Skocz do zawartości

318d UCIEKAJĄCA WODA DYMI NA BIAŁO BEZ CHŁODNICY SAPLIN?


adam20mada

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie do kolegów . Auto mianowicie e46 z2002r 12. 318d 115km na pompie vp44 . Samochód przy odpalaniu jak jest zimny kopci na biało i ubywa wody. Myślałem że to wtryski wiec zregenerowałem za 2200zl ! Po naprawie dalej to samo kopci na biało i trochę nie równo pracuje. Po 1 mniucie wszystko się uspokaja, Myślałem że to chłodniczka spalin ale okazało sie że w moim silniku nie ma czegoś takiego. Mam jeszcze problem z mocą która ginie na 3 biegu na ekonomizerze max 12-14l. Czytałem już dużo postów i o braku mocy znalazłem dużo ale o kopceniu na biało nie(znalazłem ale wszystko wskazywało na chłodniczke spalin) oleju nie bierze , odpala bez problemu . Spalanie około 6l na 100km Proszę o jakieś porady w sprawie uciekającej wody i kopceniu . Ubywa bardzo powoli . Na kompie byłem i nic nie wyszło.Korek od oleju nie jest biały nic nie wskazuje na uszczelkę. Pozdrawiam

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EL51&mospid=47659&btnr=11_3069&hg=11&fg=50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka pod głowicą kolego...

Co za mechanicy...

ładnie Cię naciągnęli na regenerację wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biały dym to para wodna z twojego układu chłodzenia i jak już Ci kolega napisał że to uszczelka.

szukaj na ten temat bo jest sporo .

Np ktos napisal :

U mnie objawy były takie: (silnik M43)

- ubywający płyn chłodzący

- niewielkie plamy oleju w zbiorniczku wyrównawczym

- nierówna praca po odpaleniu zimnego silnika, ponieważ płyn dostawał się do cylindra przez pęknięcie w uszczelce

- lekkie 'strzały' z tłumika na ciepłym silniku

Płynu ubywało również przez króciec chłodzenia z tyłu silnika. Stary wymieniłem na nowy jednak ciekło też przez nowy. Po zdjęciu głowicy okazało się, że powierzchnia przylegania o-ringa do głowicy była pokryta "kamieniem".

Ostatecznie zdecydowałem się na wymianę uszczelki głowicy po tym, gdy się okazało że woda wydostająca się z tłumika jest słodka...

Przy okazji wymieniłem wszystkie uszczelki, które były ruszane podczas zrzucania głowicy. Całkowity koszt (robocizna+dobre uszczelki+planowanie) - 900zł.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=43668

I jeszcze jest wiele innych

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze kolego - uszczelka ma z zasady chronić dwukierunkowo motor - ma zapobiegać przedostawaniu się wody z układu chłodzenia, jak również oleju do układu chłodzenia.

Więc możesz mieć w zasadzie TRZY GŁÓWNE objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą (UPG):

1. przy uszkodzeniu uszczelki pomiedzy tuleją a kanałem olejowym - olej w układzie chłodzenia, wysycenie CO2 w zbiorniczku wyrównawczym,

2. przy uszkodzeniu uszczelki pomiedzy tuleją a kanalikiem wodnym - woda w oleju, dymienie na biało, ubywanie płynu chłodniczego (nie zawsze w oleju widać dodatek płynu chłodzącego!)

3. uszkodzenie dwukierunkowe - czyli woda w oleju i olej w układzie chłodzenia.

 

U Ciebie powiedziałbym ewidentnie masz uszkodzenie drugiego rodzaju.

 

Tu masz dobry artykuł :)

http://autokult.pl/2012/05/02/uszczelka-pod-glowica-czemu-sluzy-dlaczego-peka-jak-sie-ja-wymienia-poradnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.