu, ustawiłem max 32C i zamiast afryki z nawiewów leciało zimne powietrze. Nic z tego nie rozumiem, może ktoś z Was ma jakiś pomysł?
Opublikowano
Dziękuję Wam ślicznie, okazało się że ów " mechanik" nie odpowietrzył dobrze układu. Aktualnie auto się nie przegrzewa i wszystko wróciło do normy. Jeszcze raz dziękuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.