Skocz do zawartości

735iA automat trzeszczy, głuche stuki z przodu auta


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Jestem tu nowy, gdybym źle umieścił temat lub powtórzył (szukałem trochę ale nie znalazłem takich przypadków) to bardzo przepraszam, a tak to może zacznę od początku :) Kilka dni temu kupiłem okazyjnie e38 735 w automacie (steptronic) z roku 1996. Auto ma przejechane 228k km podobno oryginalny przebieg, jest książka itd ale sam silnik działa idealnie, równo i cicho. Auto ma rozbite drzwi i błotnik od kierowcy (100% sprawne uszkodzone wizualnie) a pochodziło z Holandii i stało kilka lat. BMW nie miało akumulatora ale znalazł się jakiś mały żeby się wybrać na testy. Od początku z silnikiem wszystko jak należy ale skrzynia a trybie automatu nie chciała wrzucać z 3 na 4 ale gdy się zmieniło manualnie zostawała na 4 i dalej na 5 już samo wrzucało... Z czasem im dłużej auto jeździło czasami wrzuciło 4 ale przy spokojnej jeździe, teraz jak już zrobiło się nią ok 350km wrzuca niemal za każdym razem tylko przy bardzo dynamicznym przyśpieszaniu nie chce zmienić (cały czas mowa o trybie D, na trybie Sport sama zmienia wszystkie biegi). Wydaje się, że skrzynia też zdrowa bo nie ma najmniejszego szarpania, czegokolwiek przy zmianie i tylko teraz da się usłyszeć na trybie D przy ok 80-90km/h na piątym biegu (obroty wynoszą ok. 1500) ciche trzeszczenie, szelest jakby zwarcie (...aż ciężko wytłumaczyć ten dźwięk) wydobywające się z lewarka wewnątrz auta.

Drugi problem to bardzo kiepskie prowadzenie na dziurach, wtedy również słychać głuche tłuczenie się czegoś z przodu ale wydaje się, że nie są to amortyzatory ani maglownica bo nie ma luzów przy skręcaniu ani niepokojących dźwięków. Czy któryś z forumowiczów miał podobne problemy lub coś mu przychodzi do głowy na temat tych wad?

I takie małe pytanko, gdyż w tym silniku 3.5l v8 235km niemal cały czas chodzi wentylator (gdy auto stoi w miejscu) a dodam, że trzyma stałą temperaturę, czy tak ma być czy powinien się chociaż na jakiś czas wyłączyć?

 

Proszę o jakieś sugestie :)

 

Pozdrawiam Daniel

Opublikowano

Co do automata to w tak dawno nie jeżdżonym aucie pewnie olej za dobrze nie wygląda i trzeba go wymienić jak to nie pomoże to pewnie remont albo wymiana skrzyni.

 

Dźwięki to wahacze, drążki, magiel, amory. Nikt tego nei stwierdzi. Po tym jak auto się ruszy zawieszenie może bardzo szybko się wysypać w drobny mak bo elementy metalowo gumowe nie lubią takiego przestoju.

 

Wentylator jest na sprzęgle wiskotycznym. Kręci się on cały czas, ale jak temp jest w normie to kręci się tak, że można go zatrzymać palcem (ostrożnie!!) jak temp będzie wyższa to sprzęgło wiskotyczne będzie napędzać wentylator i będą obroty takie jak obroty silnika. Tam nie ma elektroniki bo ten wentylator działa mechanicznie.

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedź, w najbliższym czasie postaram się wymienić olej w skrzyni jak i resztę płynów w aucie, a co do zawieszenia będę jeździł jak jest a jedyne co to wymienię amortyzatory i założy się niższe sprężyny. Co do wentylatora to jednak myślę że chodzi on zbyt ciężko i możliwe, że pomoże nasmarowanie go ale to wszystko dopiero w weekend. Jeśli uda mi się rozwiązać któryś z problemów dam znać.

 

Pozdrawiam Daniel

Opublikowano

Dobre pytanie :) zależy mi na tym, żeby doprowadzić technicznie tak żeby można było jeździć a następnie wygląd a jak już w zawieszeniu się coś posypie to się wymieni a na razie trudno stwierdzić co wymienić :/ I tak dobrze, że drogi coraz lepsze i te defekty ujawniają się tylko na dziurach.

A jeszcze nasuwa mi się jedno pytanie, gdyż jak się auto odpali zaczyna trochę nierówno pracować dopóki się nie zagrzeje, później chodzi jak w zegarku... Co może być tego przyczyną?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.