Skocz do zawartości

[E34] 535i - Odpala, chodzi, po zagrzaniu odcina zapłon


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem posiadaczem auta BMW E34 serii 5 a dokładniej 535i - Czysta benzynka która nigdy nie widziała instalacji LPG o pojemności 3.5 litra.

 

Kiedy silnik jest zimny odpala bez problemu na dotyk, jednak po paru chwilach (kiedy się zagrzeje) zaczyna dziwnie pracować silniczek, szarpie i obroty spadają a za chwilkę znów wracają do normalności i tak co chwila, szarpie - pracuje normalnie itd.

Gdy tak autko pochodzi już dłużej (Do 10 minut) zostaje odcięty zapłon, po prostu autko gaśnie bez żadnej interakcji ( Autko zostaje odpalone i nie jest dodawany gaz, chodzi na wolnych obrotach).

 

Efekt wygląda jakby nagle pompa paliwa przestała działać lub skończyło się paliwo.

Wymieniłem świece na nowe, problem pozostał więc kupiłem przewody zapłonowe na których... betka nie odpalała (brak iskry?)

 

Cóż, znajomy mi powiedział że problemem może być "czujnik ułożenia bądź położenia wału" który oryginalnie zostaje umieszczony na 6 kabelku zapłonowym. Zaglądam pod maskę i faktycznie, na kablu o oznaczeniu numerem 6 znajduje się dziwne "kółeczko" które jest doprowadzane kablem do jakiegoś czujnika znajdującego się nad listewką kabli zapłonowych ( są tam właściwie dwie "kostki" jednak ta druga jest podłączona kabelkiem gdzieś u spodu silnika nie mam możliwości by sprawdzić gdzie dokładnie prowadzi). Dodam że na nowych kablach które kupiłem żadnego dodatkowego czujnika z kołeczkiem nie ma, na żadnym z nich.

 

Nie mogę skorzystać z żadnej pomocy mechanika gdyż aktualnie przebywam w Belgii a języka nie znam na tyle by móc wytłumaczyć mój problem mechanikowi.

Chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat, może mieliście taki problem i jakieś rozwiązanie?

Opublikowano

Na pewno ten czujnik na przewodzie zapłonowym nie ma wpływu na odpalanie silnika. Ja miałem z nim kiedyś problemy i jeśli jest on sprawny i zamontowany, to wtedy silnik chodzi w trybie półsekwencji (wtryskiwacze chodzą na zmianę 2 banki po 3 wtryskiwacze). Jeżeli jest uszkodzony lub go nie ma, to wtedy mamy full-group (wszystkie wtryskiwacze chodzą jednocześnie). Póki co nim się nie przejmuj, ludzie jeżdżą nieraz bez tego czujnika cały czas. Po prostu z nim auto jest trochę ekonomiczniejsze, bo sterownik lepiej wykorzystuje własne możliwości i dokładniej steruje wtryskiwaczami.

 

Objawy gaśnięcia, zwłaszcza jeśli zdarzają się braki w występowaniu iskry, to faktycznie może być czujnik położenia wału. Jest on przy kole pasowym, a jego wtyczka jest obok wtyczki od tego czujnika z przewodów zapłonowych. Zobacz czy jego wiązka nie jest uszkodzona i jaka jest oporność (powinna być chyba 1,8 kOhm). Niestety może też być tak, że sygnał z niego znika tylko na chwilę, ale możesz próbować to zmierzyć tuż po zgaśnięciu.

Opublikowano

Dziękuję za informacje, muszę się tym zając najszybciej jak tylko to możliwe ;)

 

Chciałbym jeszcze dodać że tuż przed samoczynnym zgaśnięciem silnika pracują tylko maksymalnie 5 z 6 tłoków.

Tak wynika z mojej obserwacji ponieważ przy probie dodawania gazu ( co zresztą robię powoli ) całym autem zaczyna "trząść" począwszy od silnika i wtedy silnik pracuje tak jakby któryś "gar" wysiadł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.