Skocz do zawartości

Nagly wzrost obrotow (jakby ssanie) przepustnica?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Posiadam E36 318i z silnikiem M40.

 

od jakiegos czasu (odkad zaczelo robic sie zimno) mam problemy z obrotami. Kiedy auto odpale rano wszystko jest ok. Dojezdzam do najblizszego skrzyzowania, na ktorym auto stoi jakies 20s i silnik potrafi podniesc obroty z 800 na 1100-1400 na Gazie. BYWA TO ROZNIE ale zazwyczaj jak auto pochodzi chwile do wraca do normalnosci. A ostatnio zaczelo sie tak dziac nawet podczas jazdy kiedy auto jest cieple.

 

Czujnik temperatury wymienilem i to nic nie dalo. Czy moze to byc wina TPSu czyli czujnika przepustnicy?

Dodam, ze kiedy mam normalne obroty to jadac i hamujac silnikiem spalanie pokazuje 2-4l (powinno byc 0) a kiedy obroty wzrosna to wtedy pokazuje 0 wiec moze to przepustnica?

 

Prosze o pomoc. dzieje sie tak i na gazie i na benzynie z tym, ze na gazie obroty sa wyzsze. POMOCY

Opublikowano
Czy ktos moglby mi chociaz powiedziec co odpowiada za wykres spalania? Czyli za dawkowanie silnika? Nie wiem czy zaczynac od kompa czy robic drobne przekladki czesci od kumpla. Np przeplywke itd. POMOZCIE
Opublikowano
Miałem ten sam problem tydzien temu Uszkodzony czujnik tempreatury silnika niebieski który daje dawke na sterownik . Znajduje sie w Bloku pod kolektorem ssacym. Pozdrawiam
Opublikowano
Czujnik Nowy czy używane? Napiecie na kostce sprawdz czujnik miernikiem? jaka jest reakcja przy dodaniu gazu przy tych wyższych obrotach jak chodzi muł czy normalnie sie odkreca?
Opublikowano

Czujnik od ECU - NIEBIESKI wstawilem od kumpla a pozniej nowy zamiennik. Na obu dzieje sie to samo. Wskazowka spalania podczas hamowania silnikiem nadal pokazuje wiecej niz 0 (2-4l). Z tego co wiem napiecie na kostce pokazywalo jakos 5v - (nie pamietam dobrze. Wiem, ze wzgledem forum bylo odpowiednie).

 

Kiedy obroty wzrosna silnik delikatnie muli lecz wykres spalania pokazuje 0 podczas hamowania.

Opublikowano

Jutro podmieniam. Czekam na odpowiedz kolegi o tym czujniku. Mam trzeci w garazu. Moze jest sens go podmienic i sprawdzic ostatecznie.

Dodam, ze kiedy zgasze auto na "podniesionych" obrotach i np po pracy je odpale to sa tak samo wysokie czyli PODNIESIONE. Wiec tak jakby cos stanelo w miejsu - byc moze przeplywka.

 

A co z czujnikiem zasysanego powietrza w przeplywce? Bo czesto mialem tak w zimniejsze dni.

Opublikowano

Problem wykresu spalania rozwiazany. Podmienilem przeplywke i podczas testowania zawsze pokazalo 0l spalania przy hamowaniu silnikiem.

 

Zamawiam przeplywke. MOZE KTOS MA NIEDROGO?

Ciekawe czy nowa przeplywka pomoze przy wzrastajacych obrotach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.