Skocz do zawartości

Brak zegara (problemy ibus).


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Mam taki problem i męczę się z nim już od dłuższego czasu, a mianowicie od początku. Zmieniłem samochód i wybór padł na e39 520d 2001 :) wszystko pięknie ale zdziwił mnie jak na taki dobry wóz brak zegara w kabinie, więc zacząłem drążyć temat. Okazało się że zegar ma być w radiu ale u mnie go brak. Sprawdziłem radio u znajomego i wnioski takie że radio sprawne, a po pomiarach wyszło że brak sygnału na szynie ibus w kostce radia w moim aucie. Więc pytanie proste lecz odpowiedz niekoniecznie, dlaczego brak sygnału na ibusie i skąd i jak go podpiąć do radia?
Opublikowano
Najpierw powiedz jakie masz zegary. Małe KOM (z symbolem samochodu) czy duże IKE (z wyświetlaczem) i czy to najzwyklejsze radio. Nie masz innych problemów elektrycznych oprócz braku zegarka? Ogólnie I/Kbus ma kolor biało-szaro-żółty(żółty ma poprzeczne prążki). szyna ta od pozostałych modułów zbiega się w magistrali pod schowkiem, ale zawsze możesz poszukać za radiem przewodu głównego lecącego od zegarów do właśnie tej magistrali i się do niego podpiąć.
Opublikowano
Zegary mam w wersji kom z rysunkiem samochodu i wyswietlaniem przebiegu i kilku informacji z komputera. Radio jedno częściowe z płaskimi pinami dziala normalnie poza zegarem i próbowałem z radiem dwu częściowym na okrągłe piny z przejściówką ale wogóle brak reakcji . Kabel ibus o kolorach jak pisales jest tylko w kostce radia, natomiast ani w zegarach i pos schowkiem we wtyczkach go niestety nie znalazłem ale jest kbus ale radio niechce z nim poprawnie współpracować.
Opublikowano

Jeżeli masz małe zegary i proste radio to w tym przypadku I bus i K bus to to samo (nie są rozdzielone tylko działają na jednej linii) i podpinając radio do K bus to powinno śmigać. Jak wygląda komunikacja z pozostałymi modułami? Działa klima, są kontrolki włączonych kierunkowskazów, światło wsteczne? Ogólnie chodzi mi o to, że większość modułów w samochodzie gada na tej linii i jak by zakłócenia były na całej linii to wtedy by nie było rzeczy o których napisałem, jednak jeżeli tylko z zegarkiem jest problem to ustarka powinna być gdzieś pomiędzy linią I/Kbus a samym radiem. To dziwne, że skoro podłączyłeś się do kbus bezpośrednio nie ruszyło.

 

Wg. WDS kabel ten (biało-szaro-żółty) powinien wychodzić z radia z pinu nr. 4 i jeżeli jest tak jak napisałeś, że masz "małe" zegary to we wtyczce zegarów czarnej ten przewód jest na pinie nr. 20. Jednak ten wychodzący z zegarów będzie miał kolor biało-czerwono-żółty.

Opublikowano

czesc,

podepne sie troche pod temat.Widze ,ze kolega zna sie na rzeczy wiec zagadalem :)

U mnie problem jest taki,ze wymienilem zegary,po wymianie zostal wprowadzony "moj" VIN,czerwona kropka nie swieci.Oddalem do naprawy wyswietlacz MId(problem z pixelami) i wszystko bylo by ok,gdyby nie to ze miedzy zegarami a Midem brakuje komunikacji,funkcja SET sie nie wyswietla,nie dziala BC(po wcisnieciu wyswietlacz gasnie).

Myslalem ,ze to przez zegary,wiec wsadzilem na chwile stare ale nic to nie dalo.

Czy to wina softu czy problem lezy gdzies indziej?

Opublikowano
Wszystko co ma współpracować z ibusem lub kbusem działa poprawnie, tylko właśnie w radiu brak sygnału. Kabel ibus i kbus są inaczej oznaczone i na kbusie radio nie działa tak jak powinno, a w kostce radia jest kabel ibus ale niema na nim sygnału.
Opublikowano

To się zgadza, że są inaczej oznaczone bo owszem istnieją w tym samochodzie dwie szyny Ibus i Kbus ale jeżeli masz małe zegary to te szyny i tak są ze sobą połączone i wszystkie urządzenia pracujące na kbus i ibus są połączone równolegle do szyny diagnostycznej. Tak jak już pisałem istnieją dwie magistrale, w których są połączone wszystkie urządzenia na kbus oraz ibus, które znajdują się pod schowkiem. Nie znalazłeś ich wcześniej ponieważ znajdują się one bardzo głęboko pod schowkiem i trzeba tam nurkować i odkręcić całą tą białą plastikową półke na której pomontowane są rożne magistrale oraz moduł komfortu, regulacji świateł (LWR) itp. aby ją opuścić trzeba odkręcić 2 lub 3 plastikowe śruby z czego jedna jest bardzo wysoko i trzeba mieć przynajmniej ze 2 przedłużki do małej knary. Oczywiście możesz znaleźć inne urządzenie działające na ibus (chociaż jak pisałem nie powinno mieć różnicy w tym wyposażeniu czy ibus czy kbus) i próbować podłaczyć do tego kabla.

 

Tu masz gdzie są magistrale:

 

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/zi_images/G_015017.png

 

Tutaj masz moduły na Kbus i możesz sobie zauważyć, że jeden kabelek leci do wtyczki oznaczonej jako x939

 

http://s8.postimg.org/6kuemkoup/Bez_tytu_u.jpg

 

Gdy znajdziesz już tą wtyczke to możesz zauważyć, że w rzeczywistości to nie wtyczka tylko magistrala IBus, do której są podłączone poniższe moduły

 

http://s2.postimg.org/wxo411etx/Bez_tytu_u2.jpg

 

I możesz nawet zauważyć że kolory zgadzają się z tym co napisałem wcześniej bo na pierwszej szynie oznaczonej jako X10116 kolory to WS/RT/GE (biało czerwono żółty), a na szynie oznaczonej jako x939 to WS/GR/GE (biało szaro żółty).

 

Zresztą nie wiem po co mój ten cały wywód bo skoro radio po podłączeniu do kbus dalej nie rozmawia to pewnie jest problem w samym radiu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.