Skocz do zawartości

[P] BMW M3 E36 3.0/M


spowiednik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zakupiłem BMW M3 E36 3.0/M . Auto jest seryjne.

 

Model: BMW M3 E36 1994

Modyfikacje : brak modyfikacji

Silnik: 3.0 (286 KM) Manual

Układ dolotowy: Seria

Układ wydechowy: Seria

Układ paliwowy / wtryskowy: Seria

Elektronika / wskaźniki: Seria

Układ chłodzenia: Seria

Układ napędowy: Seria

Zawieszenie: Seria

BODY KIT i wnętrze: Seria

 

Samochód od razu idzie do modyfikacji.

Cel : Street + Tor . Doprowadzenie silnika do mocy około 300 koni bez większego żyłowania mocy. Poniżej wypisane modyikacje.

Koszty projektu : Średnia półka podzespołów - najprawdopodobniej za rok lub dwa wymienię auto.

Zakładane modyfikacje : Chcę to auto odelżyć. Chcę wymienić hamulce, zawias, dolot, tłumik. Poza tym od razu rozkręcam i doprowadzam silnik do dobrego stanu - bez większych wodotrysków w mocy.

 

Ponieważ rozpoczynam projekt, jest to moje pierwsze BMW prosiłbym forumowiczów o pomoc w ewentualnych uwagach dot. pracy przy samochodzie, a głównie o polecenie odpowiednich części.

Proszę pamiętać, że nie robię driftowozu tylko streeta/tor. Prosiłbym tylko o konkretne uwagi. Postaram się wszystko dodawać do pierwszego posta dla potomnych.

Taki temat również założyłem na innych forach.

 

Na początek idą następujące modyfikacje - prosiłbym o informacje dotyczące części i rozwiązań, które zastosowaliście i możecie polecić :

 

1. Klatka :

Opcja 1: Spawanie w dobrym zakłądzie - tylko odpowiednie materiały i sposób/schemat PZM - może to już wystarczy.

Opcja 2 : Zakup klatki cert. i montaż samodzielny.

Opcja 3 : Zakup klatki cert. i montaż w cert. zakładzie.

Pytania - jak to właściwie jest z certyfikatami i jak można zamknąć tą sprawę. Co polecacie i jakie moga być koszty.

 

 

2. Wydech :

Opcja 1: Cały

Opcja 2: Części i spawanie.

W sumie temat nie jest trudny, ale wrzucam bo może coś fajnego jest na rynku.

Czy lepiej kupić pełnego customa, czy cześci i wyspawać. Które miejsca są newralgiczne, o czym pamiętać?

Czy kolektor jest spawany czy odlewany i jak to jest z jego mocowaniem - warto robić/kupić nowy?

 

3. Układ dolotowy:

Opcja 1: Gotowy zestaw.

Co proponujecie?

 

4. Hamulce :

Opcja 1: tarcze i klocki + przewody + może pompa + płyn.

Opcja 2: Może od razu zesłapować coś lepszego w całości.

 

5.Zawias :

 

Opcja 1: Customowy - bez gwintu, z ustawieniami twardości (bądź nie) + przeguby, poliuretany, etc.

Opcja 2: Cystomowy gwint z twardościami + gumy, poliuretany, etc.

 

6. Silnik :

 

Części konieczne :

- uszczelki,

- panewki,

- pierścienie,

- częściowa lub całościowa robota głowicy,

- pompa oleju : albo delikatna modyfikacja, albo wymiana na mocniejszą.

 

Części opcjonalne:

- Rozrząd,

- Koła i napinacze.

 

Wszystko wiecie. Prosze podzielcie się wiedzą. Jeśli jest czego nie dopisałem prosze mnie poprawić.

 

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.