Skocz do zawartości

Świst (gwizd) przy dodawaniu gazu, tylko 4 bieg, benzyna


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam podobny problem opisany tutaj viewtopic.php?f=69&t=108210 tylko różnica jest taka, że u mnie nie ma turbinki. Świst występuje tylko na 4 biegu przy mocnym dodawaniu gazu i odgłos się nasila, przy stałym lekkim nie występuje (sprawdzałem różne konfiguracje z różnymi biegami i tylko na tym jednym).

Pytanie co tam takiego się dzieje, że tylko na tym biegu występuje gwizd?

 

Dzięki za pomoc.

Opublikowano

Możesz mieć jakąś dziurkę w układzie dolotowym i silnik zasysa lewe powietrze, sprawdzałeś auto pod kompem czy ma jakieś błędy ?

To że występuje to na 4 biegu może być specyficzne dla danego momentu bo na przykład praca silnika nie zagłusza tego świstu.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Jeszce nie podłączałem pod kompa ponieważ chcę się najpierw poradzić.

Jakiś czas temu długo walczyłem z falowaniem silnika (tylko na zimnym po długim postoju), wszystkie przewody były wymienione a okazał się silnik krokowy, który wymieniłem na używany bo oczyszczenie starego nie pomogło.

Jednak jakiś czas temu zauważyłem taką rzecz: jak dojeżdżam w korku czy to na biegu 1 czy na pół-sprzęgle z lekkim przy-gazowaniem (po postoju samochodu cały dzień na -10st. bo po nocy tego nie ma jak stoi w garażu) po zatrzymaniu się silnik potrafi raz mocniej raz słabiej zafalować. Jak się już w pełni nagrzeje to już to nie występuje.

Czy można jakoś te dwie sytuacje powiązać? Czy może ten używany krokowiec może też być trefny? Sprawdzałem pod maską i tam gdzie dało się zerknąć to sprawdziłem, chociaż może są jakieś takie newralgiczne stałe punkty gdzie może wpadać te lewe?

 

Jeszcze jedna rzecz czy to normalne, że jak włączę ogrzewanie tylnej szyby to silnik w zauważalny sposób zostanie obciążony (bardziej jak klima)? Jak jest włączone te ogrzewanie to wspomniane zafalowanie jest większe.

 

Bardzo proszę w miarę możliwości nakierowanie myślowe jeśli chodzi o opisaną sytuację, dzięki.

Opublikowano

Te falowania czy spadki obrotów to problem silnika krokowego, niestety ten co wymieniłeś tez może być trefny. Co do objawów świstu to nie wiązał bym tego, ale i tez nie wykluczał na 100%.

Podłącz pod kompa i sczytaj błędy może być też problem z czujnikiem położenia wałka.

Opublikowano

Dzięki za rady!

 

Kurcze czujnik położenia też był wymieniany :P tylko na nowy, ale jaki związek (ten dźwięk na 4) może z tym czujnikiem?

 

Wrócę za jakiś czas co wynikneło finalnie.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Może się komuś przyda: nie była to odma, a skrzynia biegów - do wymiany. Wcześniej miałem też problem z głuchym stukiem przy wrzucaniu biegów i nie mogłem znaleźć przyczyny ponieważ wszystkie luzy były wykasowane, poduszki, tuleja itd. wymienione, tzn. jeśli ktoś ma podobne stukanie to niech spodziewa się na dłuższą metę niespodzianek :( Na chwile obecną to jest diagnoza a wymiana zaplanowana w następny tydzień. Jeśli ktoś będzie miał coś podobnego to proszę o info na priv postaram się pomóc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.