Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Dzisiaj w trakcie ustawiania zbieżności, dokładnie w momencie gdy mechanik kręcił prawym tylnym kołem, wyłączona stacyjka, skrzynia w pozycji P (automat w E93), wyskoczył błąd na konsoli, który później wyskakuje jako:

- INPA - MRS 9402 E0,

- DIS - ACSM - 9402 ACSM: Rollover-protection controller: internal fault - Fault currently present

--> Rollover-protection controller B6577_ACSM7

 

Przechodząc do sekcji testów, jest ostrzeżenie, aby wszystko dalej robić przy odłączonym akumulatorze i z otwartym dachem, więc przerwałem cokolwiek, gdyż pada, nie mam teraz dostępu do garażu.

W opisie problemu dogrzebałem się do stwierdzenia, że trzeba "ręcznie/fizycznie" skasować błąd, gdyż jakiś "przełącznik" wyskakuje.

 

Pytanie jak to zrobić? i czy na pewno trzeba wyzwalać Roll-over bar, który ma wyskoczyć zza siedzń tylnych?

 

Od mechanika ustawiającego zbieżność wyjechałem ze spokojną głową, gdyż myślałem, że INPA ładnie skasuje błąd i będzie po problemie, a tu taka checa.

 

Proszę o pomoc :)

 

Pozdrawiam.

 

 

EDIT: Znalazłem opis jak fizycznie opuścić tylny zagłówek http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=488902. W moim przypadku jednak nie nastąpiło wysunięcie, żadnego z zagłówków. Dalej szukam rozwiązania.

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

W moim przypadku okazało się, że wysunięcie i złożenie pałąków nie pomagało niezależnie od tego czy wyzwolenie następowało ręcznie (pin pod prawym pałąkiem) czy też elektronicznie poprzez oprogramowanie.

Dopiero wymiana kontrolera pomogła.

 

Tutaj wielkie podziękowania za cierpliwość i czas poświęcony przez chłopaków z LS Auto z Wrocławia - naprawdę znają się na rzeczy i poświęcają czas, co jest wyjątkowe i nie tak często spotykane. Tomku, raz jeszcze dzięki!

 

Podsumowując, jeśli ktoś ma z tym problem i rozłożenie/złożenie pałąków nie kasuje błędu, należy wymienić kontroler. Tutaj uwaga, pomiędzy rocznikami są różne typy kontrolerów i wtyczka nie pasuje, dlatego musi być numer kontrolera, dokładnie taki jak oryginał lub kolor i kształt wtyczki musi się zgadzać.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.