Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Wczoraj rano przyjechałem do pracy i komputer normalnie pokazywał mi 13 000km i 07/2015 następna zmiana oleju. Na oleju przejechałem już ok 15000km więc stwierdziłem, że wymienię przed zimą.

Zadzwoniłem, umówiłem się na sobotę. Wychodzę z pracy, odpalam auto a mi pokazuje 24000km do serwisu( klocki tył ). Myślę coś jest nie tak, wchodzę w czynności serwisowe, a tam mi pokazuje olej 26000km 07/2015.

O co chodzi ??!! :roll:

 

Jak się kompy same tak przestawiają to już w ogóle ludzi mogą co 40 000km olej zmieniać....

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Opublikowano

To czujnik QLT (Quality, level, temperature).

A/ albo ci wlasnie pokazal tak zwany pomiar krotki

B/ Zepsul sie.

 

olej wymienia sie max co 12000 KM a nie wedlug czujnika.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Co to jest pomiar krótki :) ?

 

Jadę w sobotę na serwis wymienić ten olej to może komp coś pokaże, albo po prostu mu się coś pomyliło :wink:

 

Dziś dolałem 0,7L do E60 i nadal woła +1L. Dlaczego nie ma bagnetu ??!! :mad2:

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Opublikowano
Co to jest pomiar krótki :) ?

 

Jadę w sobotę na serwis wymienić ten olej to może komp coś pokaże, albo po prostu mu się coś pomyliło :wink:

 

Dziś dolałem 0,7L do E60 i nadal woła +1L. Dlaczego nie ma bagnetu ??!! :mad2:

 

Czujniki w BMW maja dwa poziomy pomiaru tak awany krotki ktory nastepuje kilka chwil po osiagnieciu temperatury roboczej przez olej i ktory mierzy "smarowanie natychmiastowe" oraz pomiar dlugi ktory nastepuje po "okresie zroznicowanym w zaleznosci od stanu samochodu, oleju, stylu jazdy itd)" . Dlugi cykl pomiaru (ktory pokazuje faktyczna ilosc oleju) jest troche specyficzny bo pomiar zaczyna byc wykonywany po osiagnieciu krotkiego pomiaru i gdy przekroczysz 1200 obrotow na silniku i wsztrzymuje pomiar gdy spadasz ponizej 1200 obrotow a wiec w korku w miescie moze on dlugo potrwac (a wedlug mojego doswiadczenia pomiar konczy sie pomiedzy 14 a 20 km w miescie i 10 km i mniej jazdy bez korkow i swiatel). Jezeli wylaczysz silnik zanim dojdzie do pomiaru, procedura jest wykonywana od poczatku. Pomiar krotki moze znaczaco sie roznic od dlugiego. U mnie na przyklad, aktualny pomiar krotki to 5/5 a dlugi to 3/5 a olej fizycznie obecny w ukladzie to 6,1 litrow na 6,5.

 

Jak chodzi o to ze ci krzyczy to czujnik nie jest bardzo precyzyjny : Czasem nie zauwarza na niektorych poziomach dolewek ale druga mozliwosc to rownierz ze twoj czujnik padl w wyniku ataku plesni a akurat aktualna aura temu sprzyja a w misce masz dobra ilosc oleju a dolewajac 0,7 litrow wlasnie przelales silnik. Powinienes zlac olej czekajac jakies dobre 40 minut by wiekszosc splynela i zmierzyl jego dokladna ilosc. Jezeli masz prawidlowa lub przelana ilosc oleju to znaczy ze czujnik jest martwy Jest procedura aby sprobowac wyczyscic czujnik a jezeli nie zadziala to trzeba go wymienic.

 

Bagnet mozna dorobic, jest wejscie tylko zaslepione.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

W E60 już wszystko OK, zrobił się widocznie pomiar długi i pokazuje max, czujnik żyje :)

W E92 jak było 26 000km do wymiany tak jest, jutro jadę na wymianę :)

http://images.spritmonitor.de/773563.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.