Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam taką konfigurację:

silnik m50b25 bez vanosa

skrzynia getrag e36

chłodnica e36

poduszki odwrócone od e36, z jednej strony kilka podkładek aby był bardziej przechylony by zostało oryginalne serwo m40

łapy e36

 

Mój problem polega na tym że nie wiem jakie wisco tam "włożyć" między silnikiem a chłodnicą jest bardzo ciasno.

Wentylator zamówiłem od tds (taki cienki) ale nie wiem czy wisco może być od benzyny.

To samo tyczy się węży od wody bo kiedy je podłącze to są "zbytnio" zagięte, trzeba od czegoś innego podpasywać czy mają zostać te od m50?

 

Czy ktoś mógłby pokazać jak to ma u siebie?

Opublikowano

Ja u siebie wrzuciłem visco od 2.5tds i wiatrak tak samo bo wiatrak jest na 3 śruby a normalnie miałem na 4. Dodatkowo musiałem zrobić własne mocowania chłodnicy od dołu bo trzeba ją było przysunąć do środka auta i jak najbardziej do przodu. Jeśli chodzi o węże to ja po prostu je przyciąłem tam, gdzie wchodzą na chłodnicę i już nie są tak zagięte. Jak byś czegoś potrzebował to pytaj, robię swapa na m50b20 i już odpaliłem silnik, auto jest praktycznie gotowe więc może coś się przyda. U mnie to tak wygląda:

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00278.jpg?t=1359058687

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00279.jpg?t=1359058675

Jak coś to zapraszam do mojego tematu, są na forum lepiej opisane swapy ale w miarę możliwości opisuję wszystko co i jak robiłem więc może znajdziesz coś co się przyda:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=133&t=199928

Opublikowano

w m50b25 tak samo rozwiazywac to bede :) dopasowywalem u siebie i idealnie jest, i wiatrak jest ze tak powiem 'węższy' od tego z 2.5i.

tylko mocowania chlodnicy jeszcze nie przerabialem do konca.

Opublikowano
Ja u siebie wrzuciłem visco od 2.5tds i wiatrak tak samo bo wiatrak jest na 3 śruby a normalnie miałem na 4. Dodatkowo musiałem zrobić własne mocowania chłodnicy od dołu bo trzeba ją było przysunąć do środka auta i jak najbardziej do przodu. Jeśli chodzi o węże to ja po prostu je przyciąłem tam, gdzie wchodzą na chłodnicę i już nie są tak zagięte. Jak byś czegoś potrzebował to pytaj, robię swapa na m50b20 i już odpaliłem silnik, auto jest praktycznie gotowe więc może coś się przyda. U mnie to tak wygląda:

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00278.jpg?t=1359058687

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00279.jpg?t=1359058675

Jak coś to zapraszam do mojego tematu, są na forum lepiej opisane swapy ale w miarę możliwości opisuję wszystko co i jak robiłem więc może znajdziesz coś co się przyda:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=133&t=199928

Zrobiłbyś jeszcze zdjęcia jak przerobiłeś mocowanie od spodu?

Opublikowano

Zeszlifowałem te seryjne tak, żeby zostały tylko te gniazda co chłodnica w nich siada i przykręciłem je do płaskownika, ten odpowiednio dociąłem, żeby można go było przykręcić i żeby wiatrak o niego nie zahaczył. No i dla estetyki pomalowałem go w czarny mat. Tylko jeśli na seryjnych mocowaniach chłodnica wychodzi tak, że visco i wiatrak się mieści to nie ma sensu przerabiać mocowań, u mnie wiatrak wypadł bardziej po środku samochodu i nie dało się założyć chłodnicy na seryjnych dlatego przerobiłem. Podobno chłodnicę pasuje z diesla założyć bo na tej będzie się grzał ale na razie zobaczę, może wystarczy, jak nie to wtedy inna.

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00274_zps1636c90a.jpg?t=1359787596

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00275_zps53de2319.jpg?t=1359787701

Opublikowano
Zeszlifowałem te seryjne tak, żeby zostały tylko te gniazda co chłodnica w nich siada i przykręciłem je do płaskownika, ten odpowiednio dociąłem, żeby można go było przykręcić i żeby wiatrak o niego nie zahaczył. No i dla estetyki pomalowałem go w czarny mat. Tylko jeśli na seryjnych mocowaniach chłodnica wychodzi tak, że visco i wiatrak się mieści to nie ma sensu przerabiać mocowań, u mnie wiatrak wypadł bardziej po środku samochodu i nie dało się założyć chłodnicy na seryjnych dlatego przerobiłem. Podobno chłodnicę pasuje z diesla założyć bo na tej będzie się grzał ale na razie zobaczę, może wystarczy, jak nie to wtedy inna.

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00274_zps1636c90a.jpg?t=1359787596

http://i1002.photobucket.com/albums/af148/1DarkWarrior1/e30/DSC00275_zps53de2319.jpg?t=1359787701

Dzięki wielkie za zdjęcia.

Podpowiesz kolego od czego dopasowałeś wał?

 

Ja mam skrzynie getrag e36 mała głowa, z tyłu też mała głowa.

Opublikowano
Trudno powiedzieć, u mnie jest skrzynia z e34 i podszedł wał z e30 324d. Długo się zastanawiałem jaki kupić, nie wiedziałem jaki mam krzyżak ale pomierzyłem odległość od dyfru do skrzyni i wyszło mi jakieś 151cm, znalazłem na allegro wał od 324d i niby długość podobna więc zaryzykowałem i się udało. Musiałem jedynie zmienić podporę wału bo była jakaś wyższa i się w tunel nie mieściła nie wiem czemu ale na szczęście pasowały zamiennie więc dałem moją.
Opublikowano
Trudno powiedzieć, u mnie jest skrzynia z e34 i podszedł wał z e30 324d. Długo się zastanawiałem jaki kupić, nie wiedziałem jaki mam krzyżak ale pomierzyłem odległość od dyfru do skrzyni i wyszło mi jakieś 151cm, znalazłem na allegro wał od 324d i niby długość podobna więc zaryzykowałem i się udało. Musiałem jedynie zmienić podporę wału bo była jakaś wyższa i się w tunel nie mieściła nie wiem czemu ale na szczęście pasowały zamiennie więc dałem moją.

No dzięki, ja wał będę musiał skracać bo nie mogę dopasować. Od skrzyni do dyfra mam 147cm.

 

Musiałem maksymalnie cofnąć silnik bo ja mam ciut grubszą chłodnicę od 325i z zbiorniczkiem zaraz przy chłodnicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.