Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

 

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem X3 z 2004 roku. Jednak mam problem. Nie działa mi wycieraczka przednia po stronie pasażera. Odkręcałem wycieraczki wczoraj i widzę, że napęd działa bez problemów, wycieraczka po stronie kierowcy działa. Z tego co udało mi się ustalić zjechany może być stożek, który wkładamy w ramie wycieraki i całość osadzamy na tym "trzpieniu" (nie wiem jak to nazwać) od mechanizmu i przykręcamy. Próbowałem znaleźć coś takiego na allegro, ale w większość to wszyscy mówią, że mają tylko całe pióra albo nie mają tych stożków. W ASO chcą 1400zł za cały nowy mechanizm wycieraczki. Macie jakieś propozycję co z tym zrobić? Może pod nakrętkę wsadzic jakąś podkładkę dodatkowo, która dociśnie mocniej całość?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Sprawdź to dobrze bo zazwyczaj to w ramieniu wycieraczki sie wyrabia lub potrafi pęknąć .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Sprawdziłem, nic nie jest pęknięte. jak obserwowałem elementy to widzę, że ten stożek jest mocno wytarty
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przyspawac to mój jedyny pomysl.

 

Zamocowanie/wbicie metalowych klinow nie bedzie dlugotrwale chyma ze masz jeszcze czesc zabkow.

Klej odpada bo na pewno nie bedzie trzymac chyba ze ktos zna jakis specjalny bo ja nie :mrgreen: .

 

Ps.

Przewiercic po srodku i wsadzic zawleczke ale to bedzie mialo chyba za duzo luzu

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Przyspawac to mój jedyny pomysl.

 

O tym też pomyślałem, to chyba dobre rozwiązanie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też tak mysle, szczególnie ze to sa dwa koła ktore wczesniej byly sztywno trzymane przez zabki ktore znowu dzialaly jak kliny i nie pozwalaly im sie ruszyc, obrucic ani drgnac (tym dwom elementom). W momencie ztarcia zabkow jest praktycznie niemozliwe usztywnienie tego na tyle aby one sie nie przesunely czym efektem by bylo dalsze zuzycie trzonu i przesuniecie ramienia co znowu prowadzilo by do nierownej pracy wycieraczki lub calkowitej odmowy pracy (tak jak teraz).

 

Na pewno jest jeszcze jedno wyjscie jak np. dospawanie brakujacego materialu i zrobienie nowych zabkow ale to bedzie pracochlonne (zdemontowanie calego mechanizmu wycieraczek) i malo ekonomiczne (cena takiej uslugi)do tego dochodzi znalezienie specjalisty ktory sie na tym zna i posiada odpowiednie nazedzia.

 

Jest jeszcze opcja znalezienie producenta mechanizmu napedu wycieraczek i zamowienie wadliwej czesci (jesli jest to mozliwe) ale tu pewnie potrzeba umiejetnosci Sherlocka Holmesa :mrgreen:

 

Ps.

Ha, jednak cos znalazlem :D

http://www.ebay.de/itm/Neu-Wischergestange-Top-/251472433108?pt=DE_Autoteile&fits=Platform%3AE83&hash=item3a8ceccfd4

 

Referenznummer(n) OE:

61617051669, 2190141, V20-1446

 

http://www.ebay.de/itm/BMW-X3-E83-2004-Wischergestange-Scheibenwischer-vorne-3397020617-61-61-7051669-/400676850860?pt=DE_Autoteile&fits=Platform%3AE83&hash=item5d4a338cac

 

http://www.ebay.de/itm/Scheibenwischermotor-Gestange-BMW-X3-E83-2007-67636914577-Wischermotor-Motor-/251295904177?pt=DE_Autoteile&fits=Platform%3AE83&hash=item3a826731b1

 

Teraz widze ze to sruba i nie ma zabkow :mrgreen: sie rozpisalem a tu polowa sie nie zgadza :mad2: wiec moze da sie ja wymienic :mrgreen: albo po prosyu brakuje jednej z dwoch podkladek bo troche ciezko jest mi sobie wyobrazic ze to sie wyrobilo.

 

Producent to Metzger

http://www.werner-metzger.de/

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

No więc Panowie wziąłem się za rozebranie podszybia i miejsca gdzie znajduje się filtr z węglem aktywnym i udało mi się w miarę sprawnie wyciągnąć mechanizm. Okazało się że cały element na ramieniu, do którego dokręcamy ramię wycieraczki był "pomielony" - powinien w miarę sztywno być przymocowany do podszybia plastikowego a latał jak latawiec podczas włączenia :) Z ciekawości dodam, że poprzedni właściciel chcąc ratować mechanizm, usztywnił go zastosowując chromową nakrętkę używaną przy bateriach od kranów.. nie wiem co miał na myśli, może chciał całość przymocować w jakiś magiczny sposób do plastiku podszybia i sztuka ta się nie udała :lol:

 

Dziś chcę go doprowadzić do stanu używalności - mam używany mechanizm. Dam znać jak mi poszło, może komuś się przyda :D

Opublikowano

Panowie po długim dumaniu nad całym mechanizmem udało się go zrobić. Ostatnio pogoda u mnie deszczowa więc i mechanizm sprawdziłem i działa tak jak należy. W dużym skrócie: po zdemontowaniu plastików przy podszybiu (filtra kabinowego itp.) udało się bez większych problemów wyciągnąć mechanizm. Poprzedni właściciel już próbował coś naprawiać z marnym skutkiem. Uszkodzeniu uległ cały element na którym mocujemy ramie wycieraczki po stronie pasażera i dalej całość do plastików okalających szybkę przednią (był połamany). Zastanawiałem się długo razem z sąsiadem mechanikiem i szukaliśmy dawcy na ten element: wybór padł na mechanizm wycieraczki z Renault Master :mrgreen: Przeszczepiliśmy co potrzeba, zamontowaliśmy i wszytko pasuje i działa :lol: :lol:

 

Poniżej zdjęcia zamontowanego mechanizmu:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/db805e8ef3dfccd3.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4875a1782ad5b777.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0e9da9246affb9b4.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/faa5c82090b6582a.html

Opublikowano
Brawo , sprawa doprowadzona do końca.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:cool2: dobrze i tanio :mrgreen:

A jak doszedles do tego ze renault pasuje?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Tylko pogratulować cierpliwości i wytrwałości mechanikowi. Nie każdy mechanik chce poświęcać się dla takiej usterki :cool2:

 

To prawda, mógłbym powiedzieć, że niezły z niego "magik" :mrgreen:

 

Ogólnie to zdemontowaliśmy cały mechanizm i porównaliśmy ten z mastera co do wielkości tego elementu, na który zakładane jest ramię wycieraczki. Mechanizm z mastera został rozłożony tak samo mój i z drobnymi modyfikacjami dopasowany, muszę przyznać, ze dla osoby nie znającej się wygląda tak jakby miało być :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.