Skocz do zawartości

[E90] 335d - Wazne pytanie o sanki pod silnikiem..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jeden z ostatnich postow z rysunkiem przedstawia moje wypociny, a reszta tematu problem z ustawieniem zbierznosci auta.

 

 

 

Niedawno bylem ustawic zbierznosc i poinformowali mnie ze cos musze miec krzywe z lewej strony, i po ich informacji wymienilem amortyzatory (z lewej strony byl krzywy) zmienilem z lewej strony mocowanie (zwrotnice) i przednia czesc zawieszenia (wahacz)... (zdjecia)

Zalozylem kola 19cali i nowe opony G-year.... Ponizej zdjecie z pomiaru zbierznosci, niby wszystko ok ale auto dalej delikatnie sciaga na lewo... powietrze w kolach idealnie..

Co moze byc przyczyna takiego zachowania auta..

Wszystko skrecalem pod obciazeniem auta a nie w "zwisie"... czesci zakupione w ASO... czasem tez auto nie stoi rowno.. lewa strona wyzej niz prawa... o co w tym chodzi ??

 

http://imageshack.us/a/img46/3717/64rh.jpg

nie ma na tym zdjeciu oslon amorka :) ale teraz juz sa :)

http://imageshack.us/a/img31/2219/wvvk.jpg

 

o co tu chodzi :?: :?: :?: :?:

http://imageshack.us/a/img571/4678/oht3.jpg

Edytowane przez FIDOOO
Opublikowano
Moim zdaniem masz za duże pochylenie koła lewego. Dzięki temu różnica między pochyleniem kół nie mieści się w normie - zaznaczone na czerwono. Żeby ustawić kąt pochylenia koła potrzebne jest specjalne narzędzie, zazwyczaj dostępne tylko w ASO. Radziłbym zrobić to szybko, bo zacznie Ci zbierać oponę na rancie
Opublikowano

No ale przecież pochylenia kola się nie ustawia w bmw..a jak tak to na czym oni to przestawiaja?

oraz w ktora strone mam kolo bardziej przechylone ??

 

edyta:

kupilem reszte czesci ktore nie byly wymienione i zmienie , bede mial pewnosc ze wszystko z lewej stony jest nowe ori i proste... dokupilem lacznik stabilizatora oraz gumy do stabilizatora i krotki wahacz.. jak to zmienie bedzie wszystko zmienione co jest w zawieszeniu.. jedynie sprezyna stara pozostanie...

Opublikowano
http://tis.bmwcats.com/doc1064706/

 

Narzędzie nr 32 3140. Kąt pochylenia koła można jak najbardziej regulować w E90. Jak już kupiłeś resztę gratów to je zmień i jedź na geometrię do ASO bo tylko tam mają to narzędzie.

 

o normalnie szok.. dzis tam bede to pogadam z nimi zobacze co powiedza :) oby dali rabat ;)

a wiesz jak to dziala - to urzadzenie ?? (czysta ciekawosc)

Opublikowano

bylem w serwisie, powiedzieli ze moga ustawic. cena miedzy 1500-2000zl.... zastanawiam sie czy najpierw przed takim drogim zabiegiem nie zrobic calego zawieszenia z przodu tym bardziej ze pozostalo mi jedynie prawa strona i ew. galki i gumu na sprezynach... :duh:

 

1.jakie springi mozna zalozyc zamiast msportowych by lekko przod obnizyc??

2.czy zmieniajac wahacze z jednej strony jest mozliwosc ze auto z tej strony bedzie stalo wyzej??

Opublikowano

2.czy zmieniajac wahacze z jednej strony jest mozliwosc ze auto z tej strony bedzie stalo wyzej??

 

 

moim zdaniem nie, wahacze odpowiadają za pewność prowadzenia i spreżystość zawieszenia, jesli masz problem ze ściąganiem to ja elementy zawieszenia bym wymieniał parami. Jeśli chodzi o wysokosć jak stoi auta to tylko kwestia spreżyn

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

2.czy zmieniajac wahacze z jednej strony jest mozliwosc ze auto z tej strony bedzie stalo wyzej??

 

 

moim zdaniem nie, wahacze odpowiadają za pewność prowadzenia i spreżystość zawieszenia, jesli masz problem ze ściąganiem to ja elementy zawieszenia bym wymieniał parami. Jeśli chodzi o wysokosć jak stoi auta to tylko kwestia spreżyn

 

 

Dzieki wielkie. tez takie mialem przypuszczenia.. zmienie jeszcze cala prawa strone i mysle nad zmiana gum pod i nad sprezynami.. Ew, zmiana sprezyn ale jeszcze nie jestem na to przygotowany bo jednak 2 strona bedzie mnie kosztowac okolo 1tys zlotych + ew.sprezyny (eibach) to kolejne 800zl.. znajac zycie do tego dojda jeszcze jakies duperelki... wahacze porobie a nad sprezynami musze pomyslec ;)

Dzieki :)

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Po wymianie wszystkiego w zawieszeniu z przodu, lacznie z gumami oraz sprezynami moja pochylenie kola lewego dalej nie jest idealnie,

na sprezynach ori bmw auto stalo krzywo i moje kola wygladaly mniej wiecej tak // z tym ze lewe pochylone dosc duzo na - a prawe sporo mniej. po zmianie na eibach pro kit (-20mm-przod) moje lewe kolo zwiekszylo pochylenie / -1.14 a prwe wskoczylo w idealna norme I -0.30. do tego wszystkiego wychodzi ze lewe kolo jest bardziej z tylu niz prawe..

Czy jest mozliwe ze jak ktos przywalil kiedys w dziure np na hamulcu cze przekrzywilo sanki?? tak jak przedtawilem to na rysunku :oops:

http://imageshack.com/a/img29/9387/7yjh.png

 

Bo moim zdaniem jak jest mozliwosc przestawineia sanek (mocowan wahaczy) to prawe kolo mi sie ustawi na wiekszy minus a lewe sie wyprostuje oraz przesunie delikatnie do przodu. i zrowna z lewym kolem..

 

 

PS1-znalazlem tylko jeden temat z gdzie ktos opisal ze mial przestawione sanki w e39 ale chce sie dowiedziec czy i u mnie jest taka mozliwosc. bo ja juz nie mam sil z ta zbierznoscia.

PS2- auto nie bylo bite malowane ani nic z tych rzeczy. jedynie po jakims czasie sie okazalo ze ktos kiedys przywalil kolem w cos bo mialem amortyzator krzywy dosc mozno , po czym wyminilem wszystko w zawieszeniu lacznie z zwrotnicami itd.. kazda jedna gumke itp.. WSZYSTKO NOWE pochylenie sie poprawilo ale nadal jest jak jest i nie jest idealnie. :mad2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.