Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

niedawno zakupiłem BMW e39, rocznik 2001 (po liftingu) z silnikiem 2,0 - benzyna, sedan.

 

natknąłem się od razu na kilka dość typowych (źródła gazetowo-internetowe) bolączek.

póki co:

- zatamowałem wyciek płynu wspomagania, poprzez wstawienie 3 skręcanych zacisków w miejsce oryginalnych,

- wymieniłem pompę wod z paskami oraz kółkiem napinacza.

 

problemy do rozwiązania:

- niedziałający rygiel od klapki paliwa

- niedziałający przycisk/mikrostyk od klapy bagażnika

- zmieniarka nieczytająca płyt

 

- kilka ognisk rdzy - po lewej stronie przycisku klapy bagażnika, nad przednimi lampami oraz minimalna ilość przy wlewie paliwa (możliwe że tędy dostaje się woda do bagażnika? okolice akumulatora - zauważyłem, że było tam wilgotno, minimalne ilości)

 

- z dość nietypowych problemów - przy ruszaniu i hamowaniu słyszę dźwięk spod fotela pasażera, jakby coś się "kulało" w kanale wentylacyjnym - jak tam się dostać? dźwięk - jakby kulający się długopis w schowku :-)

 

- czasami słychać - bardzo ciche rytmiczne "szuranie" podczas jazdy dochodzące z prawej strony, jakby klocków o tarcze, albo coś podobnego.

 

to tyle, DZIĘKI z góry za sugestie.

Opublikowano

1. Rygiel nie działa czy się poluzował? U mnie się kiedyś poluzował i albo się zacinał, albo nie działał. Wystarczyło wkręcić wystającą plastikową końcówkę - pół obrotu i po problemie.

2. Mikrostyk bagażnika - przeszukaj, było niedawno!

3. Zmieniarka. Jest w Zrób to sam opisane dla E46 - wystarczy rozkręcić, poruszać zębatkami i windą, można trochę przesmarować, złożyć i działa. Rozumiem, że nie wykrywa Ci płyt z napisem NO DISC.

4. Z blachą to chyba wiadomo - do blacharza i lakiernika - można kombinować samemu zależnie od wielkości, ale akurat z klapą bagażnika bym uważał, bo w tym modelu rdzewieje na potęgę, więc trzeba zrobić raz a dobrze - jak już dość duże ognisko (średnica 2cm i więcej) to może nawet przespawać kawałek na nowy. Skontroluj też czy jest ok między klapą bagażnika a zderzakiem - są tam takie 2 gumowe korki - to miejsce permanentnie rdzewieje w poliftach.

5. Rozkręcanie wnętrza, w tym kanałów wentylacyjnych - książka Sam naprawiam lub YouTube - poszukaj, jest sporo filmów.

6. Szuranie z okolic kół - mogą być klocki, mogą być szczęki ręcznego (swoją drogą zrób kontrolę, pewnie Twój hamulec postojowy nie działa albo działa marnie - jak tak, to szukaj na forum), ale może też być łożysko (robi się odrobinę drożej), albo ta blacha osłaniająca tarcze - zdarza się, że np. przy zmianie kół/opon ktoś nieuważny trzepnie i ją lekko wygnie, tak że czasem ociera delikatnie o tarczę.

 

 

I jeszcze raz: przeczytaj regulamin, popraw tytuł wątku i używaj wyszukiwarki - naprawdę można tu znaleźć odpowiedź na 99,9% Twoich problemów z autem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.