Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od jakiegoś czasu zastnawiam się nad zmianą samochodu, do tej pory miałem same diesle więc jeśli chodzi o benzyne to moje pojęcie jest dość słabe.

 

Tym razem jest zdecydowany na benzyne ale z silnikiem minimum 200KM - dużo jeżdze służbowo po polsce i kurde mimo wszystko tych autostrad i czteropasmówek szybkiego ruchu mamy coraz więcej a dla silników typu 1.6, 1.8 jest to męczarnia a i spalanie nie ma nic wspólnego z oszczędniością na jaką człowiek liczy kupujac silnik o takich pojemnościach.

Niby na takie trasy diesel ale jednak jak to jest prywatny samochód a nie służbowy to sie po mieście też sporo jeżdzi i moją te silniki tendencje do psucia się - coś o tym wiem.

 

Dlatego po godzinach spędzonych na przegladaniu opini na temat róznych marek i ich modeli stwierdzam że jesli chodzi o awaryjnosc jedynymi ostojami jako takiej niezawodności w dzisiejszych czasach są Audi i BMW, gdzie w Audi niestety mamy przeskok między silnikiem 2.0 a dopiero później 3.2, spodobał mi się silnik 2.5 o mocy 218KM w modelu E90.

 

Z tego co zauwazyłem ten silnik był produkowany tylko do 2007 roku ?? Jeśli dobrze zauważyłem to czemu przestali go produkować?

Następne pytanie, opłaca sie w ogole gazować te silniki? może to nie jest jakoś super duzy silnik ale czesto slyszalem ze juz powyzej 2.0 95 sie nie tankuje, tylko jakies lepszej jakosci 98, bo to wtryski itp, jak to wyglada przy gazie? Jaki on ma wpływ na uklad paliwowy oraz sam silnik?

 

PS. posperałem troche na forum ale nie udalo mi sie znalezc odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie albo nie udalo mi sie dokopac az tak daleko.

Opublikowano (edytowane)

mam ten silnik od 4 miesiecy w automacie i mam lpg, jestem zadowolony.

Co do gazu, to sie oplaca, nie ma problemow,spadku mocy, zadnych błedów, warunek to dobry gazownik, koszt instalacji zwraca sie po ok 17 - 20 tys km, uwaga nie ma miejsca na zapasowke wiec zbiornik albo do bagaznika albo pod podloge ( koszt +1500 )

Sam silnik n52 2.5 jest bardzo udany, po 2007 produkowno wersje n52 3.0, chyba ze wzgledu na jedna linie produkcyjna pozostalych n52, jakies problemy podobno z glowicami w wolnossacych r6 czasem sie zdarzaly, nie wiem czy dotyczy to tego silnika. Co do paliwa mozna lac 95/98 , ja leje 98. Osiągi są miare niezle, jesli jezdziles benzyna 1,8 czy 2,0 to bedziesz zadowolony. 0-100 ma 7,2, v max 255, tak mi wyszlo z amatorskich pomiarow, w trasie z tempomatem jedzie sie b. wygodnie i cicho

Edytowane przez lechum4
Opublikowano

no to dobrze wróży ; )

i ile Ci pali LPG? Jak wychodzi ubezpieczenie?

 

I podstawowe pytanie które mnie strasznie nurtuje, to czemu wycofali te silniki z produkcji? ; D

Opublikowano

robie ok 68% trasy, pali mi średnio 11,4 lpg, na rozgrzanie spali troche benzyny, obecnie koszt 100 km wychodzi 33 zl

dlaczego wycofali? -post wyzej

mialem pelne znizki, zaplacilem ok 1500 zł za oc/ac w proamie

Zeby znalezc zadbany egzemplarz i bezwypadkowy ( to najważniejsze) to troche trzeba czasu poszukac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.