Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

W przekładni kierowniczej servotronic mam jeden czujnik , pytanie za co odpowiada i czy po wymianie przekładni na inną używaną trzeba coś kodować kompem czy po zamontowaniu wszystko będzie smigać ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeżeli wymienisz na taką samą , to nie trzeba nic kodować aczkolwiek odradzam kupno innej , używanej.

Chyba , że chodzi o dołożenie funkcji "Active steering" , to wtedy logiczne jest , że trzeba kodować,bo przekładnia jest inna aczkolwiek nie wiem czy da radę to dołożyć jeżeli auto nie miało tego fabrycznie.

Opublikowano
aczkolwiek odradzam kupno innej , używanej.

a dlaczego ?

 

Chyba , że chodzi o dołożenie funkcji "Active steering" , to wtedy logiczne jest , że trzeba kodować,bo przekładnia jest inna aczkolwiek nie wiem czy da radę to dołożyć jeżeli auto nie miało tego fabrycznie.

czy ja coś pisałem o dołożeniu Active steering ? raczej nie :wink:

Opublikowano

Odradzam kupno używanej , gdyż będzie ona ... używana i tym samym wypracowana.

Istnieje więc ryzyko,że kupisz używaną i będziesz mieć od razu ten sam problem.

Maglownice w E60 to słaby punkt tego modelu , wiele osób je już wymieniało.

O ile w przypadku niektórych części nie miałoby to może znaczenia i można kupić używane np.zderzak czy kierunkowskaz,to przekładnia jest już szalenie istotnym elementem w aucie i w głównej mierze decyduje o bezpieczeństwie . Właśnie z powodu bezpieczeństwa bmw czy też ich dostawca - firma ZF nie sprzedaje np. listew do maglownic tylko całe maglownice.

Przy wymianie maglownicy w aso trzeba też oddać starą .

 

Oczywiście nie napisałeś nic o as, to była jedynie moja sugestia.

Jeżeli wymieniasz przekładnie na taką samą , to nic nie musisz kodować .

Opublikowano
no dokladnie,pytanie kierowalem do kolegi @Wika.Tak samo jest z turbinami.Czesci zamiennych do regeneracji nie dostaniesz,ale przy zakupie nowej masz oddac stara...
Opublikowano

Zapewne macie rację i tłumaczenia koncernów względami bezpieczeństwa mogą być naciągane i może chodzić w pierwszym rzędzie o ekonomię .

Niemcy mają nawet takie powiedzenie :" Was lange hält , das bringt kein Geld " czyli to co długo wytrzymuje nie przynosi pieniędzy .

Z drugiej strony firmie powinno też zależeć na dobrej opinii itd.

Trudno jednoznacznie ocenić politykę w tej kwestii i stwierdzić na ile jest to celowe działanie a na ile są to zwyczajne błędy konstrukcyjne i próby naprawiania ich .

Będę jednak trzymał się swojego zdania w kwestii wymiany przekładni i będę odradzał kupno używanej .

Opublikowano
to zwyczajne błędy konstrukcyjne i próby naprawiania ich .

Moje e61 ma 275tkm więc luz listwy przekładni kierowniczej który pojawił się ok miesiąca temu nie jest skutkiem błędów konstrucyjnyc czy też wady tylko poprostu spowodowany jest eksploatacją na naszych fatalnych drogach

 

trochę zeszliśmy z tematu .

Opublikowano

To możesz być zadowolony ,że tak długo ci wytrzymała , bo ja jeżdżę E60 90 % po Niemczech i wymieniałem ją bodajże przy 117 tys.km . Wiele osób zaś wymieniało ją przy jeszcze mnieszych przebiegach .

Moim zdaniem jest to właśnie wada konstrukcyjna . W nowym modelu 5-tki jest podobnie . Produkują ją dopiero kilka lat a co roku są zmiany w tej przekładni jeżeli prześledzisz realoem i są to zmiany wynikające z narzekań użytkowników na złe prowadzenie auta.

O tym , że jest to wada konstrukcyjna moim zdaniem świadczy także to ,że w innych markach problem przekładni kierowniczej nie występuje albo jest marginalny .

Mercedes W211 np. będzie miał przejechane z 500 tys. km i tego problemu nie będzie .

Opublikowano

można by tak wymieniać argumenty w nieskończoność ,

 

moje pytanie dotyczyło czujnika który jest w przekładni i jeśli nic nie trzeba kodować to super.

 

A jeśli chodzi o to czy kupić nową czy używaną to sprawa jest prosta - wiadomo że nową . Ale wiadomo też że chodzi o cenę . dlatego wybór używanej sprawdzonej przekładni kierwoniczej jest jak dla mnie rozwiązaniem jaknajbardziej odpowiednim . Myślę że nie tylko dla mnie ....

 

Gdyby dla każdego cena nie grała roli i wszyscy kupowaliby tylko nowe części w ASO i montowali je tylko w ASO to nie byłoby tego forum - bo po co.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.