Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

W ostatnim czasie zapaliła mi się "choinka" na desce rozdzielczej (kontrolki od abs, dtc, ciśnienia w kołach, hamulcy) Nie było przy tym ikony auta na podnośniku. Po krótkim czasie zapalała sie jeszcze czerwona kontrolka skrzyni biegów(automat). Pierwszy raz stało się tak około miesiąc temu. Jako że do domu miałem niedaleko jakoś się doczłapałem. Podpiąłem INPe i zobaczyłem kilka błędów np electric water pump reduced power, oraz bledy na skrzyni biegów o obniżonym napięciu, spadek był do 9V. Auto odstało godzinke i uruchomiło się już bez błędów po czym przejechałem około 1000km i wczoraj znowu problem wystąpił. Jak tylko się pojawiła dyskoteka na desce rozdzielczej zatrzymałem się, wyłączyłem auto i po chwili probowałem włączyc ale tym razem nie udało się. Dopiero po 2 minutach odpaliło. Poźniej znowu postało godzinkę i odpaliło bez problemu i bez dyskoteki na desce rozdzielczej. Dojechałem do domu, podpiałem INPE i zczytałem błędy które wkleje poniżej na screenach, sprawdziłem też wartość w polu DME Power supply i wartości oscylowały w okolicach 11-12V ). Auto postało na dworzu okolo dobę (temp na zewnatrz okolo 1 stopien na plusie) i przy próbie odpalenia okazało się że akumulator jakby martwy (wymieniany rok temu na varta silver dynamic). Za pierwszym razem nie dal rady zakręcić, za drugim razem jakimś cudem odpalił i udało się przejechać około 20km i wrócić. Na pierwszych dwóch screenach widać masę odłożonych błędów które nic mi nie mówią, być może wynikaja z obniżonego napięcia..... Jakby ktoś miał pomysły czym ta całą sytuacja może być spowodowana, byłbym wdzięczny za sugestie...

 

http://imageshack.us/scaled/thumb/831/screen20130213a.jpg

http://imageshack.us/scaled/thumb/850/screen20130213b.jpg

http://imageshack.us/scaled/thumb/547/screen20130213c.jpg

http://imageshack.us/scaled/thumb/713/screen20130213e.jpg

 

Pozdrawiam

Opublikowano

witam

u mnie takie cyrki były jak przy wymianie aku kiepsko dokręciłem klemę plusową i słabo stykało, ale to mój błąd

u Ciebie akumulator jest świeży więc stawiam na regulator napięcia lub uszkodzoną minusową klemę IBS

pzdr

Opublikowano

ja aku też wymieniałem sam, ale to mniej więcej rok temu. Spróbuje tam jeszcze posprawdzać czy na pewno dobrze dokręciłem....

pytanie czy w tych błędach widać cos wspolnego z tym IBS.... jest tam kilka błędów które sa opisane tylko kodami i ja np nie wiem co one tam oznaczają :/

 

 

EDIT:

sprawdziłem klemy i wszystko jest dokręcone. A przy okazji okazało się że dzis juz aku nie ma siły aby odpalić silnik :/

Opublikowano

Pokazuje 11.4 V na włączonym silniku. Za mało..

 

Skończyło sie na wezwaniu assistance i auto jest już w warsztacie. Więcej powinienem wiedzieć we wtorek...

Jeśli się okaże że to regulator napięcia to mały pikuś. Gorzej jeśli stwierdzą że alternator do wymiany bo koszt nowego to ok. 2,5k. Myślicie że jest sens oddawać go do regeneracji?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.