Skocz do zawartości

Swap z e36 2,0 m50b20 93r do e30 1,8 POMOCY!!


Piekarz26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panów jakis czas temu zakupiłem czerwone e30 coupe :) z motorem 1,8 juz na wykończeniu wysoki przebieg itd.. Planuje na czasie zrobić swapa z kompletnej e36 2,0l m50b20 150km. Ogółem mechanikę ogarniam ale w bmw jestem laikiem. Gdyby ktoś mi pomogł w tym jak to wszysto skompletowac to znaczy napisal byl bym bardzo wdzieczny a oto kilka pytań z tego co sie orentuje to tak:

1.Prawdopodobnie silnik z e36 podchodzi z łapami bez problemu cos tam slyszalem ze miske olejoiwą trzeba z e34 czy to prawda??

2. Jak to jest z wiazką i komputerem tego najbardziej sie boje czy przekłada sie cała skrzynkę z bezpiecznikami?? Mówił mi ktoś ze e36 maja jakies blokady w zegarach i stacyjce i że trzeba je włożyc do e30??

3. Czy skrzynia podchodzi w komplecie z silnikem z tej e36 do mojej e30??

Pytam sie tak ponieważ bede miał kompletna e36 do rozbiórki na czesci i co by mogło jeszcze z niej podejsc do mojej e30 bez wiekszych przeróbek i problemow??

Gdyby ktoś mogł mnie poratować byłbym bardzo wdzieczny i moja e30 również :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze kolego na ten temat na tym forum jest juz temat, ale ok.

1. Silnik ze skrzynia wkładasz razem na ori łapy wymieniasz wał na ten od Ety albo z TD.

2. Elektryka to nic trudnego normalnie wpinasz sie z wiazką pod kabine E30 tam tylko trzeba przelutować chyba jakies kabelki poszukasz to znajdziesz na forum.

3. oczywiście musisz zrobic zawias na 6 cyl i hamulce a miske trzeba zmieniac, aha i jeszcze sprawdz czy masz wspomaganie bo jak nie to musisz kupic magiel od e30 2.0 razem z krzyżakiem, ale jak masz e36 do rozbiórki to mozesz sobie zrobic przód z e36, a jak to e36 compact to mozesz jeszcze tył caly przłożyć i masz all zrobione.

"Rzeczy niemożliwe Od Ręki, Cuda do trzech Dni"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat nadal aktualny? Ja robiłem troche innego wapa bo z m20b20 na m50b20, ale mniej więcej co musiałem wymienić/ dokupić:

- visco na 3 śruby i inny wiatrak, ponieważ ten co miałem nie mieścił się z chłodnicą - wrzucisz silnik to zobaczysz jak to będzie u Ciebie wyglądać

- inna podpora skrzyni, ale ja miałem z automatu więc musiałem wymienić, nie wiem jak będzie u Ciebie

- inny filtr powietrza bo nie było miejsca na ten z m20

- wał z 324d

- cięgna od skrzyni musiałem przerobić

 

Schematy podpięcia wiązki na pewno znajdziesz na forum a tak to wszystko wyjdzie w praniu co trzeba wymienić czy przerobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to składaj szybko. Ciekaw jestem jak to 2.0 będzie jechać. Ale na Twoim miejscu wkładałbym od razu 2.5. Ja też wrzuciłem 2.0 i już jest w planach 2.8. Oczywiście rozumiem to jak najbardziej bo w końcu sam takiego swapa robiłem. Ale jak rzeczywiście chcesz więcej mocy to proponuję 2.5 ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Wszystko bedzie na czasie auto od mocy jest też na co dzień śmigam fiatem stilo 150km i 320momentu tez da rade nie jednemu cwaniakowi a bmw to taka rekreacja i woz doświadczalny :) teraz to duzo nie namodyfikuje bo to trzeba mieć fundusz operacyjny w tym roku matura i takie tam także prace nad bmw bedą w toku w miare mozliwie wolnego czasu i funduszy :) w tym tygodniu planuje skończyć to co na chwilę obecną mam do ogarnircia no i odbyc jazde próbna ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.