Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam RR L322 z silnikiem BMW M57 i skrzynią GM. (prawie E53 ale prawie to różnica często wielka :D )

INPA pokazała mi następujące błędy:

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 01/03/13 12:56:06

ECU: DDE40KW0

JobStatus: OKAY

Variant: DDE40KW0

-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

1028 Abgasrueckfuehr-Regelung

Error frequency : 16

Logistic counter: 30

Error occured 1. times at:

Motordrehzahl 1323.68 1/min

Kuehlmitteltemperatur 89.37 Grad C

Einspritzmenge 11.26 mm^3

Raildruck 457.83 bar

Fehler aufgetreten bei 187540.00 km

Error occured 2. times at:

Motordrehzahl 1573.43 1/min

Kuehlmitteltemperatur 88.68 Grad C

Einspritzmenge 16.90 mm^3

Raildruck 602.41 bar

Fehler aufgetreten bei 187540.00 km

Error occured 3. times at:

Motordrehzahl 1648.35 1/min

Kuehlmitteltemperatur 87.32 Grad C

Einspritzmenge 13.31 mm^3

Raildruck 524.10 bar

Fehler aufgetreten bei 187720.00 km

Fehler momentan nicht vorhanden

sporadischer Fehler

Negative Regelabweichung / Luftmasse zu hoch

Errorcode: 04 04 1E 10 78 20 35 BF 16 4C 49 42 20 3F BE 21

64 49 42 20 42 BC 1A 57 49

-------------------------------------------------------------

13573 Gluehanlage

Error frequency : 9

Logistic counter: 39

Error occured 1. times at:

Motordrehzahl 0.00 1/min

Kuehlmitteltemperatur 2.67 Grad C

Einspritzmenge 41.47 mm^3

Raildruck 0.00 bar

Fehler aufgetreten bei 187540.00 km

Error occured 2. times at:

Motordrehzahl 824.18 1/min

Kuehlmitteltemperatur 21.78 Grad C

Einspritzmenge 12.80 mm^3

Raildruck 319.28 bar

Fehler aufgetreten bei 187540.00 km

Error occured 3. times at:

Motordrehzahl 824.18 1/min

Kuehlmitteltemperatur 34.75 Grad C

Einspritzmenge 8.19 mm^3

Raildruck 319.28 bar

Fehler aufgetreten bei 187730.00 km

Fehler momentan vorhanden

sporadischer Fehler

Gluehsystem - Gluehkerzen oder Gluehrelais

Errorcode: 35 05 27 09 7C 80 00 40 51 00 49 42 80 21 5C 19

35 49 42 80 21 6F 10 35 49

=============================================================

 

Czy to coś poważnego?

 

Mam jeszcze problem z Webasto. Jest przeprogramowane na grzanie kabiny, ale ostatnio zauważyłem, że nie działa jako dogrzewacz silnika. Z pilota i zegarów włącza się bez problemów ale jak uruchamiam silnik to pompka paliwa przestaje działać i zaczyna się procedura wyłączania. Jeśli start motor bez wcześniejszego włączenia pieca to wcale nie startuje. Ostatnio pojawił się błąd:

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 01/03/13 12:22:27

ECU: ZUHEIZ

JobStatus: OKAY

Variant: ZUHEIZ

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

7 Unterspannungsabschaltung

Error frequency : 3

Vorgluehen 11 3.00 0-n

Kuehlmitteltemperatur 20.00 Grad Celsius

unplausibler Wert, ungueltiger Arbeitsbereich[/color]

=============================================================

Po wykasowaniu i przy kolejnych próbach (jak trochę dłużej pochodziło odpalone z pilota) uruchomiłem silnik i o dziwo nie przestało działać ale byłem pełen podziwu gdy na pilocie (oczywiście od webasto) nacisnąłem OFF a to ustrojstwo wyłączyło się przy pracującym silniku. Czy ktoś się spotkał z czymś takim? (temperatur nie osiągnęło jeszcze)

A oto kolejne zrzuty:

http://imageshack.us/photo/my-images/819/inpaloader1.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/694/inpaloader2.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/221/inpaloader3.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/844/inpaloader4.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/547/inpaloader5zapon.jpg/ (wyjątkowo działa z silnikiem)

http://imageshack.us/photo/my-images/703/inpaloader5zaponwypilot.jpg/ (wyłączenie pilotem przy działającym silniku, tak samo dzieje się zwykle w momencie uruchomienia silnika)

 

Może ktoś ma jakieś ciekawe pomysły co może być nie tak.

Pozdrawiam

Opublikowano

A może w temacie parametrów pracy silnika ktoś mi pomoże?

Zrobiłem odczyty w trakcie jazdy i wygląda to następująco (silnik M57):

na postoju

http://imageshack.us/photo/my-images/248/m57biegjaowy.jpg/

przy 2000

http://imageshack.us/photo/my-images/267/m572000.jpg/

przy 2500

http://imageshack.us/photo/my-images/441/m572500.jpg/

przy 3000

http://imageshack.us/photo/my-images/580/m573000.jpg/

pedał w podłodze

http://imageshack.us/photo/my-images/803/m57max.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/694/m57max2.jpg/

 

i jeszcze wtryski

http://imageshack.us/photo/my-images/854/v4jaowy.jpg/

 

oraz pozostałe odczyty

http://imageshack.us/photo/my-images/849/v12000.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/715/v32000.jpg/

 

Czy ktoś z szacownego grona może okiem na to popatrzyć i wyrazić swoją opinię to będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam.

Opublikowano

1 błąd dotyczy EGR, być może masz odłączony egr (zaślepiony lub odłączony wężyk podciśnienia).

2 błąd dotyczy świec żarowych, jeżeli odpala Ci w wielkie mrozy to pewnie, któraś ze świec jest zepsuta. Nie da się sprawdzić, która bez wyjęcia.

Jeśli chodzi o webasto to pewnie sterownik świruje, możesz wymontować webasto i sam sterownik wysłać do kogoś kto to ogarnia, jak coś to namiary napisałem w temacie o webasto w dziale e39

pozdr

Opublikowano

Dzięki za zainteresowanie.

Świece już kupione i zabieram się za wymianę, zerknę na podciśnienie (egr, zaworki, wężyki i kolektor).

Z webasto to dziwna sprawa, że z pilota śmiga aż miło a z silnikiem ma focha. Sterowanie z telestarta ma + na pin1 a gdy silnik jest włączony to sterowanie jest cyfrowe na pin2. Tylko gdy jest z pilota odpalone to webasto daje sygnał na pinie2 bo uruchamia się klimatronik i reguluje nawiew w kabinie zależnie od posiadanej temperatury. Wygląda to tak jakby komp nie dawał sygnału na sterownik webasto lub tak jak mówisz uszkodzony jest sam sterownik od webasto (troche dziwne bo 1,5 roku temu był robiony-przez jakiegoś fachowca, oddałem wtedy samochód do warsztatu gdzie nie mogli sobie poradzić z odpaleniem grzałki i wyciągnęli sterownik i wysłali gdzieś do naprawy. Potem wszystko śmigało git. Tamtej zimy oddałem samochód aby mi zaprogramowali grzanie kabiny i wydaje mi się, że od tamtej pory może być coś nie tak. Koniec mrozów nastał i mogłem nie zwrócić uwagi, że grzałka nie działa.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.