Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Od piątku jestem szczęśliwym posiadaczem 330 tki xd z 2007 roku.

Autko jest zajefajne, ale jak to mówią nie ma nic idealnego, może podpowiecie mi co warto oraz co można w moim modelu zmajstrować by było jeszcze fajniejsze.

 

np nie mogę połączyć tel z navi - w funkcjach navi nie mam opcji bluetooth - więc chyba jej nie ma :duh:

czy mozna to jakoś sprawdzić, ew obejść, wgrać, domotować ??? :mrgreen:

 

Byłem dzis rano byłem w V-techu w kossakowie : poradzili - do wycięcia dpf i oczywiście wgranie programu, więc chyba trzeba będzie się umówić :)

( autko miało czyszczony dpf, ale najrozsądniej będzie jednak wywalić to dziadostwo,???? )

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Dopóki DPF jest sprawny to go zostaw chyba że chcesz wycisnać na dzień dobry maxa z silnika to wywalaj, ja jestem zdania że dopóki działa zostawić. Zaraz ktoś napisze że jak dobrze zrobiony soft to nie będzie dymka, a ja mówię że będzie tylko nie aż tak dramatycznie jak w starych klekotach :roll:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
no nie na maxie mi raczej nie zależy te 231 KM jest naprawdę niezłe, myślę bardziej w stronę użyczeczności codziennego auta, a że cenię sobie dobrą elastyczność to już po 4 dniach jeźdzenia autem widzę w jakich zakresach przydało by się co nie co więcej NM - a co do dpf to skoro mam mi coś tam zapychać i więcej palić :mrgreen: - to po co go zostawiać ???
Opublikowano (edytowane)
Zaraz ktoś napisze że jak dobrze zrobiony soft to nie będzie dymka, a ja mówię że będzie tylko nie aż tak dramatycznie jak w starych klekotach :roll:

 

 

Święta prawda... to jest ,aż wprost nie do uwierzenia ... no nic praktycznie czarnej sadzy to mini mini cos tam poleci.. A ja juz nie mam dpf, ani kata itd...Nic mam sama gołą rurę bez nawet tłumika końcowego i nie kopci na czarno nawet na maxymalnych obrotach(cos tam minimalnie zakopci)- to chyba kwestia dobrego zestrojenia przez chip tunerów...

 

Co do dpf ....hmmm po co ryzykować uszkodzenie silnika przez rozrzadzony olej ropą... po co się stresować tym dpf? Skoro ryzyko rozwalenia silnika spada drastycznie po wywaleniu dpf co jest na mega plus,a moc wzrasta i to też jest plus to nie widzę sensu , aby ten dpf tam zostawiać.

 

Martwicie się o ocieplenie klimatu? Spokojnie to nie są i nie będą nagłe zmiany... To będzie trwało setki lat ... a do tego czasu juz dawno opracujemy technologie oczyszczania powietrza i po problemie...

 

unia tymi nakazami ograniczenia emisji co2 napędza kulawa gospodarkę . Zobaczcie jaka pompa i reklama idzie na przewartosciowane i nie ekonomiczne systemy solarne do grzania wody- toz to w naszym klimacie nie ma zadnego sensu- a zauważcie jak nam to wciska ta unia (dotacje na reklamę i rozwój bla bla bla itp..)

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano
Co do dpf ....hmmm po co ryzykować uszkodzenie silnika przez rozrzadzony olej ropą... po co się stresować tym dpf? Skoro ryzyko rozwalenia silnika spada drastycznie po wywaleniu dpf co jest na mega plus,a moc wzrasta i to też jest plus to nie widzę sensu , aby ten dpf tam zostawiać.
:mrgreen:

 

dzięki za wsparcie - robimy ranking - ilu wycięło a ilu jest nagatywnie nastawionych ?????

Opublikowano

Ale pomyśl - dziqsek ma też rację... Po co wywalać coś co działa i nie robi na razie problemu? Po co sobie robić niepotrzebne koszta skoro ludziska śmigają setki tys km na dpf i żyją?

 

Pamietaj ,ze nikt nigdy nie ma racji... mozna byc jedynie bliżej bądź dalej prawdy..

Opublikowano
Zaraz ktoś napisze że jak dobrze zrobiony soft to nie będzie dymka, a ja mówię że będzie tylko nie aż tak dramatycznie jak w starych klekotach :roll:

 

 

Święta prawda... to jest ,aż wprost nie do uwierzenia ... no nic praktycznie czarnej sadzy to mini mini cos tam poleci.. A ja juz nie mam dpf, ani kata itd...Nic mam sama gołą rurę bez nawet tłumika końcowego i nie kopci na czarno nawet na maxymalnych obrotach(cos tam minimalnie zakopci)- to chyba kwestia dobrego zestrojenia przez chip tunerów...

 

Co do dpf ....hmmm po co ryzykować uszkodzenie silnika przez rozrzadzony olej ropą... po co się stresować tym dpf? Skoro ryzyko rozwalenia silnika spada drastycznie po wywaleniu dpf co jest na mega plus,a moc wzrasta i to też jest plus to nie widzę sensu , aby ten dpf tam zostawiać.

 

Martwicie się o ocieplenie klimatu? Spokojnie to nie są i nie będą nagłe zmiany... To będzie trwało setki lat ... a do tego czasu juz dawno opracujemy technologie oczyszczania powietrza i po problemie...

 

unia tymi nakazami ograniczenia emisji co2 napędza kulawa gospodarkę . Zobaczcie jaka pompa i reklama idzie na przewartosciowane i nie ekonomiczne systemy solarne do grzania wody- toz to w naszym klimacie nie ma zadnego sensu- a zauważcie jak nam to wciska ta unia (dotacje na reklamę i rozwój bla bla bla itp..)

Dpf nie ma nic wspólnego z ociepleniem klimatu ani emisją CO2, emisja Co2 wręcz nawet przez dpf minimalnie wzrasta . Ma za to wiele wspólnego z rakiem płuc. Diesel wydziela rakotwórcze cząstki stale które są eliminowanie przez dpf. Nie wstyd wam truć ludzi dla swojego zadowolenia?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

A benzyna nie wydziela?

 

No szczerze to sam sie teraz o siebie martwię, bo pale dużo ćmików... rak płuc to by było kiepsko... :cry2:

 

Jak widac miałem racje z tym ,że nikt nigdy nie ma racji...

 

Dpf jest chyba bardziej potrzebny niż szkodliwy...

 

wszystko ma swoje zalety i wady...

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano
A benzyna nie wydziela?

Nie. Benzyna nie wydziela dlatego nie potrzebuje dpf. Benzyna ma o wiele większa emisje co2 niż diesel, ale za to jest o wiele czystsza. Po wdrożeniu normy euro 6 jakość spalin diesla zarówna się praktycznie z benzyna. Przy czym jeśli chodzi o benzynę to już od dawna nie poprawia się norm bo są one wystarczające. Ztcp normy Euro od 4 do 6 nie wymagają poprawy jakości spalin dla silników benzynowych.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
A benzyna nie wydziela?

 

No szczerze to sam sie teraz o siebie martwię, bo pale dużo ćmików... rak płuc to by było kiepsko... :cry2:

 

Jak widac miałem racje z tym ,że nikt nigdy nie ma racji...

 

Dpf jest chyba bardziej potrzebny niż szkodliwy...

 

wszystko ma swoje zalety i wady...

Owszem. Faktem jest, że dpf jest niezbyt dobry dla silnika. Jednak dla ludzi jest bardzo dobry. W Polsce przedwcześnie umiera ok 5000 ludzi tylko od samej emisji że spalania węgla a to się kumuluje s innymi zanieczyszczeniami. Takimi jak właśnie sadza z diesli czy palenie.

Bardzo dużo już zrobiono w tym temacie. Kominy maja coraz lepsze filtry, wyeliminowano azbest z klocków, kiedyś benzyna była bardzo szkodliwa bo zawierała związki ołowiu. Zlikwidowano to wiele lat temu. Teraz likwiduje się też szkodliwe emisje z diesli. Ludzie dzięki temu żyją zdrowiej i dłużej. Są fajniejsze sposoby na śmierć niż rak płuc.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
To teraz jak patrzę na resztki mojego dpf leżące w wiaderku to :jawdrop:

Ja mam wielką ochotę zlikwidować dpf w swoim aucie bo też mi ten wynalazek nie pasuje. Jednak z szacunku dla zdrowia i życia innych ludzi jakoś się z tym męczę.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

O boże... A ile kosztuje nowy dpf? czy oplaca się kupic używany? to teraz za samo wetkniecie dpf z powrotem zaplacę kolejne 800zl +sam dpf=3000zl :duh:

 

Brat mnie przestrzegał przed dislem...widać też mial rację... Wszyscy mamy racje i zarazem jej nie mamy...

 

 

K8v8M napisał:

''...jednak z szacunku dla zdrowia i życia innych ludzi jakoś...'' tzn ,że brak tego filtra nie szkodzi ludziom użytkującym auto, np podczas jazdy?

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano
Diesel jest ok jeśli się robi nim długie trasy. Dpf możesz kupić używany z rozbitka za grosze, niekoniecznie nowy za kilka tysięcy. Niestety dpf w mieście lubi sprawiać problemy, potrzebuje do wypalenia nagrzanego silnika i kilku km jazdy z prędkością POW 60 kmh. Zwykle jednak jeśli są problemy z dpf to jest to objaw jakichś innych problemów z silnikiem. Najczęściej padnięty termostat, ale niekoniecznie. Znalazłem firmę gdzie można kupić dpf który nie wymaga dopalania. Nie wiem jak to działa w praktyce.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

Ale chwila, zawsze jakies spaliny dostaja sie z pod maski do wnętrza auta... z tego wychodzi,ze disel szkodzi bardziej niż bęzyna... Zanim spaliny dolecą do dpf i się tam oczyszczą to mają sporo miejsc gdzie mogły by sie wydostac i wniknąć do kabiny... Moze nawet nikt nigdy nic nie wyczuje , ale jakies spaliny w aucie są zawsze... jakieś tam minimalne nie szczelnosci w dolocie i wylocie , podciśnieniu turbiny itd są normą...

 

A jak się daje w podlogę pedał na maxach,aż się olej na kolektorze przysmarzy, że smierdzi w całym aucie to chyba też jest mega rakotwórcze?

 

co do tych dpf co się nie musza wypalac to są takie(ponoć), ale one są cały czas wypalane bo cos tam cały czas po troszeńku zapodaje taki płyn do tego dpf co automatycznie go wypala(chyba) tak czy siak co 50-70tys trzeba dolac ten płyn , a jest mega drogi :D

Edytowane przez alduwiel
Opublikowano
Tych spalin i mikronieszczelności to bym się nie bal. O wiele bardziej trujesz tego kto jedzie za Tobą. Co do dpf to nie miałem na myśli takiego z płynem. Taki z płynem chciałbym mieć u siebie fabrycznie. Kilka stówek raz na 60 tysięcy km to nie jest mega koszt.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

No w sumie to masz rację... to chyba 300-400zl więc nie jest źle...

 

Generlanie muszę Wam zakomunikować ,że po wycince dpf zauważyłem na postoju na światłach z otwartymi szybami czasami śmierdzi spalinami (chyba jak wiatr zawieje) , ale tego smrodu na pewno nie było przed wycinką dpf- jestem o tym przekonany!

 

Moje biedne płuca...

 

Teraz juz wiemy komu mozemy wycinkę dpf polecić , a komu odradzić. Wszystkim fanatykom ,pedantom kochającym swoje bemolaleczki bardziej niż cokolwiek innego polecamy wywalenie dpf , wszystkim innym odradzamy...

Opublikowano

No właśnie, a nie ma żadnych problemów a rozrzedzaniem oleju itp.

Co do dpf bez dolewania paliwa i bez dodatkowych płynów miałem na myśli takie coś. http://www.dpfserwis.pl/9_Bezobsługowy-FAPDPF.html

Chciałbym dotrzeć do kogoś kto to miał zamontowane aby się wypowiedział jak to działa.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Dpf nie ma nic wspólnego z ociepleniem klimatu ani emisją CO2, emisja Co2 wręcz nawet przez dpf minimalnie wzrasta . Ma za to wiele wspólnego z rakiem płuc. Diesel wydziela rakotwórcze cząstki stale które są eliminowanie przez dpf. Nie wstyd wam truć ludzi dla swojego zadowolenia?

 

zadowolenia? jakiego zadowolenia? jesli urządzenie działałoby sprawnie to bym tego nie dotykał bo jednak wole zapach z wydechu z DPFem niż bez. Ale absolutnie nie mam zamiaru wywalać po kilka tysięcy na niedopracowane fanaberie BMW, najpierw na wymiane filtra a potem na naprawę silnika uszkodzonego przez rozrzedzony ropą olej

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
W sprawnym silniku nic złego się nie dzieje i zasadniczo problemów z filtrem nie ma. Faktem jest, że w M47 chyba coś nie zostało dopracowane, ten silnik chyba nie był od początku projektowany do pracy z dpf.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

ja sobie go wsadzę w wydech i to niebawem... muszę się tylko dowiedzieć ile kosztuje... Tym bardziej ,ze udało mi się dziś odzyskać moje zagubione 20 koni...

Teraz jak wsadzę tego nowego dpf to ubytek mocy będzie mniej bolesny :D

 

Zadz do nich jutro i się wypytam o te bez obsługowe dpf....

A jak to jest jakaś wajcha i te dpf nie będą wcale działać? Albo podziałają z poł roku i się zatkają , albo cos podobnego?

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Okazało się dzisiaj ze mój dpf uumarł nie można było wymusić wypalania. Czy ktoś z kolegów wycinal go w Xd i czy jest przytym dużo pracy, chodzi mi oto czy żadnej ławy nie trzeba ściągać itd.- chodzi mi o fizyczne usunięcie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.