Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam e39 z grudnia 2000roku. Niestety umarła jedna z żarówek zwykłych świateł ( nie długich ).

Przewietrzam wszystkie tematy i jest straszny mętlik, wszedzie proponuja cos innego..

Czy ktoś może pomóc mi z doborem ?

 

Byłem w Norrauto, gdzie gościu kazał mi kupić żarówki za 300zł ( modelu nei pamiętam ), a na forum czytam, że koszty są dużo niższe..

Jak to jest? Jaki to model ?

Prosiłbym o linka, który by mnie tam pokierował..

Opublikowano (edytowane)

Czy masz ksenony?

Oryginalne lampy?

Dokladane ksenony zwane HIDami?

 

Najlepiej wybebeszyc zarowke i zobaczyc, co tam siedzi. I tak nie mozesz jezdzic, no chyba, ze do pierwszego napotkanego policaja.

Edytowane przez >Arecki<

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano (edytowane)

No tak, mam ksenony.

Czy są oryginalne? wygladają jak oryginalne, więc.. są;)

Znalazłem gdzieś, że to żarówki D2S czy jakoś tak?

 

Chciałem sprawdzić w samochodzie, ale nie moge.. wyciagnac żarówek;/

 

Po odlaczeniu kabli od ksenonu i sciagnieciu gumy jest tam chyba taki pierscien, ktory ja trzyma?

Za nic nie chce sie ruszyc..

 

dokładniej chodzi o to czarne :

http://zapodaj.net/64bebdf5ba7b9.jpg.html

Edytowane przez wanciak86
Opublikowano

Jezeli oryginal, to najlepiej Philips D2S.

Nie mocuj sie z wyciaganiem palnikow, polamiesz regulatory. Najlepiej wyciagnac cala lampe - cztery srubki, troche wtyczek - i zrobic to spokojnie na stole. Nie kupuj taniego badziewia, nie pozyje dlugo i marnie bedzie swiecic.

A spawdzales przetwornice? Na jlepiej zamienic je miejscami i zobaczyc, co z tego wyniknie.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Przetwornice sa na zewnatrz lamp. Wartosie pobawic, zanim wyrzuci sie 3 stowki.

Uwierz, wyprucie lampy, to 5 minut roboty. Przy okazji upewnisz sie, jaki masz drugi palnik i w jakim jest stanie. Banka powinna lekko opalizowac, nie byc czarna.

U mnie bylo to konieczne, bardzo malo miejsca pod maska i mozna tam, co najwyzej, palucha wsadzic :mrgreen:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

wyciągnełem już w między czasie jedna lampe.. zaczynam wątpić, że w tym samochodzie cokolwiek można zrobić szybko łatwo i przyjemnie:(

jeszcze jedno.. jak wyciagnac ta zarowke:(( ?? za nic sie nie chce cokolwiek ruszyc.. chociaz lampa w pokoju jest i mam pelny dostep..

jak to odkrecic..

 

edit:

 

co musze z tego zdjecia usunac, zeby wyciagnac ta cholerna zarowke?

http://zapodaj.net/64bebdf5ba7b9.jpg.html

Opublikowano

Obrocic czarny, plastikowy pierscien. Ciezko chodzi, cholerstwo :(

Nie pamietam, jakie zatrzaski i w ktora strone :oops:

Widzisz? Szybko poszlo z lampa :cool2:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Tez dlugo walczylem, ale bylo to kilka lat temu i nie pamietam dokladnie co i jak. Moze ktos inny?

Skup sie na tym zewnetrznym, plaskim pierscieniu.

Dalem rade, to i Ty dasz...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

step by step:

1. removeelectric connection from back of bulb by turning approx 1/4 turn anti-clockwise

2. pull of rubber grommet, tis quite flexible and needs quite a tug to come off

3. you will now see back of bulb with a black holder, turn the holder anti-clockwise approx 1/4 turn and the bulb and holder will come off. ensure you apply pressure to the bulb to hold it in place or it will fall.

4.carefully pull back holder (ensuring you hold onto the bulb casing) and removefrom car.

5. Now look at the hole where bulb goes and at the top is a little tab with 2 smaller tabs either side. the new bulb must line up with these.

6. insert new bulb, lining up with the tabs. hold in placewith one finger whilst putting the holder overthe back of the connector. dont let the bulb loose or it will move from the tabs.

7. the holder also has an indented part which must line up with a tab on the exterior of the bulb housing. aslong as you keep this indentation to the bottom, when the holder clicks overthe bulb, it will fall into place.

8. turn 1/4 turn clockwise to tighten, replace grommet and reconnect wiring.

 

Uzyj tlumacza, jezeli nie ogarniasz tego jezyka :norty:

 

Krotko, czarny pierscien 1/4 obrotu w lewo. Docisnij zarowke, aby ja utrzymac na miejscu, inaczej "kiszewa", wypadnie :nienie: Ale to. jak robisz w autku.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Wymieniona..

Ogolnie zgarbiłem się, jak pojechałem ją kupić, i oryginał Philipsa 250zł za SZTUKĘ :|

 

Masakra. Za głupią żarówkę :mrgreen:

 

Ogólnie, żeby ją wymienić wyciągnełem ją razem z tym czarnym pierścieniem, i na dodatek z tym białym silikonem też :mrgreen:

Wtedy jest piękny dostęp do wszystkiego, i ma się wszystko jak na tacy.

Złożenie później jest też łatwiejsze, niż z obecnością tego sylikonu.

 

Ps. Pięknie świeci teraz ;)

Opublikowano

:cool2: :cool2:

W ASO, zlodzieje winszuja sobie, chyba, 620 zetow.

Ten "silikon", to chyba nie prawdziwy silikon, tylko jakis smar, ktory to wszystko skutecznie zakleil.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Ogólnie nie jestem zadowolony..

Jakoś tak dziwnie te moje światła świeca, i to odkad mam ten samochod.

Teraz gdy zrobiło sie ciemno, poszedłem zobaczyć czy sie nie rozregulowały i sie przejechałem.

 

I jest jak było w sumie.. Gdy jade w ciemnym terenie, wszystko widać jak na tacy, ale jak z naprzeciwka coś jedzie to słabiutko to wyglada..

Opublikowano

No coz... Jak cos jedzie z przeciwka, zawsze jest gorzej... Cudow nie ma :( Kazdy widzi gorzej...

Po nicku widze, ze nie jestes doswiadczonym kierowca.

 

Czy oprawka palnika nie latala luzem? Moze polamane regulatory?

A moze ustawienie swiatel? To mozna sprawdzic na stacji diagnostycznej. Za pare groszy.

 

Stan tez przed sciana, z wylazczonymi swiatlami i po ponowym uruchomieniu silnika i wlaczeniu kseneowow, powinien obraz swiatla pojsc w dol i wrocic na gore w dwoch skokach.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Możesz mieć rozregulowane reflektory w kierunku prawo-lewo. Problem w tym, że praktycznie nikt nie ma urządzeń do ustawiania świateł w tych kierunkach, więc jedynie możesz sam pomajstrować. Na reflektorze masz dwie śruby regulacyjne (od góry) - jedna służy do ustawiania góra-dół, druga prawo-lewo.

Ja ustawiałem "na oko", postawiłem drugie auto obok z włączonymi światłami świecącymi na mur i rozstaw porównywałem - trochę druciarstwo, ale skuteczne.

Opublikowano

akurat ustawianie ich to wiem bardzo dobrze jak się robi.. Robię to od lat w różnych samochodach :) (w sensie nie, że zawodowo, poprostu przy kilku pomagałem).

Co do tego doświadczenia kierowcy.. Prawo jazdy mam 8 lat, więc chyba to nie jest mało :)

 

Poprostu widzę wielką różnice pomiędzy np ksenonami z Passata b5 szwagra - lub też wydaje mi się, że mój ojciec ma lepsze zwykłe światła w swojej Zafirze..

Opublikowano

Mi tez sie wydaje, ze w E34 na H1 swiecilo lepiej :(

Bylo to ponad 10 lat temu, moze oczki moje byly lepsze :norty:

Po zmianie, roznica byla. Na lepiej, ale tearz jakby gorzej.

Ale w porownaniu z Jeepem, duzo lepiej :!:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.