Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem z moja bumą bo przy predkosci 140km/h zaczyna nagle tracic moc,robi sie mulasta prawie sie nie rozpedza po niżej tej predkosci jest ok ma buta zbiera sie jak trzeba.podłaczyłem kompa wyszło ze przy przekroczeniu 2500 obr. pojawia sie bład zbyt duzego cisnienia w turbo(boost pressure control) nie mam screna narazie moze uda mi sie wrzucic jak podepne pod kompa.Wyczytałem ze to łopatki turbiny sie nie przymykaja i dostaje za duzo spalin, czy to moze byc przyczyna czy jakas inna bida?Zaczeło mi sie to dziac po mrozach raz czy dwa razy ale jak przejechałem dłuzszy odcinek auto jakby wracało do normy.Teraz juz sie samo nie chce przestawic,magiczne 140/h i lipa
Opublikowano
Jestem w stanie to sam naprawic? wyciagnac turbine wyczyscic i przesmarowac moze by pomogło?? tylko pytanie czy to jest na tyle łatwe ze mozna samemu to zrobic bo wiem ze poprzedni własciciel mówił mi ze ja wydarł na wierzch przesmarował i hulała do tej pory czyli jakis rok czasu
Opublikowano
Tak to jest jak się jeździ oszczędnie a potem turbiny się zacierają. :mrgreen:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

wodzu30 ==> Turbo wyjmiesz sam.

Później regeneracja, bo skoro pada takie pytanie to na 99% skopiesz.

Na koniec założenie - na mokro, uszczelki, nie przekręcić śruby powrotu oleju.

 

Wyjęcie i włożenie samemu, regeneracja w warsztacie. Koszt od 400 zł do powiedzmy 1300 zł za regenerację zależnie gdzie i jak dużo do zrobienia. Nowa wiadomo, ale ponoć bardziej polecana od regenerowanej, chociaż ja już drugi rok robię na regenerowanej i chwalę sobie.

Samemu za dużo nie zrobisz poza ruszeniem kierowniczek, ale to robota głupiego. Były gdzieś tutoriale na forum na ten temat, ale ja po przeanalizowaniu budowy odpuściłbym.

Opublikowano
Witam.Ja miałem podobny problem ale w 520D jechała max 140km/h i więcej nie chciała.Zacząłem od wymiany filtra paliwa i problem znikł.Dlatego polecam to zrobić - koszt niewielki, a może jednak pomoże.Pozdrawiam wszystkich
Opublikowano

E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------

Date: 02/27/13 13:11:19 ECU: DDE40KW0 JobStatus: OKAY Variant: DDE40KW0-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !-------------------------------------------------------------

5232 boost pressure control

Error frequency : 2 Logistic counter: 37

Error occured 1. times at:

Engine speed 3221.78 1/min Coolant temperature 70.25 Grad C Einspritzmenge 46.59 mm^3 Boost pressure 2480.00 mbar Fehler aufgetreten bei 317270.00 km

Error occured 2. times at:

Engine speed 3571.43 1/min Coolant temperature 66.16 Grad C Einspritzmenge 55.30 mm^3 Boost pressure 2480.00 mbar Fehler aufgetreten bei 317280.00 km

Error not present Sporadic error neg. deviation / Boost pressure to big

Errorcode: 14 70 25 02 78 20 81 A3 5B 9B 7B EF 20 8F 9D 6C 9B 7B F0 00 00 00 00 00 00 =============================================================

Opublikowano
sprawdź podciśnienie turbiny, ew nieszczelności przy turbo, no i tak jak wyżej czy geometria turbiny się nie blokuje. Łopatki mogą być zastane i zawór się nie otwiera do końca
Opublikowano

Ten błąd wskazuje akurat na zbyt wysokie ciśnienie doładowania, przez co silnik ratuje się zdławieniem i wtedy przestaje dobrze jechać.

Sprawdzić trzeba układ doładowania, w pierwszej kolejności sterowanie turbiną. Może rzeczywiście jest coś nie tak z podciśnieniem, albo z łopatkami zmiennej geometrii, zwłaszcza że błąd pojawia się w zakresie 3200-3500 obr., czyli wtedy, kiedy turbina kręci jak oszalała.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dalej wystepują błedy mimo ze auto przyspiesza pow. 140 normalnie.Z tego co widze na inpie po kilometrach,wydaje mi sie ze moze miec to tez jakiś zwiazek z niska temp na zewnatrz,auto nie jest garazowane.Gdy był większy mróz to wystepuja błedy.Jak wstawiłem do garażu na dobe, nie to auto. E R R O R M E M O R Y R E P O R T -------------------------------------

Date: 04/02/13 13:40:57 ECU: DDE40KW0 JobStatus: OKAY Variant: DDE40KW0-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !-------------------------------------------------------------

5232 boost pressure control

Error frequency : 6 Logistic counter: 30

Error occured 1. times at:

Engine speed 2947.05 1/min Coolant temperature 83.22 Grad C Einspritzmenge 52.74 mm^3 Boost pressure 2480.00 mbar Fehler aufgetreten bei 317380.00 km

Error occured 2. times at:

Engine speed 2597.40 1/min Coolant temperature 92.10 Grad C Einspritzmenge 26.63 mm^3 Boost pressure 2000.00 mbar Fehler aufgetreten bei 317710.00 km

Error occured 3. times at:

Engine speed 2597.40 1/min Coolant temperature 92.10 Grad C Einspritzmenge 26.63 mm^3 Boost pressure 2000.00 mbar Fehler aufgetreten bei 317710.00 km

Error not present Sporadic error neg. deviation / Boost pressure to big

Errorcode: 14 70 1E 06 F8 20 76 B6 67 9B 7B FA 20 68 C3 34 7D 7C 1B 20 68 C3 34 7D 7C =============================================================

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.