Skocz do zawartości

Szarpnięcie samochodem i lekki spadek mocy BMW e46


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich:)

 

Od niedawna posiadam BMW e46 320i 150 km 1998r.

Problem polega na tym że gdy przyspieszam od najniższych obrotów samochód lubi raz szarpnąć między (1000 a 2000 obrotów), nie jakoś bardzo ale dość odczuwalni. Gdy tak się dzieje samochód chyba gorzej przyspiesza? Nie mogę tego określić za bardzo bo przesiadłem się z E34 525i 24V 192km i ogólnie troszkę mi tej mocy brakuje. Ale mam odczucie że czasami brakuje jej troszkę mocy zwłaszcza gdy tak szarpnie. Nie dzieje się to cały za każdym razem gdy przyspieszam, lecz co jakiś czas. Zaraz po kupnie wymieniłem olej i wszystkie filtry oprócz kabinowego. Co to może być??

Opublikowano
Dodam jeszcze że posiadam program INPA i podpinałem już samochodzik z tym że jestem laikiem w tych sprawach, wiem że INPA wynajduje błąd z masa na silniku, ale pisze że ten błąd nie występuje cały czas lecz zdarza się sporadycznie. Jest jeszcze sześć innych błędów ale jeszcze ich nie rozgryzłem:( Nie wiem na ile temu programowi wierzyć , ale te błędy też są sporadyczne i nie są całyczas od momentu odpalenia silnika.
Opublikowano
Też to miałem u siebie i okazało się że miałem pękniętą cewkę na 3 cylindrze. Problem na początku był sporadyczny ale pózniej się nasilił i szarpało już konkretnie.
Opublikowano
Ja wymieniłem świeczki, bo byłem przekonany że to ich wina. I po wymianie mi się nasiliło, musiało jeszcze bardziej pęknąć. Póżniej podłączyłem kompa, wyskoczylo: wypadanie zapłonu, cewka 3. Podmieniłem ją z cewką na 6. cylindrze dla pewności i bład poleciał za nią. Tak, było to widoczne. Zwykle parcieją i pękają gumowe fajki( wiadomo wysoka temp. tyle lat) a mi pekła u góry głowna część cewki.
Opublikowano
Mi komputer pokazał ten błąd. Jak wypadają zapłony to musi to wychwycić. Podpinałem się pod 16pinowe wejscie, Pozatym cewka nie musi być pęknięta żeby być uszkodzoną.
Opublikowano
Byłem dzisiaj u kolegi i przełożyłem wszystkie cewki od jego samochodu (ten sam silnik) i dalej jest tak samo. A u niego tak się nie dzieje, sprawdzę jeszcze wszystkie swiece , ale nie wiem czy to coś pomoże.
Opublikowano
Jeśli cewka puszcza robi sie taki biały nalot wokół niej przynajmniej ja tak miałem. Jeśli masz instalacje gazową to cewki wytrzymują 15000km jeśli kupisz inne świece (platyny jedno elektrodowe) z zmniejszoną przerwą to nie ma problemu z cewkami. Moja rada wymienić świece na nowe i cewki sprawdzone

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.