Skocz do zawartości

<t>Czy wymieniłbyś wielką plastikową kierownicę na `lepszy model`?</t>  

7 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, potrzebuje szybkiej i konkretnej odpowiedzi. Szukałem na forum, ale nie było nic konkretnego. :twisted2:

 

Od dłuższego czasu chodzi mi po głowie wymiana kierownicy z tej paskudnej na jakąś ładniejszą, skórzaną. Oczywiście chce zachować poduchę. :8) I moje pytanie to :

 

1) czy ta kierownica bedzie pasowac do e36 z 94r? http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=87616853

Podobno jest cacy, niestety ze zdjęcia nic niewidać?

 

Ewentualnie skusiłbym się na tę, jak nóweczka: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=88224244

Niewiem jeszcze z jakich lat i konkretnego modelu one pochodzą, spytam sprzedaców.

Mam juz na oku airbag do niej i tu drugie pytanie czy w różnych latach wtyczki się różniły? http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=88539864

 

A może powinienem se darować i poszukać na giełdzie ( Wrocław lub Lubin)

 

 

I jescze jedno pytanie, bardzo ważne czy jeżeli podepnę samą kierownice bez airbagu i bedę tak jeździć to uszkodzą się czujniki itd czy tylko wyskoczy błąd? :worried:

 

I czy dla jasności, bo wiem że już było, moge prosić o potwierdzenie kolejności czynności?

 

1)odłączam akumulator i czekam (mniejwiecej ile? 10min czy 3h?)

2)odkręcam śrubki z tyły kiery i odczepiam airbag

3)odkręcam kierownice, wyciągam kiere i teraz wszystko w odwrotnej kolejności

 

Prosze o konkretne odpowiedzi na wszystkie pytania.

 

Z góry dziekuje :modlitwa:

Opublikowano
Ja bym zakładał tylko 3 ramienną od E36, osobiście wymieniałem kierownice i wiem że nie musisz odczepiać klemy od akumlatora, ja wszystko robiłem tylko na wyłączonym zapłonie i po wymianie nie było problemu z airbagiem, najmniejszego! Dodatkowo kierownica, którą zakładałem miała inną wtyczkę więc uciąłem (gniazdo też) i zlutowałem przewody, a następnie zaizolowałem, wszystko działa bez najmniejszego problemu.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
.......więc uciąłem (gniazdo też) i zlutowałem przewody, a następnie zaizolowałem......

Czyli wrazieczego (jak by niepasowało) to można zrobić tak żeby pasowało. A powiedz prosze jak sie połapałeś w tych kabelkach, kolorkami?

Jeśli mogę spytać to jaką (były ze 3 modele trójramiennych) zakładałęś i ile cie wyniosła? (chcę mieć rozeznanie cenowe :) )

 

Dzieki za odpowiedź :cool2:

Opublikowano

Dokładnie to było tak że pękła skóra, którą miałem obszytą kierownice więc postanowiłem ją zmienić, miałem zamiar założyć 3-ramienną, z tego co pamiętam to oglądałem dokładnie taką: http://www.allegro.pl/item88882356_super_kierownica_z_air_bag_do_bmw_e36.html

i wtyczka była chyba pasująca do mojego gniazda albo przynajmniej podobna. Kupił bym ją ale trafiła mi się za śmieszne pieniądze kiera taka jak moja (4-ramienna) w bdb stanie i taką kupiłem (w sumie żałuje do tej pory że mimo ceny nie pokusiłem się na 3-ramiennej). Okazało się że jest ona od nowszego rocznika i ma inną wtyczkę więc tak jak już pisałem poucinałem i polutowałem. Problemu nie miałem najmniejszego bo są tam tylko 2 przewody i kolory tych od kiery były takie jak te w mojej Beti :). Z 3-ramienną będziesz miał tak samo, jeśli nie podejdzie Ci wtyczka to poprostu połączysz kable na żywca tak jak ja i po problemie. :)

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.