Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich uprzejmie po długiej przerwie

W zamiarze mam ściągnięcie z Niemiec BMW E46 w sedanie 316i bądź 318i z lat 2000-2001.

Moje pytanie to oczywiście na co szczególnie zwracać uwagę przy kupnie,co ulega najczęściej awariom w tych autach z tych lat,oraz jakie są mniej więcej roczne koszty utrzymanie takiego samochodu nie licząc oczywiście ubezpieczenia i benzyny.

Budżet jaki planuje przeznaczyć na auto to 3500-4000 euro bez opłat.

Pozdrawiam i będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi.

Opublikowano
pekajaca podloga z tylu, pekajace zbiorniczki wyrownawcze, pekajace przewody hamulcowe tyl wszystko to oprocz pekajacej podlogi moze sie zdarzyc w kazdym aucie. ja po ponad poltorej roku wydalem na czesci okolo 4500zl (ogolnie mam w pliku excela 6000zl ale mam tam takie glupoty jak plyn chlodniczy, prostowanie felg, filtry etc etc), a nie byla to zaniedbana sztuka, poprostu lubie miec wszystko tip top ale jednemu nie przeszkadza ze cos wyje czy tlucze w aucie. z plusow? czuc ze to klasa srednia premium, dobrze trzyma sie drogi przy czym nie jest jakos zbytnio twarda, troche mogloby byc wiecej miejsca z tylu ale ja z tylu nie jezdze wiec nie narzekam.
Opublikowano
rzeczywiście...co sprawne oko to sprawne oko.Mam nadzieję,że tej cenie da znaleźć się coś naprawdę ogarniętego z drugiej strony chciałbym też o modelu wiedzieć jak najwięcej zanim w ostateczności na jakis konkretny egzemplarz się zdecyduję i pojadę oglądać.
Opublikowano
rzeczywiście...co sprawne oko to sprawne oko.Mam nadzieję,że tej cenie da znaleźć się coś naprawdę ogarniętego z drugiej strony chciałbym też o modelu wiedzieć jak najwięcej zanim w ostateczności na jakis konkretny egzemplarz się zdecyduję i pojadę oglądać.

 

 

ładny kolor + przyzwoite wyposażenie (4 furtki w prądzie + grzane fotele) + fajne alusy

 

świecąca się kontrolka może pierdołe oznaczać :) więc nie ma co przekreślać auta

 

ale przebieg dziwnie niski aż za niski...

 

a uwierz mi że niemcy a bardziej turki z komisów bardzo często już cofają liczniki - trochę się z nimi nagadałem :mad2:

 

cwaniakują na maxa

 

a co do wad a właściwie słabych stron (mam ten sam motor) to:

- zawieszenie podatne na uszkodzenia (głównie wahacze, swożnie, tuleje, łączniki stabilizatorów itp no i amortyzatory też lubią padać w końcu auta mają już swoje lata )

- często padające przepływomierz ale jak już wymienisz na boscha to będziesz miał spokój

- pojawiające się luzy na dyfrze i ogólnie dyfry mało żywotne są

- kolega wcześniej wspominał o wyrywającej się podłodze o dyfra - mnie to jeszcze nie spotkało ale mam kolegę który kupił już e46 320d z pospawaną podłogą i wstawionymi wzmocnieniami (taką osobiście z niemiec na kołach sprowadził)

- we wszystkich chyba 318 cieknie z pod dekla od rozrządu po prostu bolączka m43tu - kupa roboty żeby to uszczelnić

- podstawa filtra cieknie - trzeba będzie uszczelnić i spokój będzie

- separator/odma - najlepiej odrazu do niej zajrzeć i ją wyczyścić a jak zajdzie potrzeba to wymienić

- zawór DISA lubi padać parę przypadków było na forum że się klapki luzowały

i nie wiem co więcej - ogólnie silnik bardzo udany moim zdaniem

bardzo żywotny i twardy - ciężko mu zaszkodzić

 

dbać o płyny i oleje lać wachę lub gazolinę i śmigać

-

-

gg5553463
Opublikowano
oczywiscie ze check engine nie musi skreslac autka (poprostu poinformowalem o tym kolege bo chyba nie zobaczyl i faktycznie nie zauwazyl :P) tak samo jak jego przeszlosc powypadkowa jezeli jest dobrze zrobiona, niektorzy wymagaja od 10-15 letniego auta stanu wrecz salonowego, nie tedy droga.
Opublikowano

Wielki dzięki za odpowiedzi.

Autko,które wstawiłem jest przykładowe,na mobile de. i autoscaucie da już się znaleźć w tych cenach w miarę nieźle utrzymane egzemplarze.

Generalnie w ciągu 2-3 miesięcy zamierzam kupić samochód,ale już tak mam,że zanim przystąpię do oględzin to muszę wszystko wiedzieć o danym modelu łącznie z cenami części itd.

Oczywiście nie ma mowy o żadnym stanie"salonowym"bo to niemożliwe,ale wiadomo,że należy szukać auta w miarę zadbanego,najlepiej takiego który nie uczestniczył w jakimś poważnym wypadku.

W grę wchodzi też 316i,bo nie ukrywam,że nie potrzebuje demona szybkości,tylko po prostu porządnego w miarę bezawaryjnego,wygodnego i ekonomicznego samochodu klasy średniej.

Mam jeszcze pytanko,..jaka jest różnica cenowa między porządnej klasy zamiennikami,a częściami oryginalnymi i jeśli już jakich firm zamienniki najlepiej stosować i w jakich one się kształtują mniej więcej cenach.

Pozdrawiam

Opublikowano

te auta mają to do siebie że słabo tolerują zamienniki

więc jeśli chodzi o elektronikę to tylko oryginał i żadnych zamienników - drogo będzie ale wiesz że będzie działało

zamienniki odrazu po zamontowaniu idą na reklamację albo do kosza

 

a co do mechaniki to jak z każdym autem rozbieżność cenowa ogromna

 

ja zawsze kupuję z średniej półki nie najtańsze bo to kasa w błoto ale też nie najdroższe bo niby skąd nabrać $$$

 

trzeba zawsze podpytać na forum jak coś padnie i będzie konieczność wymiany

ogólnie z cenami tragedii nie ma :)

 

a 316 i 318 przed liftowe to są dwa te same silniki

318 ma parę kucy więcej bo ma DISa i tylko ten zaworek je różni

gg5553463
Opublikowano

a 316 i 318 przed liftowe to są dwa te same silniki

318 ma parę kucy więcej bo ma DISa i tylko ten zaworek je różni

 

zajrzyj w silnik to się zdziwisz jak tak uważasz :cool2:

 

 

uzasadnij ...

 

chętnie się dowiem czegoś nowego :)

 

:mrgreen:

 

oba chyba mają 1895cm pojemności

i silniki M43TU19 (zaznaczam że cały czas mówimy o tych przedliftowych)

no na pewno oprócz DISa różnią się jeszcze wałkami rozrządu i na pewno komputerem(jednostką sterującą) bo wizualnie z zewnątrz to jest to samo :)

jak się nie myle oczywiście

gg5553463
Opublikowano

tak,tak chodzi o silniki przedliftingowe.Zastanawiałem się też nad autem po lifcie,ale nie ma się co czarować za te pieniądze przedlift będzie na pewno w lepszym stanie.

Co w takim razie jest bardziej godne uwagi?:316i czy 318i?..generalnie co sprawiać może mniej problemów?:)

Opublikowano
tak,tak chodzi o silniki przedliftingowe.Zastanawiałem się też nad autem po lifcie,ale nie ma się co czarować za te pieniądze przedlift będzie na pewno w lepszym stanie.

Co w takim razie jest bardziej godne uwagi?:316i czy 318i?..generalnie co sprawiać może mniej problemów?:)

 

 

poliftowe to minimum 4tys cena w górę

 

a co do wyboru między 316 a 318 to tak jak mówiłem te same wady i te same zalety bo te same motory :)

 

ja mam 318 i nie chce robić sobie reklamy że niby lepszy itd - nie o to chodzi

 

niby książkowo parę kucy ma więcej i to mnie przekonuje na stronę 318

co nie znaczy że w praktyce 316 będzie gorsze - wszystko zależy od kondycji danego egzemplarzu

 

są tu tacy co ci powiedzą żebyś brał 320 minimum bo na 318 nie da się jeździć a na 316 to już ledwo się auto toczy

ale to brednie i ich nie słuchaj :)

może to auto asfaltu nie zwinie za sobą ale spokojnie i komfortowo dojedziesz z pkt A do B

a "mułowate" to auto też nie jest

 

podsumowując:

do normalnego użytkowania i tańszej eksploatacji polecam silniki m43tu19

czyli 316 i 318 przedlifotwe

i jeszcze raz co do 318 vs 316

z pośród 316 a 318 bierz tą co w lepszym stanie technicznym będzie :cool2:

gg5553463
Opublikowano

miałem 318i i do normalnej jazdy wystarczy :cool2:

co prawda nie jest to jakiś super mocny silnik i do upalania się raczej nie nadaje ale na oponkach 195/65r15 na światłach ładny zakręt w prawo jedyneczka spokojnie ,kiera w prawo ,opór gaz i lecisz bokiem :cool2:

passat 1.9tdi 115km dostał baty na prostej :D do ok 60 był o zderzak przedemną ale to chyba tylko dla tego że z zaskoczenia depnął a ja spokojnie ruszałem spod świateł ale już przy 80 go wyprzedziłem :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.