Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

U brata w e30 robimy swap z m40b18 z 87 r. na m20b20 z 90 r.

Mechanicznie wszystko jest już zrobione jak należy, niestety przy elektryce zaczęły się problemy.

Po podpięciu wiązki od m20 w gniazdo od m40 i przekręceniu kluczyka zaczął dymić przewód wiązki m20, czerwono-żółty, pod pin 20 od ABS'u. Kolejny problem to brak zapłonu i brak sygnału na pompę paliwa. Po przeszukaniu internetu dowiedziałem się, że wszystko "prawie" pasuje tylko trzeba pozamieniać piny. Pytanie, które? Konkretów niestety nie znalażłem. Jeśli ktoś już ma taką zabawę za sobą, prosiłbym o podpowiedź :)

 

m20b20 '88-'94 wg rozpiski:

 

1 - D+ Alternator - kontrolka ładowania niebieski

2 - STA Poziom oleju statyczny niebiesko-biały

3 - TXD Przewód do samodiagnozy biało-fioletowy

4 - FT Temperatura płynu chłodniczego brązowo-biały

5 - OELD Ciśnienie oleju brązowo-zielony

6 - 15S Zacisk 15 zabezpieczony zielono-żółty

7 - 15DW Zacisk 15niezabezpieczony zielony

8 - X TI ekonomizer

9 - TD obrotomierz czarny

10 - DYN Poziom oleju dynamiczny

11 - SI Interwał serwisowy, ustawienie wsteczne biało-niebieski

12 - CARB Wskaźnik błędu, tylko w modelach na rynek US brązowy

13 - EKP Elektryczna pompa paliwa zielono-fioletowy

14 - TACH Sygnał z prędkościomierza czarno-biały

15 - X 30H Sygnał z bendiksa czarno-zielony

16 - AIRB. Złącze diagnostyczne biało-czarny

17 -

18 - 50 Napięcie przy rozruchu czarno-żółty

19 - Oeltemp Temperatura oleju tylko w M3 brązowo-fioletowy

20 - X ABS Sygnał ABS czerwono-żółty

 

Jeśli chodzi o m40 znalazłem tylko coś taiego:

http://img716.imageshack.us/img716/7822/schematm40nam50.jpg

 

Jeśli ktoś posiada pełną rozpiskę gniazda m40 to będę wdzięczny :)

Chyba, że gdzieś indziej może być jeszcze przyczyna?

 

Pozdrawiam

--------------------------------------------

pytanie już nie aktualne, wszystko pasuje i śmiga jak należy.

Czerwono-żółty kabel został wyeksmitowany, sprawdzone i wymienione na dobre przekaźniki i wszystko jest OK.

Opublikowano
Bo pinem 20 podałeś mu na mase 12V i sie zjarała masa jak domiemam
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Trochę odgrzeje tego kotlecika... :D odkupiłem nie dawno e30 318 91r właśnie po takim swapie. Wrzucone m20b20 wiązka podłączona razem z kompem i u mnie jest taki problem że upaliło brązowo - pomarańczowy kabel ten od ciśnienia oleju. Czytałem już chyba wszystko na ten i podobne tematy jedni pisali że wszystko wystarczy podpiąć i będzie śmigać inni że trzeba przerabiać kostkę itd... nie wiem co z tym fantem zrobić. :duh: Mam drugą wiązkę całą nie popaloną i trochę się boje że ją też przy kopci jak podepnę. Nie wiem czy może być to wina samego czujnika ciśnienia oleju czy coś na wiązce??? Niby kostka którą się wpina do czujnika ciśnienia oleju ma 3 piny, może wystarczy je po zamieniać i po kłopocie, nie jestem dobry z elektryki więc wolę zapytać zanim coś się spi.... :mrgreen: Może ktoś miał podobny problem i chętnie by się podzielił informacjami na ten temat??? Z góry dzięki Pozdro :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.