Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Mam maly problem, mianowicie sciaga mi lekko Bunie na prawo jak puszcze kierownice, dzieje sie tak przy okolo 80km/h. :? Niedawno wymienialem swożnie i tuleje i nie ustawialem zbierznosci( przed wymiana raczej wszystko gralo, leciala az milo). Dopiero teraz zauwazylem jak jej troche przycisnalem bo ocieplilo sie. Powietrze w oponach sprawdzilem i jest OK, felge prawa wywazylem(zlapalem kapcia tez calkiem niedawno) lewego kola nie ruszalem. Oponki sa prawie nowe wiec to tez odpada. Stawialbym na zbierznosc. Dodam jeszcze, ze jak ja kupilem to dopatrzylem sie, ze podluznica po stronie kierowcy jest delikatnie zgieta, prawie nie widac ale jednak.... Czy to moze tez miec cos wspolnego z owym sciaganiem?? :| Co myslicie o tym??
BrillaNtrot- MałY DiabeŁ ::--::
Opublikowano
Jeśli jest podłużnica zgięta to geometria może się nie zgadzać. Po każdej wymianie jakiejkolwiek części zawieszenia zawsze powinno się robić zbieżność :!:
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Nom pojade jutro i zrobie ta zbierznosc... Jeszcze chce dodac, ze jak jade i puszcze kierwonice na prostej drodze przy malej predkosci to leci w miare ok ale kierownica jest jakby skrecona w prawo troche, moze cos jest z tym nie tak? Nie jest ustawiona normlanie na srodku... :worried:
BrillaNtrot- MałY DiabeŁ ::--::
Opublikowano
Nieraz jak skrzywiłem fele na krawężniku albo wpadłem w dużą dziurę to też samochód lekko ściągało i kierownica była trochę przekręcona. Na szczęście po "zbierzności" wszystko było oki.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

zrob sobie pelna geometrie z katami z tylu i przodu a zobaczysz ze masz nie ten sam samochod. Koszt w sumie niewielki(ok 140zl) a przy okazji zobaczysz co z podluznica.

Jak Ci beda ustawiac kierownice to na kolumnie pod samochodem masz taki specjalny znacznik i odniesienie. Niech ustawiaja wedlug tych znakow a nie kola kierownicy.

Opublikowano

mialem rozwalone zawieszernie z przodu prawe przednie kolo mianowicie byly to sworzen krotki dlugi oraz tuleje.a z tylu prawe kolo gumowa tulej byla wybita.zanim pojechalem do mechanika kierownica byla skrecona w prawa strone i to mocno.po wymianie czesci z przodu kierownica byla prosto.po wymianie tylu kierownica byla skrecona w lewo :shock: .pojechalem na ustawienie zbierznosci i geometrii.po ustawieniu wszystkiego jak nalezy kierownica wrocila do pozycji w jakiej powinna byc czyli prosto oraz samochod nie sciaga na zadna strone i jedzie prosto.

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zbieŻność

 

Po każdej ingerencji w zawieszenie, ale punkty charakterystyczne muszą być na miejscu, a elementy zawieszenia proste fabrycznie oraz w pełni sprawne, bez luzów. Ustawienie kierownicy również jest korygowane (nie przez jej odkręcenie, tylko ustawienie układu).

Jeżeli auto było bite przez inne auto lub dziurę w drodze - z ustawieniem ogólnie geometrii jest problem i może się to okazać niemożliwe.

Kai
Opublikowano
Nom teraz juz wiem, na przyszlosc bede pamietal. Dzisiaj jade ustawic zbierznosc i dopiero sie okaze. Wczoraj wywazylem kola i jest w porzo. Dzieki za odpowiedzi i rady Pozdro chlopaki :cool2:
BrillaNtrot- MałY DiabeŁ ::--::

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.