Skocz do zawartości

E39 525 TDS, INPA - błąd: 1 Mengensteller


lukeranger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Wybaczcie, że zakładam nowy temat, ale nie mogę dojść do ładu odnośnie rozszyfrowania błędu. A mianowicie wykonałem odczyt błędów poprzez INPE i wyskoczył mi m.in. taki błąd:

 

1 Mengensteller

 

Po przejrzeniu forum, dowiedziałem się, że to błąd przepływomierza powietrza. Idąc tą ścieżką wymieniłem przepływomierz na inny, w prawdzie używany, ale niby sprawny. Niestety błąd pojawia się dalej jak i problem podczas jazdy.

Nie dawało mi to spokoju i dalej zacząłem przeszukiwać forum, i to nie jedno, i znalazłem informację, że to błąd przepływki, ale użytkownicy nazywali tak nastawnik pompy wtryskowej. No i teraz jaka jest prawda? Nie wiem czy mam kupować nowy przepływomierz czy zacząć się martwić pompą?

 

Jeśli chodzi o objawy usterki podczas jazdy, to chodzi o to, że najczęściej i bardzo często, przy zmianie biegów (najczęściej z 1 na 2), samochód przestaje jechać, po prostu tak jakby gasł (dusi się, dławi), ale jak zrzucę bieg z powrotem na niższy, samochód jedzie znowu normalnie i mogę wrzucić ponownie wyższy bieg. I ta sytuacja powtarza się teraz prawie na każdym skrzyżowaniu. Sytuacja taka zdarza się jeszcze czasami jak podczas normalnej jazdy jadę np. na 4 biegu, odpuszczam na chwilę gaz i znowu dodaje - samochód dusi się (ale nie szarpie) i zwalnia. Ale jest też tak, że jak dusi się i przytrzymam dłużej gaz to w końcu załapuje i ciągnie, tak jakby musiał przejść w tryb awaryjny. Przy tej sytuacji, czasami jeszcze jak tak się dusi i ma już zgasnąć, zapala się grzanie świec żarowych, ale jak załapie to świece gasną.

 

Bardzo proszę o pomoc w rozszyfrowaniu błędu, bo nie wiem za co się wziąć, a nie mogę sobie pozwolić na wymienianie wszystkiego po kolei, aż dojdę do sedna sprawy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Uzyskałem już informację na temat tego błędu na innym forum i dla potomnych napiszę, że nie jest to błąd przepływomierza, a jest to błąd

nastawnika pompy wtryskowej, na 100%. Informacja ta została potwierdzona wielokrotnie.

 

Powodem takiego stanu w 90% przypadków jest zabrudzony nastawnik, a konkretnie opiłki metalu, które powodują zakłócenia w poprawnym jego działaniu. Nastawnik należy rozebrać, wyczyścić i złożyć. W necie można znaleźć sporo informacji i instrukcje jak tą czynność wykonać. Jeżeli czynność czyszczenia nie pomoże, to niestety trzeba się raczej nastawić na wymianę, nastawnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.