Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Może to głupie pytanie ale mechanik mnie przekonuje że świece ngk psują cewki, czy ktoś spotkał się z takim stwierdzeniem?? czy to prawda?? a objawy mam takie... po założeniu gazu i przejechaniu 25 km nie dało sie nim jeździć na gazie, na benzynie sie dało ale było czuć lekkie szarpanie. Udałem sie do gazownika i stwierdził że nie przepala i to nie wina gazu więc pojechałem do normalnego mechanika i stwierdził że trzeba zmienić świece a jak to nie pomoże to jeszcze cewki. Zmieniłem świece na ngk i nic nie pomogło wiec kupiłem na początek dwie cewki używane żeby czasem w koszty sie nie wpakować i to było to, pomogło ale na pare dni... samochód zaczął lekko szarpać ale dało sie jeździć więc sie nie śpieszyłem ale ostatnio znowu nie dało sie jeździć i podłączyłem kompa pokazało że nie przepala na 3 gar, zmieniłem i znowu jest lepiej ale podejrzewam że jeszcze jakaś cewka jest zła. Mechanik twierdzi że jak by były świece bosha to by tego nie było??
Opublikowano

Raczej nie to mało prawdopodobne. NgK to raczej polecana firma a dla twojego silnika są BKR6EQUP. Sam kupiłem świece tej firmy ale nie miałem czasu jeszcze ich zmienić, wiec nie powiem ci jak się sprawują. Do wypadającego zapłonu to przerabiałem to tej zimy. Za każdym razem po wymianie cewki na nową wszytko zaczynało działać jak należy. Za każdym razem wywalało mi Check Engine i błąd nr 239 czyli wypadanie zapłonu na 2 cylindrze. U mnie po podmianie cewek błąd zawsze wyskakiwał tam gdzie była walnięta cewka więc wiedziałem co wymieniać. Ale po miesiącu jazdy zrobiło się to samo ( ten sam cylinder) i musiałem kupić następną. Jak narzazie 3 miesiące i jest spokój. Raz po odpaleniu silnik nie pracował na wszystkie gary ale po ponownym odpaleniu było już ok i tak do dziś na szczęście.

Dławienie może być spowodowane jeszcze nieszczelnym dolotem( guma parcieje ze starości i robi się dziura) itp.

Poszukaj jest tego trochę na forum.

Opublikowano
Ja już dawno nie powinienem mieć cewek. Poprzedni właściciel na NGK zrobił 80-90tys ja po założeniu gazu wymieniałem 2 cewki najpierw zmieniając świece. Zawsze przy każdym aucie mam NGK a stare cewki były oryginalne i miały prawie 300tys nalatane. Mechanik głupoty gada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.