Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

nie było mnie na tym forum już kilka lat. To moje nowe konto (zapomniałem starego:)) mam nadzieję, że nie potraktujecie mnie jak świeżaka. Mam problem z kabelkiem od Viakena. Kabelek na port USB. System to Vista. Nijak nie potrafię go ogarnąć aby hulał. Jestem nogą od komputerów aż głupio się przyznać jakim. Komputer służy do pracy a nie do ustawiania jakiś parametrów:). mam instrukcję instalacji i inne draństwa ale mam dość. Może ktoś z wawy nawet odpłatnieo garnie mi temat fejsui programów. Bardzo potrzebuję INPY. Z góry dziękuję

dzik

Opublikowano
Jak to by poszło to prosiłby jeszcze później o zakodowanie czegoś w cooperze. Ale to inna oddzielna bajka. Rozumiem, że wykonujesz takie prace odpłatnie:)
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Też mam problem z interfejsem od Viakena. Za nic w świecie nie mogę tego uruchomić.

Długo próbowałem nim zdecydowałem się zgłosić o pomoc. Wszystko instalowałem zgodnie z instrukcją Trandolfa , którą znalazłem na forum.

INPA nie wykrywa ani battery ON ani Ignition ON.

Jakieś porady? Zaznaczam , że z obsługi komputerów nie jestem nogą .

Z góry byłbym bardzo wdzięczny.

Opublikowano

Po za tym że nie wykrywa Ci zapłonu i baterii łączy się z autem?

Jeśli nie, to jaki komunikat?

Jakie stery instalowałeś, pod jakim portem masz interfejs?

Jaki port masz w obd.ini

Opublikowano

Kabelek z autem łączy się , mogę odczytać niektóre dane , ale np. special test w INPA nie przejdzie - program zgłasza brak zapłonu.

Działam na wirtualnej maszynie na obrazie stworzonym przez forumowicza Trandolf. Nazwa obrazu: INPA_na_win-xp_vmware_trandolf

Sterowniki z których korzystam to ściągnięte ze strony FTDICHIP : CDM v2.08.28 Certified

Fejs zawsze instaluje mi się jako port com 4.

W zaawansowanych opcjach zmieniam na 1 : używam brutalnego przypisania do tego urządzenia portu com 1 ponieważ jest on już zajęty tak samo jak port com 2 i 3. - Nie ważne jaki wirtualny obraz od kolegi Trandolfa odpalam tak mi się właśnie dzieje.

Następnie zmieniam bajty na 1024 a opóźnienie na 1.

W OBD.ini wpisuje port com 1 i kopiuje go wraz z EDIABIAS.ini do katalogu Windows .

Poniżej opis pliku obd:

 

Port=Com1

Hardware=OBD

RETRY=ON

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xF0000000

;Tracelevel=0x0000FFFF

; Bit 0 = Funktionsaufruf

; Bit 1 = io Ergebnis

; Bit 2 = nio Ergebnis

; Bit 3 = Detailinfos

; Nibble 0 = readchar_wait

; Nibble 1 = main

; Nibble 2 = cmd

; Nibble 3 = obd

; Nibble 4 = send_and_receive_...

; Nibble 5 = read_telegram_...

; Nibble 6 = send_telegram

; Nibble 7 = SendData

Opublikowano

Wracając jeszcze do zmiany bajtów.

Niezależnie czy miałem 1024 i 1 / 16

czy też 4096 i 1 lub 16

sytuacja była taka sama.

W obd.ini próbowałem także dodawać wpis UBATT=OFF

także nic nie pomagało

Opublikowano

Nie wiem co to za gotowy obraz trandolfa a więc w tym temacie się nie wypowiadam.

Po co brutalnie zmieniasz com, nie lepiej com4 przepisać do obd.ini

W niektórych fejsach alegrowskich własnie trzeba dodać w obd.ini UBATT=OFF, aby bateria była na stałe i wykrywanie zapłonu działało.

Przy ediabas od 6.4.7 nie trzeba obd kopiować do /windows, wystarczy że jest w /ediabas/bin

 

Jeśli chodzi o testy specjalne, skanowanie wszystkich błędów działa u mnie tylko przy inpa 4.4.7, identyfikacja sterów już przy 5.0.1

 

Jak jesteś kumaty to postaw sobie pod windowsem świeżą inpe a nie jakieś gotowce

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.