Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam bmw e46 318i N46. Mój problem z checkiem zaczął si e w momencie gdy wysiadła mi jedna z cewek. Po wymianie i przejechaniu około 100 km zapaliła się kontrolka check engine. Po przejechaniu następnych 50 km po raz drugi wysiadła mi cewka na tym samym cylindrze. Pojechałem do mechanika wymienił cewkę i 4 świece, gdyż twierdził że wadliwa świeca powodowała uszkodzenie cewek. Wykasował oczywiście błąd. Po przejechaniu około 200 km kontrolka checka znowu się zapaliła. Pojechałem do mechanika, który na komputerze stwierdził iż wyskakuje mu tylko błąd katalizatora. Przejrzał wszystko i stwierdził że jest ok i kazał jeździć. Po przejechaniu następnych 200 km problem powrócił i znów tylko błąd katalizatora.

Może ktoś ma jakieś doświadczenie z podobnym problemem. Sam nie wiem co robić. Mechanik stwierdził że spróbuje oszukać sondę poprzez montaż jakiejś przedłużki czy coś takiego.

Co może być przyczyną ciągłego zapalania się tej kontrolki. Czy katalizator poprzez spalenie cewek jakoś mógł się uszkodzić. Czy da się go jakoś naprawić np. przez wypalenie. A może przyczyna leży gdzie indziej. Dodam, że samochód pracuje normalnie zarówno na wolnych obrotach jak i podczas jazdy.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Nikt mi nie odpowiedział na pytanie, ale problem został już rozwiązany. Mechanik odsunął mi sondę od katalizatora, przez co zmniejszył jej czułość. Zrobiłem ponad 1000 km i problem na razie nie powrócił. Najprawdopodobniej więc zapalanie się checka spowodowane było lekkim przytkaniem się katalizatora.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.