Skocz do zawartości

E46 - M52TU - problem przy ruszaniu i szarpanko po zmianie b


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Poruszam kolejny problem z moim autem. Mianowicie podejrzewam sprzęgło.

 

Objaw:

 

ruszamy w korku to z reguły mało gazu i puszczamy sprzęgło nie do końca aby kilka metrów podjechać. Jak tak robię to zamiast płynnie jechać auto trzepie jakby mi miało rozwalić cały napęd. Jak szybko puszczę sprzęgło równocześnie dodając więcej gazu to jedzie jakoś. Zauważyłem, że strasznie szybko mi się wkręca na obroty a prędkość jakoś wolno się zwiększa. Jak tak sobie jechałem to spojrzałem na obroty i licznik wyszło że na czwórce miałem 2500 obr/min i prędkość 70 km/h Niby wydaje się, że auto przyspiesza (po dzwięku silnika wchodzącego na obroty) dość szybko ale okazuje się że wcale tak nie jest.

 

Czytałem na tym forum że taki efekt jest ślizgającego się sprzęgła.

 

Zrobiłem test: wrzuciłem piątkę i chciałem ruszyć bez dodawania gazu wolno puszczając sprzęgło - silnik zgasł. W sumie to naturalne bo na tym biegu jest duży opór. Boje się, że oprócz sprzęgła dwumasa jest do wymiany ale nie wiem jak sprawdzić.

 

Będę wdzięczny za porady. Kilka zrzutów z pracy silnika mojego auta w innym moim poście http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=242414

Opublikowano

Telepie autem bo masz prawdopodobnie padnięty docisk. Też to mam niedługo wymieniam kpl sprzęgło. U mnie jak jest zimny 5-6 ruszeń z 1 biegu powoduje telepanie. Podobnie jak by zerwać przyczepność na mokrej nawierzchni. Potem coś chyba dzieje się ze sprężynami na docisku i ruszanie jest płynne. Ty masz pewnie w gorszym stanie,

 

Wchodzenie na obroty to jset nic innego jak zużyta tarcza która jest w komplecie sprzęgła. Ogólnie do tego silnika kpl sprzęgła tarcza,docisk, wysprzęglik jest bardzo tania. Ok 400-600zł za dobre firmy luk, sachs,

 

W Twoim silniku rzadko zdarza się by padła dwumasa. Silnik masz 2,2 a tam nie ma takiego momentu obr. Nawet w większych benzynach rzadko pada koło dwumasowe, ale to zweryfikujesz po zrzuceniu skrzyni.

Opublikowano

Silnik mam 2.0 tak dla uściślenia.

 

Właśnie auto stoi u mechanika i wyciąga sprzęgło aby oblukać w jakim jest stanie.

 

Nowy komplet (tarcza, docisk, łożysko wyciskowe) SACHS kosztuje mnie w InterCarsie 530 zł

 

Na początku myślałem że to VANOSY źle działają ale chyba raczej wszystko to wina sprzęgła - okaże się.

Opublikowano

Sprzęgło wymienione na zestaw sachs. Dodatkowo rolki napinaczy wymieniłem.

 

Jest dużo lepiej, nie ma skakania przy ruszaniu.

 

Pedał sprzęgła pracuje przyjemnie. Pojawiło sie natomiast wypadanie zaplonów ale o tym w inny poście.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.