Skocz do zawartości

318d UCIEKAJĄCA WODA DYMI NA BIAŁO BEZ CHŁODNICY SAPLIN?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie do kolegów . Auto mianowicie e46 z2002r 12. 318d 115km na pompie vp44 . Samochód przy odpalaniu jak jest zimny kopci na biało i ubywa wody. Myślałem że to wtryski wiec zregenerowałem za 2200zl ! Po naprawie dalej to samo kopci na biało i trochę nie równo pracuje. Po 1 mniucie wszystko się uspokaja, Myślałem że to chłodniczka spalin ale okazało sie że w moim silniku nie ma czegoś takiego. Mam jeszcze problem z mocą która ginie na 3 biegu na ekonomizerze max 12-14l. Czytałem już dużo postów i o braku mocy znalazłem dużo ale o kopceniu na biało nie(znalazłem ale wszystko wskazywało na chłodniczke spalin) oleju nie bierze , odpala bez problemu . Spalanie około 6l na 100km Proszę o jakieś porady w sprawie uciekającej wody i kopceniu . Ubywa bardzo powoli . Na kompie byłem i nic nie wyszło.Korek od oleju nie jest biały nic nie wskazuje na uszczelkę. Pozdrawiam

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EL51&mospid=47659&btnr=11_3069&hg=11&fg=50

Opublikowano

Biały dym to para wodna z twojego układu chłodzenia i jak już Ci kolega napisał że to uszczelka.

szukaj na ten temat bo jest sporo .

Np ktos napisal :

U mnie objawy były takie: (silnik M43)

- ubywający płyn chłodzący

- niewielkie plamy oleju w zbiorniczku wyrównawczym

- nierówna praca po odpaleniu zimnego silnika, ponieważ płyn dostawał się do cylindra przez pęknięcie w uszczelce

- lekkie 'strzały' z tłumika na ciepłym silniku

Płynu ubywało również przez króciec chłodzenia z tyłu silnika. Stary wymieniłem na nowy jednak ciekło też przez nowy. Po zdjęciu głowicy okazało się, że powierzchnia przylegania o-ringa do głowicy była pokryta "kamieniem".

Ostatecznie zdecydowałem się na wymianę uszczelki głowicy po tym, gdy się okazało że woda wydostająca się z tłumika jest słodka...

Przy okazji wymieniłem wszystkie uszczelki, które były ruszane podczas zrzucania głowicy. Całkowity koszt (robocizna+dobre uszczelki+planowanie) - 900zł.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=43668

I jeszcze jest wiele innych

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Po pierwsze kolego - uszczelka ma z zasady chronić dwukierunkowo motor - ma zapobiegać przedostawaniu się wody z układu chłodzenia, jak również oleju do układu chłodzenia.

Więc możesz mieć w zasadzie TRZY GŁÓWNE objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą (UPG):

1. przy uszkodzeniu uszczelki pomiedzy tuleją a kanałem olejowym - olej w układzie chłodzenia, wysycenie CO2 w zbiorniczku wyrównawczym,

2. przy uszkodzeniu uszczelki pomiedzy tuleją a kanalikiem wodnym - woda w oleju, dymienie na biało, ubywanie płynu chłodniczego (nie zawsze w oleju widać dodatek płynu chłodzącego!)

3. uszkodzenie dwukierunkowe - czyli woda w oleju i olej w układzie chłodzenia.

 

U Ciebie powiedziałbym ewidentnie masz uszkodzenie drugiego rodzaju.

 

Tu masz dobry artykuł :)

http://autokult.pl/2012/05/02/uszczelka-pod-glowica-czemu-sluzy-dlaczego-peka-jak-sie-ja-wymienia-poradnik

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.