Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakiś czas temu pisałem, że posiadam kabelek do Carsoft'a. Jednakże znalazłem pewien poradnik, że w INPA będzie działał taki kabelek. Do kabelka miałem typowy tani adapter 20 PIN bez poprowadzonego zapłonu. Specjalnie kupiłem adapter od Viaken'a. Lecz niestety...Z silnikiem nie może się połączyć, ani z ABS, ani nie mogę wykasować inspekcji i brak światełka zasilania i zapłonu. O dziwo mogę się połączyć z ZKE4 i z poduszką. Carsoft komunikuje się z silnikiem ale INPA już nie :mad2:

 

PS: Pacjentem jest E36 Coupe 316i 1993 rocznik silnik M43 (z łańcuchem rozrządu)

 

PS2: Czy ten silnik korzysta z sterownika Bosch Motronic 1.7.3 ?. Gdy chcę się połączyć w INPA 1.7 for M42/M43 wypluwa mi najpierw "COMMAND NOT ACCEPTED" a później "OBJECT FILE NOT FOUND"

Opublikowano
inpa ma ogólnie problemy z łączeniem się z E36. najlepiej ogarniać to DIS-em wtedy idzie gładko.
Opublikowano
Dzięki wielkie, że ktoś odpisał :). Miałem akurat zamiar instalować DIS'a. Mam pytanie. Jeśli INPA nie wykrywa zapłonu to DIS też nie będzie?. Nie wiem jak mam to zrozumieć. Jestem raczkującym "diagnostą"
Opublikowano
jęsli inpa nie dziąła poprawnie to dis nie ruszy. coś widocznie zle ustawiłeś lub zainstalowałeś dlatego tak masz
Opublikowano

Inpa nie musi działać aby dis ruszył. Może inpy nawet w ogóle nie być.

Za to ediabas musi być poprawnie skonfigurowany.

 

DasPyro masz chiński interfejs za kilka dyszek, niby na ebay-u piszą że łączy ze wszystkimi modelami ale roczników nie podają.

Trzeba próbować a nóż widelec :D, jeśli się nie uda to wiesz dlaczego...

 

W pliku obd.ini

dla com1 masz [OBD] i linię niżej [unit_A],

nie wiem czy ma to znaczenie ale powinno być dla danego com tylko [OBD]

Opublikowano
Inpa nie musi działać aby dis ruszył. Może inpy nawet w ogóle nie być.

Za to ediabas musi być poprawnie skonfigurowany.

 

DasPyro masz chiński interfejs za kilka dyszek, niby na ebay-u piszą że łączy ze wszystkimi modelami ale roczników nie podają

 

No wiesz...Z Carsoftem łączyło z silnikiem, poduszką, elektroniką samochodu. W INPA skróciło się do elektroniki i poduszki :D. Może się uda jakoś skomunikować poprawnie z silnikiem, bo ponoć INPA nie lubi rocznika 1993. Teraz walczę z wirtualną maszyną, ale nie powinno być aż tak źleeee :P. Z mych postępów dam relacje.

Opublikowano
Odczyt błędów i kasowanie tylko działało. Na Carsofcie tylko komunikował się tylko i wyłącznie z silnikiem, poduszką i elektroniką. Nie szło ani live data, ani liczniki, ani ABS. W INPA to samo z tym że się nie komunikował z silnikiem
Opublikowano
Więc jestem po instalacji DIS'a. Instalowałem wg. poradnika Nerwusa. Mam pytanie, jeśli robię test API to czy musi być kabel w wtyczce diagnostycznej?. I czy jeśli nie podłącze kabla to nie będzie mi wykrywać w połączeniach "hosta"?
Opublikowano

Kabelek musi być dopiero jak chcesz się połączyć z autem.

Reszta na "sucho".

 

Jeśli przejściówka na okrągłe złącze nie ma aktywnego zapłonu pin 1-16 to z dis-em tez będzie problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.