Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam na forum :) ,

 

posiadam jedynkę E87 116i z 2005 roku. Auto ma dość mały przebieg (75 tys). Poprzedni właściciel wymienił napinacz łańcucha rozrządu, jednak zapłacił za to ze swojej kieszeni i w serwisie BMW dowiedziałem się, że w takiej sytuacji przysługuje mi darmowa ponowna wymiana tego napinacza. A teraz do rzeczy: czasem, gdy jadę samochodem i puszczę gaz to auto jeszcze raz delikatnie szarpnie, zdarza się to praktycznie tylko na niskim biegu (2,3) na niskich obrotach. Zauważyłem też, że jest to mocno uzależnione od paliwa, które tankuję. Raz musiałem zatankować na stacji Shella, która znajduje sie w szczerym polu (trasa Oświęcim-Kraków) i auto szarpało wyraźnie mocniej niż np., gdy zatankuje gdzieś w centrum Krakowa.

 

I teraz pytanie: co może być przyczyną takiego zachowania i czy kolejna wymiana napinacza może coś poprawić? Dodam, że napinacz był wymieniany przy 55tys, czyli 20tys temu.

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Witam

Podany przez ciebie przebieg jest trochę za mały jak na 2005r jeżeli nie masz 100% pewności ze taki jest to możesz założyć że jest większy. Jeżeli auto jeździło ze złym napinaczem to wyciągał się łańcuch i też powinno się go wymienić. Mój był wyciągnięty o jedno oczko. Jeżeli chodzi o szarpanie to sporo osób ma problem z szarpaniem przy ruszaniu. Natomiast opisywane przez ciebie to "nowość" :) Może powinieneś wymienić świece i filtry . Ale podstawa to podłączenie do komputera i sprawdzenie błędów.

Opublikowano

Jestem na 100% pewien tego przebiegu, sam go mam prawie 3 lata i zrobiłem 14 tys. A wcześniej to auto jeździło do pracy i z powrotem, ostatni przegląd przy 48 tys w BMW M-Cars w Krakowie. To też nie jest jakieś szarpanie, że trzęsie całym samochodem, po prostu załóżmy, że jadę na 3 biegu 50km/h, puszczam gaz i czasem delikatnie, bardzo lekko szarpnie. Myślałem właśnie o łańcuchu i całej tej sprawie związanej z napinaczem, ale tak jak wspomniałem - problem jest dość mocno uzależniony od paliwa. Z drugiej strony na biegach 4/5 ten objaw w ogóle nie występuje, no może baaardzo lekko na 4 przy niskich obrotach. Wszystkie filtry wymienione przy 67 tys, świece zostały wymienione wtedy co napinacz (55tys).

 

Ma ktoś jakiś pomysł? Jestem dość skołowany. Auto musi zrobić jeszcze przynajmniej... z 20 tys :)

  • 1 rok później...
Opublikowano

Odgrzeję kotleta.

Jak autor poradził sobie z problemem?

Mam 320i e90 N46B20 i szarpie przy hamowaniu silnikiem na 2 i 3 biegu. Ładnie odpala, żadnych dziwnych odgłosów na wolnych obrotach. Przy ruszaniu słychać burczenie. Auto ma przebieg 128 kkm. Napinacz wyjąłem i był ten nowego typu.

Zastanawiam się od czego te szarpanie i burczenie? Rozrząd? Podpora wału? Koło pasowe wału?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.