Skocz do zawartości

320i LPG szarpanie


Makar20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Opiszę swój problem . Z troski o auto po założeniu instalacji LPG po 7 miesiącach bezawaryjnej jazdy na gazie postanowiłem wymienić świece . Oddałem auto do swojego mechanika lecz ten o dziwo nie wymienił świec gdyż nie mógł ich wykręcić :mad2: stwierdził ze nie chce sie tego podejmować ponieważ może urwać świece lub wyrwać gwint , z tym problemem udałem się do warsztatu w którym zakładali mi LPG , stwierdzili że nie ma takiej opcji ze sie nie da ich wykręcić . Na drugi dzień dzwonią ze faktycznie nie da rady :duh: i miałem podjąc decyzje czy wkręcać je z powrotem (bo wykręcili po troche) czy na moją odpowiedzialność próbować odkręcić lub odrazu zdjąć głowice i oddac do regeneracji . Padło na zdjęcie głowicy ( podjełem tą decyzje ponieważ zimą auto chwilami mocno zaczeło dymić co mogło miec związek z nieszczelna uszczelka głowicy , dymiło czasami naprawdę mocno na biało ) w zakładzie gdzie regenerowali głowice udało im się odkręcić jakoś te świece ( niby na jakis środek ) po odebraniu auta problem z dymieniem ustał , lecz po tygodniu zaczeły falować obroty na biegu jałowym tak jak by auto miało zgasnąc i wskakiwało na ponad 1000 obr. Odwiedziłęm mechanika i po kilku godzinach niby znaleźli przyczynę jaką był zgnity wąż od odmy i auto łapało ,,fałszywe" powietrze . pojeździłem tydzień i przy niższych obrotach tak do 2000 samochód nierówno wchodził na obroty , podszarpywał . Wkońcu zapaliła sie kontrolka check engine , mechanik stwierdził wypadki zapłonów i według niego sa padniete 3 cewki ( mówił ze po załozeniu głowicy mieli problem z cewkami i czymś je spryskali ) , na kompie u kumpla wywalało mi błędy na 3 i 6 cylindrze , kupiłem używane cewki i było ok ale nie na długo , po około tygodniu znów zapaliła sie kontrolka silnika i auto znów ,,podszarpuje" . Naczytałem sie wszyskiego w necie o cewkach , przebiciach itp. czy wymiana samych fajek coś da ( jeżeli naprawde mają przebicie ) czy to moze wina nowych świec ? Auto przed całym remontem działało jak w zegarku z tym ze dymiło , po remoncie jakieś cuda się zaczeły dziać , nie wiem jakie świece były założone przedtem ale teraz mam NGK platynowe 4 elektrodowe gdzie dużo osób miało podobne problemy i zakładali jednoelektrodowe , może w tym tkwi problem ? . Poszę o pomoc , gdyż nie chciałbym wywalić niepotrzebnie kasy na nowe cewki , z góry dzięki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem w E39 z gazem auto kręciło dopiero od 2,5 tys. obrotów odwiedziłem wielu mechaników,gazowników wymieniłem wiele rzeczy, w końcu znalazłem dobrego gazownika, który, kiedy otworzyłem maskę wiedział od razu co się dzieje :) okazało się, że cewki robiły przebicie takie, że spaliły świece. Kazał mi wymienić od razu świece i fajki problem ustał na pewno w 50%, ale cewki też trza było wymienić, żeby było cacy :)

 

PS: co do sprawdzenia czy fajki są uszkodzone z tego co pamiętam to zbierał się na nich biały dymek i były popękane, a na cewkach patrząc od góry będzie widać tak jakby tłuste plamy to są przebicia. I moja rada nie kupuj używek lepiej kupić nawet co miesiąc dwie nowe niż używki bo kupujesz to samo co miałeś i czego jestem pewien jeżeli chcesz, żeby auto jeździło na gazie super to cewki i fajki najważniejsze :) Co do świec ja wtedy założyłem Bosch cztero-elektrodowa i nie robiło problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajki oglądałem i na moje oko sa ok , nic na nich nie widać , ca cewkach tylko lekki biały nalot sie zrobił dookoła tego metalowego co cą przykręcane . cewki próbowałem sprawdzić noca czy skacza iskry ale nic nie widziałem . świece mam nowe założone wiec chyba nie trzeba wymieniać , zamówiłem sobie kabelek z allegro to zdiagnozuje na którym cylu wypada zapłon .

Odnośnie cewek to jakiej firmy najlepiej ? Bosha ? czy Beru ? czy jeszcze jakieś inne ? , a i czy jak dokupie z 2 nowe a reszta beda stare innej firmy to nie będzie zadnego problemu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamawiałem Bosch koszt 160 zł za jedną to było do E39 520i. Na pewno jeżeli chcesz, żeby problem naprawić w 100% to musisz wymienić wszystkie, ponieważ dwie nie zastąpią 4 starych, które na pewno jeżeli są od nowości będę miały przebicie, jeżeli będziesz wymieniał cewki to fajki podstawa :) Ten biały dymek przedstawia Ci problem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spróbował wymienić na początek fajki i wtedy zobaczyć różnice :) w moim wypadku wymiana świec i fajek pomogła :) wtedy szukaj po cewkach, które są najgorszym stanie, jeżeli komputer pokazuje wypadanie zapłonu to wymień na początek te :) u mnie też pokazuje sonde i wypadanie 3 zapłonu i też poprzedni właściciel kupił używki więc też mnie czeka wymiana na pewno 3 cewki :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie wszystkie cewki i fajki wyglądają jednakowo :lol: gumy jak dla mnie ta tez sa ok , zrobie jutro zdjęcie cewek i fajek co podmieniłem na używane i moze wtedy ktoś to oceni . a fajki sa uniwersalne ? czy do kazdej cewki pasuja ? te mogą być np ? http://allegro.pl/fajka-fajki-swiecy-bmw-e36-e46-e34-e39-e32-e38-e31-i3147868661.html

A i nowe Cewki ( głównie patrze na allegro ) sa juz z fajkami . Gdzie mozna zamówic same cewki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamawiałem w sklepie i wyszły mi taniej niż na allegro :) teraz w mojej 328 wiem, że cewki są inne niż w 520 bo tam miałem takie jakby prostokątne, a fajki są chyba takie same, ale nie powiem w 100%.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli kupiłeś używki to czyli one też jeździły te np: 10 lat :) więc nie ma co się spodziewać rewelacji sam posiadam kilka takich od siebie z E39 i tutaj z E46 bo poprzedni właściciel mi oddał, ale jedynie mogę je mieć w zapasanie jakby padła całkiem cewka :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja zamawiałem takie w sklepie u kolegi to po upuście za 160 złotych mi sprzedał chociaż na opakowaniu było 182 :) myślę, że dobra cena jak na allegro masz 159 złotych z przesyłka kurierską :) Tylko upewnij się czy to te :) bo jedne są okrągłe a drugie jak te prostokątne :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze ze jak wyciągne wszystkie cewki i wsadzę je z powrotem to przez jakis czas jest wszystko ok na gazie i benie lata ładnie , dopiero po jakims czasie lipa sie robi . w tym temacie http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=85287

Jeden forumowicz pisał :

,,Miałem to samo w e36.Wszystko było winą cewki a,a dokładnie to fajki od cewki.te zatrzaski co są w fajce od cewki były już zmęczone wiekiem i dobrze nie trzymały świecy i od czasu do czasu przerywał.Wymieniłem wszystkie fajki na nowe i po problemie."

mam tak podobnie nieraz auto idzie nie raz szarpie . Sam juz nie wiem czy pierw próbować fajki czy odrazu całość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem koszt kompletu fajek będzie około 130 złotych, koszt cewek z fajkami ..... wole nie psuć humorki przed snem :) wymień fajki one się nie popsują a mogą pomóc :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie kolego :)

 

Z tego co widzę to masz okrągłe cewki takie jak ja u siebie w 328, a te Co mi wysłałeś w linku z allegro to nie podejdą do Ciebie :) Po zdjęciach widać przebicie i popękane cewki, na moich z E39 prostokątnych były jakby tłuste plany patrząc od góry. Polecam Ci na początek wymienić fajki, jeżeli nie pomoże zacznij od cewek, które pokaże komputer, też u mnie myślałem, że mam walnięty Vanos lub Przepustnice, ale po konsultacji z jednym ,,kolegą'' z forum podejrzewam,że skoro komputer pokazuje wypadanie 3 zapłonu, a autem i telepie i faluje a wiem na zimnym, a wiem, że poprzedni właściciel jak już pisałem włożył jak Ty używane cewki to mogę mieć problem rozwiązany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli musza być takie same ? okrągłe ? te spody ? bo boscha sa kwadratowe i okrągłe , a oba według opisów pasują . kupie chyba 3 cewki na początek i bede podmieniał , jak pomoże wymienie wszystkie . Tylko czy nie bedzie problemu jak beda 3 innej firmy niz te co mam bremi ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak brat miał e46 328 i jemu padła całkiem cewka, a miałem stare swoje z E39 (kwadratowe) to nie podeszły do niego, tak samo jak u siebie kupowałem używki to sprzedający pytał czy okrągłe czy kwadratowe co do firmy to Ci nie powiem czy będzie różnica, ale myślę, że nie powinno to robić problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.