Skocz do zawartości

INPA i wymiana przepływki na nowa pomiar dalej zły 320d


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pare dni temu byłem u mechanika podłączył mi auto BMW 320d 136km M47 pod komputer "INPA" i na jego wykresach wyszło że jest uszkodzona przepływka, auto muliło i stawał w miejscu jakby sam hamował a pedał gazu nie reagował aż sie odmulił i jechał dalej ale wtedy z wydechu uciekały kłęby białej chmury i tak co jakiś czas. Po 10 minutach postoju odpaliłem samochód z małymi problemami ciężko odpalał krecił i krecił aż odpalił i teraz po dziś dzień jest wszystko w porządku lecz czy to winna przepływki ?. osobiście stawiałem ze katalizator jest już do wyrzucenia jednak zamówiłem używana przepływkę firmy Bosch nie zapisałem nr seryjnego miała pasować do silnika M47 i ją od razu zamontowałem a stara przepływka ma nr końcowy 468 też z boscha ale gdy podłączam INPE pod nowa przepływke dalej pokazuje złe pomiary na wykresie ;/

 

http://img268.imageshack.us/img268/9513/wsbf.jpg

 

po odłączeniu wtyczki od przepływki pomiary sa takie

 

http://img163.imageshack.us/img163/2346/0ahe.jpg

 

po ponownym podłączeniu wtyczki do nowej przepływki INPA pokazuje nadał złe wartości ..... Dodam że po wymianie przepływki nie zauważyłem nic szczególnego tylko wydaje się że szybciej wkręca się na Obroty i ma wiekszego kopa ale chyba za wcześnie żeby ocenic czy to mulenie było spowodowane od przepływki .

 

Prosze o jakaś porade czy ktoś miał do czynienia z takim muleniem odpuszczaniem muleniem odpuszczaniem i białymi chmurami z tłumika jak z komina .

co do INPY to te złe wartości są spowodowane tym że nowa przepływka też jest uszkodzona ?

Opublikowano

Nie wiem jak w E46, ale w E90 po wymianie przeplywki robi sie jej adaptacje programowa.

 

Poza tym, probowales jezdzic samochodem z odlaczona przeplywka?

 

Bialy dym sugeruje branie przez silnik plynu chlodniczego.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
W m47 nie ma czegoś takiego jak adaptacja przepływki, ale sterownik może wymagać przeprogramowania/aktualizacji do najnowszej wersji softu pod warunkiem że stara przepływka miała końcówkę nr 314 a kupiłeś 468 lub 527. Dla pewności sprawdź szczelność dolotu, szczególnie uszczelki w plastikowej rurze pomiędzy przepływką a turbo. Sorry teraz doczytałem że stara miała 468 ale i tak by się przydało sprawdzić wersje softu jaką posiadasz i do tego używana przepływka, jaką masz pewność że jest sprawna ? Najpierw kup nową albo pożycz sprawną.
Opublikowano
Nie wiem jak w E46, ale w E90 po wymianie przeplywki robi sie jej adaptacje programowa.

 

Poza tym, probowales jezdzic samochodem z odlaczona przeplywka?

 

Bialy dym sugeruje branie przez silnik plynu chlodniczego.

 

 

Dzisiaj wyjeżdzam do pracy i nie dam rady zrobić adaptacji wczoraj męczyłem się cały dzień żeby zainstalować DISa i wgrać nowe sterowniki ale nie udało mi się to z braku czasu ... tak próbowałem jeździć z odłączona przepływka auto przy ruszaniu stało praktycznie w miejscu brak mocy aż do 2tyś obr później dopiero dostawało kopa. Przy podłączonej nowej jak i starej przepływce auto zbiera się od samego dołu.

w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego jest stan .

 

 

W m47 nie ma czegoś takiego jak adaptacja przepływki, ale sterownik może wymagać przeprogramowania/aktualizacji do najnowszej wersji softu pod warunkiem że stara przepływka miała końcówkę nr 314 a kupiłeś 468 lub 527. Dla pewności sprawdź szczelność dolotu, szczególnie uszczelki w plastikowej rurze pomiędzy przepływką a turbo. Sorry teraz doczytałem że stara miała 468 ale i tak by się przydało sprawdzić wersje softu jaką posiadasz i do tego używana przepływka, jaką masz pewność że jest sprawna ? Najpierw kup nową albo pożycz sprawną.

 

Sprawdzałem ta plastikową rure o której piszesz na samym dnie było troszke oleju sladowe ilości i nagaru na uszczelkach również dla pewności wrzucam foto tej rury czy własnie o nią chodzi ... co do przepływki nie jestem pewien czy jest sprawna czy nie ;/ kosztowała tylko 100zł i mam gwarancje rozruchową tylko INPA jak i na starej tak i w nowej pokazuje złe wartości .

 

http://img706.imageshack.us/img706/2293/95r3.jpg

Opublikowano

Tak jak mowi Maciek06,dla pewnosci bedziesz musial poszukac kogos ze sprawna przeplywka i podmienic.

Nowa to koszt kilku stowek, wiec nie majac pewnosci jej nie kupuj.

 

Sprawdz szczelnosc calego dolotu.

To co zaznaczone to tylko czesc od filtra do turbiny.

Dalej masz gumowe przewody od turbiny do IC i z IC do kolektora.

 

Dalej w kolejnosci masz przeowdy podcisnieniowe sterowania turbo i EGR.

Moze sparcialy i nie trzymaja cisnienia?

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
Tak jak mowi Maciek06,dla pewnosci bedziesz musial poszukac kogos ze sprawna przeplywka i podmienic.

Nowa to koszt kilku stowek, wiec nie majac pewnosci jej nie kupuj.

 

Sprawdz szczelnosc calego dolotu.

To co zaznaczone to tylko czesc od filtra do turbiny.

Dalej masz gumowe przewody od turbiny do IC i z IC do kolektora.

 

Dalej w kolejnosci masz przeowdy podcisnieniowe sterowania turbo i EGR.

Moze sparcialy i nie trzymaja cisnienia?

 

 

Dzieki kolego sprawdzę wszystko ale dopiero za 2 tygodnie jak wrócę z pracy ciężko będzie kogoś znaleźć z przepływka i zrobić test . Pojadę na tej "ala nowej przepływce" i zobaczymy jak się sprawuje na trasie czy mulenie powróci najwyżej 100 zeta w plecy...

 

Jak ktoś miał taki przypadek lub wie gdzie może tkwić problem piszcie !

Opublikowano

sprawdzając przepływkę nie sugeruj się wartościami z inpy bo ona zawsze pokazuje z wykrzyknikiem.Do sprawdzenia używamy programu dis.

Czy masz może screeny z inpy odnośnie dawkowania wtryskiwacza sterującego? czy były jakieś inne błędy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.