Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam:) mam pewien problem gdyż spadł mi kluczyk z około 1,5 metrow na posadzke. I tu zacząl sie klopot gdyz przestały mi działac przyciski przy pilocie ( tzn zadzialaja ale raz na 1000 wcisniec ) i zostaje mi zamykac autko po przez zamek :( a to troche jest denerwujace. mial ktos podobny problem ????
Opublikowano

Miałem identyczny problem.

 

Jeśli naciskasz guzik i nie słychać "kliknięć" to na 100% odpadł ci guzik z panelu w środku kluczyka, jeśli chcesz naprawić to daj to do dobrego lutownika od układów scalonych bo sam tego nie zrobisz, chyba że masz dobry sprzęt za minimum 200zł, plus narzędzie do odsysania starego lutu (tam wszystko jest strasznie poupychane obok siebie) i precyzyjną dobrą jakościowo lutownicę.

 

(to sa te 3 blaszki z czarnymi kropkami na środku)

http://luckysnafu.smugmug.com/photos/177643949-L.jpg

 

 

Ja na przykład kupiłem osobno topnik (bez niego cyna nie przyklei się do panelu) bo żeby przylutować ten guzik trzeba bardzo mały drucik cyny w którym topnika jest za mało w środku żeby się dobrze trzymało. Tam elementy maja 1mm albo i mniej, może się wydawać łatwe ale trzeba chirurgicznej precyzji, zmniejszenie drgania ręki go minimum, i praca pod lupą. No ale alternatywa to 700zł w ASO, mi sie nie udało i zostawiłem temat, otwieram z kluczyka bo nie kalkuluje mi się to a samochód i tak będę sprzedawał i ktoś może woleć niższą cenę o 700zł pilota.

 

Jeśli słychać "kliknięcia" i przycisk działa ale rzadko to NIC Z NIM NIE RÓB, leć do elektryka niech ci to zlutuje, ja tak miałem na początku psucia się i sam nim potrząsałem, wtedy szybciej działał ale w końcu się guzik urwał.

 

Tak na marginesie, otwarcie kluczyka to praca ze skalpelem/nożem modelarskim, przecięcie się przez około 5mm plastiku ( mi zajęło około godziny ) dookoła i bardzo duże ryzyko pocięcia się, nie ryzykuj, zapłać komuś nawet 200zł razem z rozcięciem, taka osoba ma większe doświadczenie, sprzęt i nawet jak nie naprawi to nie zapłacisz ani grosza lub parę zł za fatygę bo w końcu zdeklarował się że naprawi, opisz problem, powiedz że trzeba uważać i niech powie czy zrobi za 200, jeśli nie to zastanów się ile chcesz na to przeznaczyć, ale jak to zostawisz to skończy się na 700zł w ASO.

 

Jak już zrobisz kluczyk, to na 90% będziesz musiał go ponownie zaprogramować, procedurę masz na forum.

 

tutaj masz filmiki o lutowaniu SMD:

 

http://www.youtube.com/results?search_query=soldering+SMD

 

przeglądając fora o lutowaniu znalazłem cały kanał gdzie wszystko było super wyjaśnione ale nie mogę go teraz namierzyć. powodzenia.

Opublikowano
No własnie klikniecia slychac.. ja mysle ze moze w srodku panel sie przestawil caly, no bo kurcze czasami zlapie i zadziala. no ale rozebrac chyba jednak trzeba bedzie kluczyk .. moze bateria sie przesunela?? hmm trzeba bedzie sie pobawic tylko mam wlasnie obawy zeby przy rozbieraniu kluczyka niczego tam nie uszkodzic. ale dzieki wielkie za pomoc :) pozdrawiam
Opublikowano
Jeżeli bateria by się przesunęła i nie łączyła to kluczyk by ci się rozporgramował, o ile jest to ori kluczyk to raczej nie ma mowy o przesunięciu układu scalonego, obstawiam na to iż będzie trzeba poprawić łączenia pomiędzy elementami, spróbuj przycisnąć przycisk pod jakimś kątem i zobacz czy pod jakimś kątem częściej łapie. Nie jest to nie wiadomo jak skomplikowany układ więc poważnej awarii tam raczej nie będzie.

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.