Skocz do zawartości

E39 530dA - Wskazania tablicy / Auto zgłupiało


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Dłuuugi czas dziunia jeździła bez zarzutu, aż przyszedł najwyższy czas i upomniała się o siebie. Ale w jakim stylu!

Auto mi zaczęło wariować... Proszę Was o pomoc w diagnozie, bo nawet nie wiem od której strony się za nią zabrać.

 

Na wstępie - autko jest bezwypadkowe, bezpowodziowe i generalnie bez przygód, od 3 lat w moich rękach i jak dotąd praktycznie tylko serwisy eksploatacyjne / pierdoły.

 

Wszystkie poniższe objawy występują łącznie i są kompletnie randomowe - jak dotąd nie zaobserwowałem żadnej prawidłowości, która mogłaby powodować ich występowanie. Choć daje się zauważyć, że przeważnie występują rano/po kilkugodzinnym postoju i po ok. 30 minutach jazdy znikają (wszystkie łącznie - podkreślam) - ale nie jest to regułą. Czasem przez 3 godziny jazdy występują co jakiś czas.

Co jest wg mnie najważniejsze - zawsze występują wspólnie, co może wskazywać na jakiś sterownik/komputer...?

 

- włączam kierunek (obojętnie który) - brak reakcji na tablicy (choć kierunki w rzeczywistości działałą, migają)

- włączam długie (lub migam) - jak wyżej

- nie działa mi lewy zestaw przycisków na kierownicy (od radia; prawy zestaw od tempomatu działa OK. Mam kierownicę Mpakiet)

- wyłącza się klimatyzacja (po prostu przestaje chłodzić, poza tym dmucha i nie ma innych błędów)

- randomowo zapalają się kontrolki otwarcia drzwi...

 

Czyli niby nic z lewego przełącznika (kierunki/długie) nie działa, ale przycisk do komputera działa cały czas poprawnie.

 

I teraz najlepsze - komputer nie pokazał żadnych błędów. Przynajmniej taki uniwersalny (byłem u znajomego).

Poza powyższym auto zachowuje się ok, jeździ normalnie, nic innego się nie dzieje.

 

Dodam, że od jakiegoś czasu mam problemy z zasięgiem radia, ale to chyba nie ma tu znaczenia (prawdopodobnie wzmacniacz sygnału).

Dodam też, że zrobiłem ok 1000km bez osłony pod silnikiem - czy jest tam cokolwiek, co mogło zawilgotnieć i powodować powyższe?

 

Macie jakieś pomysły, od czego w ogóle zacząć...?

Opublikowano

z tego co przez lata wyczytałem tu na forum i przez co sam przeszedłem wynika że takie zakłócenia to :

1- brak masy na kablu z akumulatora - ale to kończy się zaskoczeniem niemożliwością odpalenia

2- taśma kierownicy - i to bym sprawdził w pierwszej kolejności bo jak przetarta to daje fałszywe sygnały i to na odbiorniki z nią nie związane

no i trzecie primo - sprawdź ładowanie

Opublikowano
Z tego co kilka razy przez forum się przewijało to przez słaby akumulator potrafi na blacie świrować wszystko

Dokładnie, sprawdż czy aku doladowane.

Jeżeli to nie aku, to wymienić lub podmienić, moduł sterowania przekażników, nie wiem dokładnie gdzie on się znajduje w E39, ale chyba tak jak w E38 pod tylną kanapą.

A no i możesz odłączyć aku na pare dni, wtedy zresetuje się komp i przyjmie nowe ustawienia oraz błędy.

Opublikowano

OK, dzięki Wam serdeczne za wskazówki - dziś część posprawdzam i dam znać.

Jakby coś komuś jeszcze przyszło do głowy to piszcie, będę bardzo dźwięczny!

Opublikowano

Miałem kiedyś podobny problem po obfitych deszczach i wtedy prawdopodobnie został lekko zalany moduł LCM, przez co pojawiały się błędy na szynie k-bus albo i-bus - już nie pamiętam.

Odłączenie aku na dłuższy czas, albo wyciągnięcie odpowiedniego bezpiecznika i wyschnięcie instalacji powinno rozwiązać problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.