Skocz do zawartości

BMW E36 320 Vanos Strzela+Dziwny dźwięk silnika


przybysz16

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od niedawna mam moje BMW E36 320i Vanos Coupe z silnikiem m50. Ostatnio cos zaczeło dziwnie tyrkotac w silniku ani to dźwięk metaliczny ani przytłumiony, ale jeździł normalnie, po jakimś czasie nagle gdy jechałem sobie spokojnie wyjeżdżałem z ronda wrzuciłem na 2 i nagle taki stłumiony strzał, chyba poiwetrza, wydaje mi się że w wydechu, bo czułem jakby gdzies podemną albo za mną strzeliło, gaz mi całkiem oklapł i jakbym w miare sie nie ogarnąl i wrzucil na 1 to by mi zgasł : / Od dawna miał problemy z paleniem(gdy jest ciepły chociaż troche nie odpala na raz a jak odpala to przez chwile jest na około 1500 obrotach), ale podejrzewam że to dlatego że poprzedni właściciel odpalal go na gazie. Mam zamontowany gaz 1 generacji. Pojechałem do mechanika stwierdził że to coś na 5 cewce tak turkocze, i był tam lekki luz więc wymieniłem swiece(była tak zassana że po 3 dnia gdy była lekko namoczona w nafcie i po użycie sporej siły dopiero się wykręciła) i troche ciszej tyrkocze, ale jeszcze cos tam nie gra, guma przepływomierze była lekko pęknięta, wymieniłem ją, ale dzisiaj jak jechałem równiez mi strzelil mimo założenia nowej gumy. Jeszcze troche go zmula na benzynie, jak już go odpale i przycisne lekko mocniej gaz gdzie powinno iśc do około 2 tys obrotów, to on lekka jakby sie na początku waha i troche zmniejsza obroty(około o 100) zanim dojdzie do tych 2 tyś. obrotów. I strzela mi tylko wtedy jak mocniej przygazuje, albo np. chce go rozpędzić z około 1500 obrotów, przynajmniej tak mi sie zdaje i strzela tylko jak jest ciepły silnik. troche też mi ubywa plynu chłodniczego, ostatnio odkręciłem chłodnice i zakleiłem ją po bokach bo chyba tam miała lekki przeciek, ale wciaż troche płynu mi ubywa, albo jeszcze chlodnica zabrala płyn po wymianie, tego nie jestem pewny : / Mógłby mi ktoś pomóc?, bo z tym strzelaniem nie da sie jeździć chce dodac porządnie gazu a tu trzast w rurze wydechowej i przyspieszenia, ani gazu nie ma : (
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhhh, ciężki temat ale do ogarnięcia, też obstawiałbym iskrę, sprawdź jeszcze pod kompem czy czujnik (impulsator) wałka jest sprawny, strzał występuje w momencie gdy silnik ma za dużo powietrza w stosunku do paliwa, wyreguluj też parownik, sprawdz zawór przy butli czy jest odkrecony, sprawdź układ dolotowy, mi jak miałem I Gen to jak strzelało to wybijało odme z oleju i tez nie chodził za dobrze a to zauważyłem dopiero po kilku dniach - potem się nauczyłem że po strzale przeglądałem wszystkie połączenia itd. Dokręć cybanty, dobry test na sprawdzenie dolotu przeprowadza się za pomocą gazu do zapalniczek bierzesz taki gaz w butelce nakładasz kapę z WD40 plus słomka i aplikujesz w miejsca połączeń gumowych i innych które znajdują się między przepływomierzem a przepustnicą, jeżeli prędkość obrotowa silnika przyśpiesza to znaczy że jest lewy luft.

Postaraj się z kimś umówić na INPĘ - to dużo pomaga.

 

Daj znać co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.