Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Borykam sie od pewnego czasu z pewnym problemem. Zaznaczam od razu na wstepie ze przeszukalem chyba caly internet i duzo sie dowiedzialem jednak nadal nie mam konkretnej odpowiedzi co sie dzieje z moja Beatka. Ale do rzeczy:

Pacjent: e36 325i 1993 rok

Przebieg:320000km

Problem: zaczelo sie od tego, ze kiedy tylko polozylo sie noge na sprzegle dalo sie odczuc takie jakby mrowienie na nim i tak od samego poczatku wciskania az do konca. Oprocz tego dalo sie slyszec charakterystyczny dzwiek w okolicach skrzyni biegow i silnika, takie jakby ocieranie sie jakichs metalowych czesci, ale wszystkie te objawy tylko na wcisnietym sprzegle. Po pewnym czasie wszystkie te objawy znikly, pedal sprzegla tez sie uspokoil chodzil bardzo plynnie i nie dalo sie wyczuc na nim zadnego "mrowienia" natomiast zamiast tego wszystkiego podczas wciskania sprzegla pojawil sie glosny pisk na zewnatrz auta wlasnie z okolicy silnika/skrzyni. Przy wszystkich powyzszych objawach nie mialem zadnego problemu z wrzuceniem ktoregokolwiek z biegow. Teraz juz niestety na wlaczonym motorze nie da sie wrzucic zadnego biegu, na wylaczonym bez najmniejszego problemu. Pisk przy wciskaniu sprzegla nadal pozostal. Mam juz kupiony komplet nowego sprzegla LuK, ale obawiam sie czy dwumas nie poszedl:/ ponad to kiedy odpale auto na biegu jalowym (bo teraz tylko tak sie da) mozna odczuc jak lekko trzesie calym autem. Caly zaplon jest absolutnie w porzadku (wymieniony filtr paliwa, nowe swiece, fajki na cewkach, dwie cewki nowe, zadna nie ma przebicia, moto utrzymuje stale obroty, nie faluje nawet na milimetr) poradzcie mi koledzy co z nia sie dzieje?

Opublikowano
a słychać jest taki stukanie podczas gaszenia silnika ? być może to łożysko oporowe się rozlecieło trzeba wyjać skrzynie i się okaże
Opublikowano
Podczas gaszenia nie słychać żadnego stukania, natomiast czasem da się usłyszeć takie delikatne "trrr" i już. W piątek wybieram się na wymianę tego sprzęgła i modlę się żeby to tylko oporowe było, a nie dwumas... Niestety sam nie mam warunków żeby się za to zabrać więc zobaczymy co powie mechanik. Tylko czy to w ogóle może być dwumas skoro teraz pedał sprzęgła jest całkowicie spokojny, nie wibruje, gładko się go wciska, jedyne co jest to to piszczenie po wciśnięciu na zewnątrz auta.
Opublikowano
Nagrałem jak moje autko pracuje i powiedzcie proszę co się dzieje. Silnik był ciepły podczas nagrywania, słychać jak nierówno pracuje mimo, że na obrotomierzu obroty ani drgną. Ponadto to "trrrr" o którym wcześniej pisałem da się na końcu bardzo dobrze słyszeć. Pomóżcie;/ Tu jest link do materiału dźwiękowego: Notatka.mp3
Opublikowano
w sprawie tego trrr to wyłącz auto na wciśniętym sprzęgle i zobacz czy jest różnica
X2 M35i
Opublikowano
Witam panowie! Byłem u mechanika i sprawa wygląda tak: tak jak mi powiedzieli po telefonie do BMW mam dwumas, ale jest absolutnie w porządku, wymienione zostało kompletne sprzęgło i autko funkcjonuje jak w bajce, ale niestety nie wszystkie problemy rozwiązane, bo: tak jak pisałem wcześniej problem dotyczący sprzęgła absolutnie rozwiązany i nawet zniknęło to "trrr" przy gaszeniu motoru, natomiast niestety wciąż silnik nierówno pracuje na biegu jałowym na wolnych obrotach, co więcej jak wrzucę którykolwiek bieg i puszcze wszystkie pedały to autko delikatnie poszarpuje co jest wynikiem tej właśnie nierównej pracy silnika. Co więcej autko przyspiesza wyśmienicie, nie ma żadnych problemów ani szarpania, idzie jednym słowem jak rakieta, ale na wolnych obrotach jest coś nie tak niestety;/ Czy możecie coś na to powiedzieć?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.