Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam:)

Niedawno stałem się posiadaczem BMW E30 z silnikiem 2.0 (129km) posiadam zwykłą instalację LPG.

 

Spalanie LPG to 13-15L/100km

 

Z tego co czytam w różnych miejscach spalanie tego silniczka powinno wynosić około 12L. Zatem wnioskuję że jeżdżę nieodpowiednio. Zatem pytanie do doświadczonych.. jak powinno się jeździć dla najmniejszego spalania? W granicach ilu Rpm? Staram się nie szaleć wręcz przesiadając się z diesla zamulam to autko, zmieniam biegi przy 2,5 - 3k rpm pomimo to nie mogę zejść poniżej 14L lpg. Znajomy któy posiada podobny silnik twierdzi że delikatnie nie znaczy oszczędniej, zatem pytam jak to robić by było oszczędnie:) ?

 

Mam jeszcze drugie pytanie.. Czy ten "wariacki" wskaźnik poziomu spalania w aktualnym momencie pokazuje prawdę? Według niego delikatne przyciśnięcie pedału gazu skutkuje spalaniem 15-20L. Przy normalnej jeździe jest praktycznie cały czas na maks. Czy sugerować się nim?

Opublikowano

Masz instalację mieszalnikową z aktuatorem czy śrubką na wężu? Jak śrubka to zacznij od regulacji mieszanki, bo pewnie ci zalewa. I nie wciskaj gazu za głęboko, bo na instalacji mieszalnikowej łatwo zniszczyć sobie silnik.

 

Ekonomizer pokazuje spalanie chwilowe. To co pokazuje odpowiada rzeczywistemu średniemu spalaniu tylko wtedy, kiedy wskazówka prędkościomierza stoi nieruchomo - czyli musisz trzymać pedał gazu w jednym miejscu, delikatnie wciśnięty. Jak puszczasz gaz to spalanie spadnie do zera (odcięcie wtrysku), a jak przyspieszasz to poleci do blokady na 20l/100km. Ale tym co pokazuje komputer się nie sugeruj, bo masz zwykłą instalację gazową - oczekuj dużych rozbieżności.

Opublikowano
Mam regulacje śrubką. Czyli przypuszczając że mi go zalewa powinienem przekręcić ją trochę w lewo odwrotnie do wskazówek zegara?
Opublikowano

Jak jest za bogato to powinieneś ją DOKRĘCIĆ, czyli raczej w prawo. Generalnie powinieneś uzyskać równowagę między spalaniem a mocą, czyli ustawić śrubkę na granicy spadku mocy. Tylko kręć delikatnie - zwykle pół obrotu śrubki powoduje znaczą zmianę składu mieszanki. Najlepiej zrób sobie kreseczkę na śrubce i jak teraz wskazuje przykładowo godzinę 3-cią to przykręć tak żeby kreska wskazywała godzinę czwartą.

 

I pamiętaj że masz instalację I generacji, więc jeździj delikatnie żeby nie zniszczyć głowicy.

Opublikowano

Samym zaworkiem na wężu kręciłem ale jest raczej dobrze ustawiony, lekkie odkręcenie już powoduje nierówną pracę silnika na jałowym. Myślę że powinienem również spróbować ustawić śrubką na reduktorze?

 

Qwet co masz na myśli mówiąc delikatnie?:) Rozpędzać spokojnie czy ogólnie nie wkręcać za wysoko?

 

Mam jeszcze takie pytanie może głupie ale nurtujące.. Otóż już któryś raz z kolei usłyszałem że "zamulanie" co w moim wypadku oznacza jazdę DO 2,5 tysiąca rpm skutkuje większym spalaniem niżeli w przypadku jazdy do 4tyś rpm. Czy to prawda czy zwykła bujda?

Opublikowano

Wolne obroty to bardziej na reduktorze powinieneś ustawiać. Poza tym, jak masz za bogato to powinieneś dokręcić, a nie odkręcić.

 

Delikatnie to znaczy nie wciskaj gazu w podłogę i nie kręć za wysoko.

Po prostu instalacja mikserowa nie wzbogaca mieszanki przy depnięciu w podłogę, a przy wysokich obrotach reduktor zwykle nie wydala i mieszanka robi się jeszcze bardziej uboga, a jak wiadomo EGT na ubogiej mieszance jest dużo dużo większe i może powypalać zawory wydechowe.

 

Jazda do 2500 rpm jest zdecydowanie bardziej ekonomiczna niż jazda do 4000 rpm. Ale obroty powinieneś raczej dobierać w zależności od potrzeb, a nie dobijać zawsze sztywno do 2500 na każdym biegu. Nie ma sensu marnować energii na zwiększone straty na oporach ruchu silnika, jeśli w danym momencie równie dobrze mógłbyś jechać na wyższym biegu. Tym gorzej, że poza zwiększonymi stratami na oporach tarcia cylindrów, przy wyższych obrotach i na mniejszym gazie jeszcze sprawność obiegu termodynamicznego silnika spada - uzyskuje się mniej energii mechanicznej z danej ilości spalonego paliwa.

Ja na przykład, jak jadę w miarę równo to mam 5 bieg i nawet 1300rpm, a jak potrzebuję mocniej przyspieszyć to redukcja na 2 bieg kręcę 4000 i więcej. Jak już nie potrzebuję "mocy" to wracam na 5 bieg i obroty znowu niskie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.