Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chłopaki!

Mam taki oto problem a zaczeło sie gdy jechałem do Polski na święta. Odległość(800km)

Otóż jadąc do Polski zawsze sprawdzam stan płynów, oleju itp.

Wyjezdzajac z Niemiec stan oleju mialem pod kreską MAX, no i w trasie jak to bywa czasami sie da po zaworach no i co ? nagle pyk , żółta kontrolka żeby uzupełnić stan oleju! (Nigdy tego nie mialem). Olej dolałem bo z poziomu MAX, po komunikacie na desce rozdzielczej pokazało mi MIN! i ani grama wiecej! i pozniej juz nie butowalem i tak dojechalem sobie do domu, odrazu Teściowi (mechanik samochodowy) opowiedziałem całą sytuacje no i wzielismy sie na nastepny dzien do roboty.

Pierw poszlo na diagnoze Turbo, sciągnelismy węże no i troche oleju było, nie było dużo ale było, sprawdzilismy luzy na turbinie, niema prawie wogóle, silnik suchy pod spodem, wiec idziemy dalej... sciagnalem gorne obudowy i wymieniłem KOMPLETNĄ odmę, bo była w nieciekawym stanie, wyczyscilem CAŁY dolot wraz z kolektorem i IC. Przy okazji wywaliłem klapki w kolektorze i wymieniłęm uszczelki na kolektorze, zalalem nowy olej valvoline SynPower XL-III 5W-30, nowy filtr oleju.

Skrecilismy wszystko i tak jezdzilem przez 2 tygodnie, dopatrywałęm cały czas stanu oleju i było ok nie ubywało nic, a wczoraj gdy wracałem spowrotem do Niemiec to samo.... dalem troche po garach i komunikat zeby dolac olej...

Poprostu rece opadaja.. co to moze byc chlopaki ? czy turbina moze puszczać olej nie mając luzów ? Dodam ze auto to BMW e87 120d z DPF 184tys przebiegu, kopcenia żadnego nie zauważyłem, nie stracił na mocy, na korku wlewu oleju niema masła, płyn chłodzący ok. Wygląda na to ze jak mu dam wiecej po garach i jest na obciążeniu dłuższym to wtedy olej znika, ale gdzie ? co jest tego przyczyną? Wcześniej tego nie było, jak jeżdże normalnie to wszystko jest w normie...

Oleju musiałem dolać coś około 800ml! na 800km! rozumiem zeby brakowało około 100ml 200ml ale od wymiany do wymiany, ale nie po 800km :shock:

Aha, do Polski jeżdżę często, i takiego czegoś nigdy nie miałem... jest to pierwsza taka moja sytuacja.

 

Pomożecie ?

Opublikowano

Mimo to i tak nie daje spokoju, narazie jezdzę jest wszystko ok, silnik chodzi równiutko, buta tez ma, bedzie cos sie działo to dam znać, a jak bede w Polsce to wyciagne turbo i dam do sprawdzenia, moze panewka w turbo juz siada albo cos innego i dlatego przy wiekszym i dluzszym obciazeniu turbo pije troche oleju.

Mimo wszystko jak cos wpadnie wam do głowy to pisac !

Opublikowano

Nie grzeb jak nie ma powodu.

Tak jak pisałem Ci - podczas bardzo intensywnej eksploatacji - czyt. jazdy z dużą prędkością silniki potrafią spalić sporo oleju.

TO JEST NORMALNE - to nie awaria silnika.

Kontroluj stan, a będzie ok.

Opublikowano
Jeżei turbo by Ci zaczeło pić olej to zauważył byś to bardzo szybko albo biała chmurą z tylu auta, albo wersji końcowej tzw kabum, na 50 % albo pierscienie na tłokach się juz lekko wytarły i pozwalają olejowi sie po porstu spalic albo masz wyciek gdzies music zerknąć opcja z turbo jest niemożliwa, dla pewności zdejmij rurę idącą z turbo do IC i szybka sparwa i zobacz czy rura w srodku nie jest zalana ma prawo być wilgotna od oleju ale nie zalana :cool2:
Opublikowano (edytowane)
Jeżei turbo by Ci zaczeło pić olej to zauważył byś to bardzo szybko albo biała chmurą z tylu auta, albo wersji końcowej tzw kabum, na 50 % albo pierscienie na tłokach się juz lekko wytarły i pozwalają olejowi sie po porstu spalic albo masz wyciek gdzies music zerknąć opcja z turbo jest niemożliwa, dla pewności zdejmij rurę idącą z turbo do IC i szybka sparwa i zobacz czy rura w srodku nie jest zalana ma prawo być wilgotna od oleju ale nie zalana :cool2:

 

Czy aby napewno jestes pewien ze to pierscienie ? Przy normalnej jezdzie jest wszystko wporzadku, nawet jak przyspieszam jest ok, tylko jak jade w dluższe trasy i dam mu po garach, powiedzmy 200km/h... zaznaczam ze nic nie kopci, nie dymi normalnie zero...dla mnie troche dziwne zeby przy takim przebiegu pierscienie były... samochod nigdy nie przegrzany, termostaty wszystkie sprawne...

Moim zdaniem jakby bylo pierscienie to by olej brał cały czas, czy sie myle ? bo w polsce jezdzilem 2 tygodnie i nic oleju nie ubyło! zero... po wymianie odmy itp co napisałem wyżej... a pojechalem w trase i bach..

Jedynym sposobem na sprawdzenie pierscieni jest sprawdzenie kazdego cylindra ciśnieniomierzem ? jakie wartosci sa ok ? i jeżeli to były by pierscienie, czy sie opłaca to wogóle wymieniać?

Edytowane przez cyber321
Opublikowano
Nie mylisz sie pomału ale caly czas, przy 200 km/h masz z tylu auta tak duze podcisnienie że zadengo dymu nie zauwazysz :D tak na dobra spawe masz inne cisnie oleju przy 200 km/h a inne przy np 50, temperatura pracy tez inna a olej silnikowy to nie woda że odparuje :-)
Opublikowano

Nie - no spokojnie.

Fizyki nie oszukasz.

Przy dużych obciążeniach silnik zawsze spali więcej oleju z prostego względu - pierścienie NIE SĄ W STANIE zebrać oleju z gładzi - po prostu.

Wiec wg mnie nie masz absolutnie się czyn przejmować.

Opublikowano
Pytanie ile tego oleju musisz dolewać bo jak jest to 100-200 ml na 1000 km, to praktycznie nie masz się czym przejmować
Opublikowano
Pytanie ile tego oleju musisz dolewać bo jak jest to 100-200 ml na 1000 km, to praktycznie nie masz się czym przejmować

Pisałem u góry że przejechałem trase 800km i dolalem okolo 800-700ml... a jeżdże po miescie normalnie, czasami depne i nie dolewam nic.. :shock:

Opublikowano
Wychodzi 1l na 1000 km, a to już nie jest normalne, rację przyznam koledze Loona Thic bo tak jest z tymi pierścieniami, na dobrą sprawę żeby zobaczeć silnik od środka bez dużej ingerencji tzn zdejmowania glowicy i chorych kosztów osobiście pokusiłbym się na badanie endoskopowe, sporo zakładów to robi małoinwazyjny zabieg :cool2: wystarczy że będzie ryska na ścianie cylinda. http://os-carserwis.pl/endoskopowe-badanie-silnika/
Opublikowano

Ramos - jeszcze raz napiszę - przy intensywnej eksploatacji - czyli przy jeździe z maksymalną prędkością może być taka sytuacja, że spali sporo oleju.

Znajomy miał Hondę Accorda 2,4i - podczas szybkiej jazdy wypiło mu ponad 1l oleju na 800 km.Ten to w ogóle zestresowany był.

Podczas spokojnej jazdy potem już nie miał problemów większych.

Jak nie ubywa podczas normalnej jazdy to się nie masz za bardzo czym martwić - takie jest moje zdanie :)

Opublikowano
Ramos - jeszcze raz napiszę - przy intensywnej eksploatacji - czyli przy jeździe z maksymalną prędkością może być taka sytuacja, że spali sporo oleju.

Znajomy miał Hondę Accorda 2,4i - podczas szybkiej jazdy wypiło mu ponad 1l oleju na 800 km.Ten to w ogóle zestresowany był.

Podczas spokojnej jazdy potem już nie miał problemów większych.

Jak nie ubywa podczas normalnej jazdy to się nie masz za bardzo czym martwić - takie jest moje zdanie :)

Tylko ze honda to motor wysokoobrotowy ona sie kreci do 8 tys obr i tam masz inaczej pewne rzeczy rozwiazane i zaplon iskrowy, a tu masz diesla co gorsze o aluminiowym bloku takze to inna bajka w tych silnikach potrafią pękać bloki od lekkiego przegrzania, takze słabe te porownanie, ja bym pojechal i zrobil badanie endoskopem zeby zobaczec jak blok wyglada w srodku.

Opublikowano
Tyle ze cyber nie ma aluminiowego bloku.

Widzę, że masz więcej informacji niż ja :-)

Dodam ze auto to BMW e87 120d z DPF 184tys przebiegu,

Pomożecie ?

po tym opisie założyłem sobie n47, ale to tylko założenie
Opublikowano
Ciekawy sposób oznaczania modelu silnika na podstawie przebiegu. :mrgreen:

Akurat cytowałem jedyna informację o aucie jaką zamieścił użytkownik. Także jakiś punkt zaczepienia :cool2:

Opublikowano (edytowane)
Chłopaki powiem wam tak, narazie jeżdzę i jest ok, bede w Polsce to napewno jeszcze raz wszystko sprawdzę bo tutaj to bym płacił za wszystko jak za zboże , na pewno turbo dam do sprawdzenia i czy niema wyciekow bo może pod wysokim ciśnieniem i temp ten olej gdzieś sobie kapie, pierścienie to dla mnie ostateczność bo niechce mi sie wierzyć ze przy takim przebiegu w dieslu sa pierścienie do wymiany. Tym bardziej ze o wszystko dbam i wymieniam wszystko przed czasem zawsze, a silnik chodzi naprawdę jak igła ... Edytowane przez cyber321

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.