Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jeżeli to nie jest odpowiedni dział to proszę o jego przeniesienie.

Zacznę od tego że planuje kupić bmw (jeszcze się zastanawiam jakie) ale jak bym kupił to bym chciał odrazu silnik chipowac. Ktoś mi może podpowiedzieć jaki najlepiej silnik chipowac i jaki rodzaj ?

Z góry dziękuję.

Z poważaniem

Opublikowano
Jeżeli kupujesz samochód w którym chcesz zrobić chiptuning, powinieneś zwrócić uwagę na stan jego turbiny. Jeżeli autko ma nie wiele przejechane, czy przebieg aby na pewno jest oryginalny. Ja mam bmw 3 seri z 2.0d. U mnie wyglądało to tak że po kupnie samochodu sprawdziłem go w ASO. Lecz dopiero po oględzinach mechanicznych trubiny można było stwierdzić w jakim ona jest stanie. Mechanik odradził chipa z uwagi na lekkie luzy wirnika w turbinie. Dlatego pojeździłem nią jeszcze jakieś pół roku po czym luzy się zwiększyły i wymieniłem dmuchawkę na nową. Następnie wykonany został program. Z dzisiejszym doświadczeniem jakie posiadam wybrał bym jednak, jeżeli chodzi o bmw seri 3 silnik jednak 3.0d.
Opublikowano
Diesle oczywiście się najlepiej chipuje :) Benzynowe też się da, ale to nie to samo.

 

Możesz rozwinąć swoją myśl ?

 

Gdzieś tam czytałem że podobno najlepiej się chipuje w bmw 535i. To prawda ?

Opublikowano
w silnikach disla wygląda to tak

http://gekocars.pl/index.php/pl/geko-chiptuning/8

Jakoś przez 1.5 roku miałem silniki diesla i nie jestem malo do nich przekonanych. Raczej bym chciał coś kupić w benzynie i może w przyszłości zamontować gaz. Zresztą już sa, nie wiem bo wpadłem z tropu.

Czytając te wypowiedzi to jak już coś kupować to benzynę bez chipowania albo disla z chipowaniem.

Opublikowano
chiptuning w bmw , naprawde fajna sprawa, mialem wczesniej e46 2.0d zrobiony chip , ic, hybrydowe turbo, bylo ponad 200 kucy i szlo jak rakieta , niedawno przesiadlem sie do e90 3.0d jest po programie i smiga jak szalone, wplanie jest turbo :) polecam super wozek :) wrzucam link do filmiku przyspieszenie z 5 tego biegu :) moze Cie przekona :D
Opublikowano

A możecie mi powiedzieć jak wygląda sytlacja w utrzymanie takiego bmw ? Chodzi mi o klocki tarcze itd itd.

Mogę powiedzieć że napewno samochodu nie będę kupować w Polsce tylko będę ściągać z Niemiec

Opublikowano

Ja kupiłem rok temu 320d e90 w Niemczech.

Jeżeli chodzi Ci o części wymienne i te które się zużywają ja jak do tej pory wydałęm :

filtry i olej, Man i Motul 550zł

Hamulce komplet przód 580zł ATE tarcze i klocki

Koło zamachowe na silniku i pasek 570zł

pompa wody 200zł

nowe odboje amortyzatorów 180zl

turbosprężarka 3800zł można było regenerować za 1,500zł ale wolałem nową kupić bo chciałem zrobić chipa i pojeździć dłużej tym samochodem

 

Silnik wybiera się zależnie od potrzeby. Ja wybrałem disla bo pracuje w Niemczech od kilku lat i często pokonuję tą trasę do polski.

Tutaj do pracy też mam kawałek, wystarczy żeby auto zagrzać i dpf wypalić.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Może mi jeszcze ktoś powiedzieć jakie silniki brać w benzynie. Podobno słyszałem że wogóle się nie psuja silniki 2.5 i 2.8 ? Czy to prawda ?

Wiem że silnik w diselu 3.0 też nie do "zajechania"

Z góry dziękuję

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Nie ma silnika "nie do zajechania" każdy silnik z czasem i nieumiejętnym użytkowaniem da się zajechać.

 

Sam rekomendowałbym silniki pomiędzy 2.0 a 3.0 jeśli ktoś myśli o w miarę rozsądnych spalaniach.

Opublikowano

generalnie

silniki z T sa czipowalne a silniki bez T nie sa czipowalne

Diesle wiecej wybaczaja i sa prostrze w sterowaniu wiec zwyczajnie jest latwiej/taniej zaczipowac

Diesel nie jezdzi/nie musi jezdzic na stalym stosunku paliwo do powietrza wiec kosztem "dymienia" mozna dolozyc koksu proporcjonalnie wiecej niz uzyskamy wiecej powietrza dzieki czipowi ... benzynowe silniki chodza na stosunkwo stalym stosunku pal/pow

Do silnika 2.0tdi CR 143 ps szmelzgrupy po zamontowaniu T od wersji 170ps, dolozeniu 2giego ICka (wersja exeo 2010r 143 ps ma 1 IC a wersja 170ps ma 2 icki) + czip wyszlo ponad 200ps...zobaczy sie jak to wyjdzie w 530xd 235ps (wiekszy IC juz zamontowany, w najblizszych tygodniach bedzie koksowanie gdzies)

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.