Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

poluje na klimatyzacje do M40. Znalazłem ogłoszenie klime do M40B16 za 900zł. Gość mówi, że sprawna szczelna ale nie nabita i jej nie używa.

Pytanie do was czy bez problemu przeszczepie taką klime do silnika M40 1,8? Jakie są minusy takiego przeszczepu(cena nabijania, problemy z częściami itd)?? Montowanie klimy w M40 w ogóle jest sensowne, czy są z tym same problemy??

Opublikowano

Dowiedziałem się, że taka klima najprawdopodobniej napełniana jest gazem R20.

1) Jest jakiś problem z tym gazem??

2) Jest nadal dostępny czy wycofany już z użytku??

3) Jest możliwość napełnienia lub przerobienia takiej klimy na gaz R134a??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

hej.

Klima fajna rzecz i jak masz coś warte auto to montuj. Jeśli jest na r12 (nie r20) to kwestia wymiany wszystkich oringów na te do r134, dokupienia przejściówek do napełnienia ( pasuje tylko od wysokiego ciśnienia, bo od niskiego po założeniu prześciówki przeszkadza w zamknięciu maski). Trzeba dokupić masę spinek, by pomocować przewody, kompresor, podstawa kompresowa w raz ze śrubami, dodatkowe koło pasowe, pewnie nowy skraplacz (250-300 kosztuje z behra), mocowania skraplacza (te spinki warto zamówić w ASO), nowy osuszacz. Do tego cały zespół nagrzewnicy pod deską, trzeba zrobić odpływy (nowy przewód w Aso kosztuje majątek trzeba coś kombinowac). Ja tego nei zrobiłem bo nie wiedziałem, ale do nagrzewnicy obligatoryjnie nowa uszczelka miedzy obudową i karoserią. Nie wspomnę o kpl wiązce, bo jak nie kpl to jest do bani. Ja nie miałem kpl i elektryk po znajomości ogarnął temat za drobne 300 złotówek, ale pewnie normalnie to i 500 by skasował :D. Ogólnie można też poskłaać tak żę szukasz całej nagrzewnicy (jest ta sama dla wszystkich wersji), kompresowa z grataki do tego silnika. Skraplacz i osuszacz i tak lepiej dać nowy, wiec szkoda kasy na używane. największy problem to wiązka, elektryka, podłączenie pod ECU. Sam montaz jest prosty i intuicyjny. Jak coś to pisz, to pomoge, bo sam montowałem.

 

r12 oficjalnie niedostępny. Wymieniasz oringi na te z r134 i napełniasz r134 i wszystko. U mnie się nic nie dzieje. Chłodzi pieknie (chłodziło bo właśnie wymieniam skraplacz na koljny nowy bo poprzedni roczny z helli się rozszczelnił)

A największy problem to po włączeniu klimatyzacji to brak mocy, ucieka z 5-10km mechanicznych. co przy m40 to jak połowa mocy hehehehehe

Spalanie jakoś nie wzrasta dramatycznie, raptem litr na 100km.

 

PZDR>

Opublikowano
O masakra ile kombinowania, jeszcze więcej niż jak montowałem wspomaganie :( chyba odpuszczę temat klimy w E30.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Montaż wspomagania to pikuś. Ale nie ma dużo roboty. Ja zmieściłem się z nabiciem w 1500 złotych i moja robota. Sam demontaż i motnaż deski i nagrzewnicy to 8h roboty. Reszta idze z górki.

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.