Skocz do zawartości

e90 320d 163ps pompa paliwa głośna pulsująca, plukająca


piątek

Rekomendowane odpowiedzi

hej wszystkim

mały problem, jeździłem ostatnio na rezerwie , dopuściłem się kresek :oops: :oops: :oops: :oops: w sumie nic nie przerywało nic tam nie dawało złego znaku... no i dojechałem do cpn. nie lałem pod korek , 3/4 zalałem .

no i nie wiem czy to od tego ale pompa paliwa daje strasznie dziwny odgłos , słyszalny tutaj zaraz przy oponie jak się schylę no i w środku jak by ktoś ubijał masło, jest taki pulsacyjny plum plum plum plum , od zewnątrz odgłos jakby pompka była zapowietrzona nie wiem , ciężko powiedzieć jak to brzmi.

może to jest ta pompka co przelewa z jednej komory do drugiej ... może jak zaleje pod sam korek poprawi to coś... od czego zacząć sprawdzanie?

jeżeli chodzi o pracę silnika chodzi wszystko bez zarzutu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słychać tak jak gdyby powrót nie działał ... jak dodam gazu to pompka cichnie i nie pulsuje... może jakiś bezpiecznik od zaworu powrotnego

paliwa dolałem pod korek , w ukrytym menu sprawdziłem i pokazuję jednakową ilość paliwa w obydwu komorach ściąga również z obydwu. w zbiorniku 61l

silnik pracuje równo a pompka głośno pulsuje.

czy można wykluczyć przytarcie/zatarcie pompki

czy od jakiegoś paprocha?

odłączałem również akumulator , auto stało bez prądu z godzinkę ale czy to coś wpływa, kiedyś pełną dobę stał bez akumulatora, podobno ma baterię jakąś awaryjną.

może jakieś przypowietrzenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.

Jak ta pompka pada to wyrabiają się łopatki na wirniku i wtedy bardziej ona mięsza niż zasysa.

U Ciebie jest dwie opcje. Albo jest to wczesne stadium jej zgonu

Lub jakiś zawór zwrotny nie działa jak powinien.

Bo jak potrzeba więcej paliwa to robi się dobrze.

Warto także sprawdzić lub odrazu wymienić filtr paliwa jeśli nie było to robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie pod kanapą centralnie przy pompce się wsłucham uchem wręcz dotykam tej blaszanej pokrywy ... to wyraźnie słychać prace silniczka, i silnik chodzi cicho i bez większych jakichś podejrzeń ... ale słychać tak jakby powietrze , takie sykniecie i cisza, sykniecie cisza.

Ogólnie auto 2010 rok , no i pierwszy raz dopuściłem się takiej rezerwy, no okej mogło to ja skarać ale ciężko mi to przeboleć bo mam e36 jeżdżone w drifcie, i z układem paliwowym nic nie robiłem, jest zupełna seria, popa paliwa ma taką samą zasadę, wizualnie też jest podobna . No i katorgę przeżywa ogromną kiedy paliwo się powoli kończy auto nadal leci , na łukach się przelewa , nieraz na ostatniej kropli zanim dolejemy, silnik juz nie chodzi na wszystkich garach, pompka okropnie siorpie i stęka... a mimo to juz 3 sezon nic jej nie jest prucz tego że suma sumarum jest delikatnie głośniejsza, ale równomiernie pracuje... wiec tutaj trochę ciężka sprawa żeby coś jej się tak nagle stało.

 

no okej , od czego sprawdzić to ? podpięcie pod komputer, sprawdzić ciśnienie , stan , błędy ?

jutro wymienię filtr paliwa bo właśnie zbliża się czas na wymianę

a z instalacją elektryczna, jakiś regulator , zawór elektryczny? bezpiecznik ? elektryka raczej nic ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to zaworek zwrotny nie będzie bo było tak ze jak zdjąłem dekiel od tej pompy paliwa, akurat paliwa pod korek ... i było tak ze fontanna mocniej dawała i słabiej , czyli to pulsowanie... próbując zdemontować tą pompkę , popękało ... :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: okazało się ze jest to część nierozbieralna, wiec nie wiem jak wyczyścić te sitko w razie czego ale spoko :duh:

 

więc , pozostało mi zamówić nową/używaną:

http://allegro.pl/pompa-paliwa-bmw-e90-320d-2-0d-i3557682662.html

http://allegro.pl/pompa-paliwowa-bmw-e90-lift-i3608230868.html

http://allegro.pl/pompa-pompka-paliwa-bmw-e90-e92-2-0d-320d-177km-i3599175411.html

na co zwrócic uwagę przy kupnie używanej takiej pompki, i czy nie ma strachu generalnie ?

Jakiś numer seryjny jest? można sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie w tej pompce, tam gdzie te sitko całe itd. owszem było sporo brudu. wiec może to była przyczyna a może nie . ale jak podłączyłem silniczek na krótko , to pracował równo więc nie wiem czy to wina pompki. zamówiłem drugą używaną ten sam rocznik, rzekomo mniejszy przebieg, przeczyszczę ją powietrzem jeszcze , ropownicą spsikam oczyszczę, założę no i jeżeli się nie poprawi to temat pompki mam za sobą, wymienię filtr paliwa, następnie zajmę się zaworem powrotnym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.