Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam ogromną ochote kupic sobie bmw e36, i ostatnio sie doszukalem e36 318i. Tyle ze z zwyklym gazem. Chcialbym sie dowiedziec jaka jest wasza opinia na temat tego gazu, czy to będzie dobrze jechalo czy raczej ominąć takie auto?
Opublikowano
nie wiem nic o jednopunktach ale mam 318 m40 1992 ze zwykłym gazem i jestem zadowolony, w tej chwili mam 334000 przebiegu, gaz spisywał się źle na początku do czasu, aż wymontowano silnik krokowy i wstawiono regulator-pokrętło, w tej chwili tez czasami faluje na postoju ale nie zwracam na to uwagi, znajomy elektromechanik stwierdził ze jak chodzi to może chodzić jak jest (możliwe, że to sonda), wsiadam i jadę, spala mi max 11 litrów, jak jadę spokojnie, jednostajnie 90-110 to nawet raz zszedłem poniżej 8litrów, a średnio 10, powoli zaczyna mi wzrastać spalanie oleju, ale tragedii nie ma, dużo z tego co tutaj piszą to ekstremalne przypadki, jak to na forach, o wycierającym się rozrządzie, pękających głowicach, zapowietrzaniu się układu..........mam ochotę zamienić na coś nowszego ale jest w moich rękach z 9 lat i wiem co mam, trochę korozja go atakuje przy progach ale koła się kręcą
Opublikowano

Ja przesiadłem się teraz do 318i z gazem sekwencyjnym z 2.5TDS-a również w E36. Powiem tak. Różnica jak dla mnie ogromna. Tds pracował kulturalnie, ciągnął jak głupi, stawał bokiem nawet jak czasem się nie chciało. Cóż 318i to nie jest auto do ścigania a tylko do jazdy. TDS-em można było się już troche pobawić z różnej maści wieśwagenami, czego nie można powiedzieć o M40. Mam silnik w idealnej kondycji ale to nie to. Zrozumiałe. Po przesiadce palił mi 13l LPG. Próbowałem ciągnąć wyżej biegi żeby chodź trochę zapomnieć o tej różnicy w mocy. TDS palił mi 7l. M40 już teraz gdy przywykłem bierze 10l LPG przy czym nie ma żadnych problemów. Tankujesz i jedziesz. Ale moje zdanie jest takie, że jak E36 to tylko od 2.0 w górę. Mniejsze silniki są bez sensu. Zużycie paliwa nie wiele większe a mocy nieporównywalnie więcej. Dla niedowiarków i krytyków silnika TDS do dam tylko tyle. Jak dla mnie idealny Turbo Diesel. Nigdy wcześniej nie jeździłem tak kulturalnym, szybkim i oszczędnym jak na tę moc i pojemność autem. Byłem bardzo zadowolony z tego silnika. Dosłownie nic się nie działo. Niestety auto rozbiłem...

 

Wracając do tematu, bo nieco od niego odbiegłem to mam Mercedesa z instalacją na mikserze. Cóż mogę powiedzieć. Jeżdzi... Puki gaz jest dobry, świece nowe to jeździ jak na benzynie....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.