Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Silnik M54B25 2003r. przebieg ponad 200tyś.

Problem jaki się pojawia to trzęsie silnikiem i budą (obroty nie falują!!!) podczas nagrzewania zimnego silnika na ssaniu.

Błędy w sterowniku:

lambda control tolerance bank 1

deviation rich

 

lambda control tolerance bank 2

deviation rich

 

czasem wypadają zapłony na losowych cylindrach

 

Odpalam zimne auto, trzęsie silnikiem, wchodzę w zakładkę ROUGH kosmiczna korekcja aż z wydechu czuć paliwo:

http://i50.tinypic.com/nq2td3.jpg

jak wskazówka zeszła z niebieskiego pola temperatury a ssanie się wyłączyło silnik już nie telepie.

 

Odczyty lambdy:

-nagrzewanie się silnika

http://i47.tinypic.com/2iqdcvb.jpg

 

-temperatura 90stopni

http://i46.tinypic.com/aonpq9.jpg

http://i50.tinypic.com/idbucx.jpg

http://i46.tinypic.com/35jayae.jpg

 

wartości u góry wszystkie mierzone na biegu jałowym, lambdy nigdy nie zatrzymują się na wartościach 0,45V tylko skaczą jak oszalałe.

Odłączyłem wtyczki od sond, obie oczywiście te przed katalizatorem i co najciekawsze wtedy wskazania zatrzymują się na 0,45V

Sondy wyjąłem i obejrzałem z bliska, są oryginalne z datą produkcji auta BOSCH 0258003477 grzałki pracują i grzeją ale zmierzyłem na stole rezystancję między białymi przewodami i pierwsza sonda to 3,4Ohm a druga 2,8Ohm.

 

petro adapt w tym samym czasie co sondy powyżej:

http://i47.tinypic.com/rtltmp.jpg

http://i46.tinypic.com/r7qbnd.jpg

 

 

Rurki i odma nowa, gumy w dolocie sprawne, wężyki sparciałe powymieniane. Niech ktoś kto się zna na zachowaniu sondy się wypowie jak powinny zachowywwać się na biegu jałowym w tym aucie. Wiadomo że te sondy działają w zakresie do 1V ale jak to ma się do praktyki i dlaczego rezystancja jednej i drugiej jest inna?

Opublikowano

Na początek podmień cewkę, później świecę z 5 cylindra z innym i zobacz co dalej.

Ile masz paliwa w baku? Pompa/filtr/wtrysk mogą dawać taki efekt.

Przeczytaj moje posty w poprzednim temacie, tam zaś o nieszczelnosciach.

Sondy na samym końcu...

Opublikowano

Rough ma różne wychylenia, raczej losowo raz jeden cylinder a innym razem 2 wychodzą poza zakres itd.

Dziś sprawdziłem ciśnienie na listwie, książkowo 3,5bar na odpalonym silniku, filtr nowy knechta 149.

Świece mają jakieś 10 tyś przebiegu bosch. Nie mam za bardzo punktu zaczepienia, ten cholerny dolot już przerabiałem.

Nie wiem dlaczego jak skasowałem adaptacje lambdy w inpa teraz nie schodzi mi niżej niż 900rpm?

Opublikowano

A jak z tymi lambdami dlaczego między białymi przewodami i pierwsza sonda ma 3,4Ohm a druga 2,8Ohm. Przecież to nie termistor, zresztą podgrzewałem sondy gazem i rezystancja ani nie malała ani nie rosła.

 

"Sonda lambda - czujnik mierzący zawartość tlenu w spalinach, umieszczany w układzie wydechowym silnika spalinowego. Pozwala to na precyzyjne dozowanie składu mieszanki paliwowo-powietrznej

 

" wiki

Opublikowano

Check się zapala?

Z pompą paliwa to jest osobny rozdział w tym silniku, niby ma 3.5 bara, ale robi jazdy. Na te chwilę, można założyć, że ok.

Skasuj wszystkie adaptację, nie tylko lambde.

Sprawdź dokładnie wszystkie rurki, wezyki z powietrzem. Jest tego od groma. Wymieniales odme i rurki, może ktoras nie wyskoczyła? Czyściłeś krokowca, przepustnicę?

Jak dodasz gazu, podczas tego telepania wkreca się czy chce gasnać?

Opublikowano

check się zapala rzadko, raz na 1000km ale błędy są zawsze.

krokowca czyściłem przy wymianie odmy.

rurki sprawdzone dokładnie prarę razy.

jak dodam gazu nie gaśnie, zchodzi z obrotów i zatrzymuje się na 800 jak kamień.

orientujesz się które adaptację mam skasować?

zastanawia mnie ta pompa, ale w jaki sposób mogła by coś takiego powodować...

Opublikowano

Szczerze mówiąc mnie też.. Ale gdyby powodowała to pompa, byłby dodatkowy efekt. Mało paliwa (mniej niż 1/3 baku) i auto odpala i zaraz gaśnie, nawet 5x. Potem śmiga jak gdyby nigdy nic. Zmierzysz na listwie ciśnienie i daje 3.5.

Wracając do Twojego przypadku, wciąż obstawiam nieszczelność:

sprawdź rurkę nr 7, http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=EV11&mospid=47637&btnr=11_2194&hg=11&fg=15 miejsce gdzie wchodzi do tzw. grabi, bardzo lubi pękać na łączeniu.

 

Dodatkowo wygrzebałem coś takiego z e46fanatics:

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=897616

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.