Skocz do zawartości

318 Ci naprawa czy swap, i co z gazem?


damiangxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pojawiły się pewne problemy związane z pracą mojego samochodu - e46 coupe 318Ci 143KM z 2002r. Mianowicie : dławienie podczas ruszania, dziwna praca silnika ( wina napinacza rozrządu?? ), ostatnio to co mnie niepokoi to kopcenie z rury zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku, ale co ciekawe tylko na małych obrotach. Zaświeciła się kontrolka od oleju, który był zalany do maxa jakieś 1500 km temu. Dodatkowo znajomy który zmieniał mi świece zmierzył że na jednym cylindrze ciśnienie wyszlo 8 , a na pozostałych 12.

 

Przeczytałem chyba większość tematów z forum i widziałem w tych silnikach że taki dziwny dźwięk podczas pracy silnika spowodowany jest luźnym łańcuchem i w niektórych przypadkach wystarczyła wymiana napinacza. W innych trzeba były wymieniać inne cześci związane z rozrządem. Kolejny problem, czyli branie oleju i kopcenie często spowodowane było separatorem oleju - odmą która powinna zostać wymieniona. I rzzeczywiście wielu osobom taka wymiana przyniosła oczekiwany efekt.

 

Tutaj rodzi się mój problem bo nie wiem czy bawić się w naprawy, czy zdecydować się na swap. Ta druga opcja już była przeze mnie rozważana, warsztaty zajmujące się tym proponują silnik 2.5 M54B25 192KM 245NM z osprzętem plus skrzynia biegów i wydech - koszt takiego zabiegu u nich z wymiana filtrów na gotowo z kodowaniem autka na fabryczna 325Ci to ok 6 tys zł. Trochę dużo... Kolejny problem wiąże się z tym, że obecnie mam instalację gazową tartarini. Czy każdy gazownik przerobi mi tą instalację z silnika czterocylindrowego na sześciocylindrowy?

Czekam na wasze opinie i sugestie, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego. Mam to samo. Na inpie wywala bład 3 cyl. Mam nowe cewki i swiece.

Zapraszam do tematu:

viewtopic.php?f=69&t=233366

 

Za 2 dni daje auto do mechanika i bede informował co i jak. Możesz mieć to samo co ja. Również czytałem sporo na forach i za każdym razem temat został nie dokończony.

Mam nadzieje, że to nie bd droga operacja, a jakaś pierdoła. Jak da sie to naprawić to wywalam LPG z mojego auta. BMA nigdy nie powinna jeździć na tym pseudo paliwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.